Beste T-Mobile,
Via deze weg een klacht omdat ik niet door jullie lange wachtrij heen kom.
20 januari ging het gebeuren; Mijn huis zou worden aangemeld bij T-mobile internet. Van KPN 50mbit naar T-mobile 1000mbit. Helaas liep het wat anders. Waar je (verplicht) 35 euro moet betalen voor een volledige ontzorging van een correcte aansluiting, ging het hier anders.
Guidion kwam op tijd langs voor de installatie van de ontvangen apparatuur. Dit stelt niet veel voor dus was vrij snel afgerond. Maar al snel bleek dat er geen signaal was waardoor het internet het niet deed. Na een snelle check bleek dat KPN een poort nog niet gepatcht had. Erg slordig maar dit komt vast vaker voor.
De monteur van Guidion gaf aan dat iemand van KPN dezelfde dag nog zou langskomen en verdween. Ik bleef achter zonder internet. Dan maar thuis werken via een hot spot, het werkt maar fijn is anders.
Die avond nog niks vernomen van KPN, dus daar begon het allemaal. Waar ik 35 euro moet betalen voor volledige ontzorging, moet ik nu zelf achter iedereen aan gaan bellen om mijn eigen internet te laten werken. Na ruim een half uur te moeten wachten in de rij bij KPN wisten ze mij te vertellen dat ik een ander nummer nodig heb, maar die waren pas de volgende dag bereikbaar.
Ik heb gelijk Guidion gebeld en zij gaven aan dat hun werk erop zat. Het was hun verantwoordelijkheid niet meer. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat zij hun werk nog moeten afmaken door in contact te treden met KPN om afspraken te maken. Na veel gezeur hebben we afgesproken:
- Guidion maakt met KPN de afspraak om te zorgen dat ik een internet signaal thuis kan ontvangen.
- Guidion komt bij mij daarna op bezoek om hun werk af te maken (Wifi check).
De beste man van Guidion gaf aan dat het 3 werkdagen kan duren voordat ik wat hoor. Onbegrijpelijk.
Om verder gepruts en ergenissen te voorkomen heb ik de volgende ochtend zelf maar contact op genomen met KPN. Aan het einde van de dag had ik weer internet, na 2 dagen zonder.
Tot op heden heb ik nog niks van Guidion gehoord. Maw, ze hebben hun werk nog niet afgerond. De wifi check met evt configuratie moet nog worden uitgevoerd want het bereik is om te huilen in huis.
Daarnaast heb ik een max download snelheid van 60mbit (bedraad), waar upload op 90mbit zit.
Diezelfde avond heb ik nog met T-mobile gebeld om te kijken of het allemaal wel goed gaat. Mij werd verteld dat ze geen idee hebben waarom ik zulke lage snelheid heb en dat ik maar 2 dagen moet wachten omdat de snelheid dan ineens omhoog kan gaan.
Op dit moment moeten er dus nog 2 dingen gedaan worden:
- De internet snelheid verhogen naar 1000mbit;
- De wifi basis check uitvoeren.
Tot nu toe heb ik in die 2/3 dagen aardig wat uren gestopt in nabellen en dingen geregeld krijgen en ik heb nog steeds niet het gewenste resultaat. Om het nog mooier te maken: hier betaal ik nog 35 euro voor ook.
@T-Mobile: Graag met mij in contact treden om dit zsm opgelost te krijgen. Dit is een zeer slechte start.