1 september 2023 belde ik Tele2 wegens een gebrek aan mijn Davolink modem. De klantenservice belooft mij een nieuwe modem wat het probleem zou oplossen.
5 september ontvang ik een Comtrend modem. Deze installeer ik. Het werkt korte tijd, hapert en stopt er mee: geen internetverbinding meer en geen telefonie. Herstarten of resetten helpt niet. Afspraak met monteur van Guidion.
10 september. Monteur van Guidion komt langs. Hij constateert dat de modem niet goed is. We zetten de Davolink modem terug, zodat ik weer kan bellen en internetten. Ik krijg een nieuwe modem.
14 september. Ik ontvang een ZTE modem, installeer hem, maar krijg geen internetverbinding. Ik bel klantenservice. We resetten en herstarten modem, maar dat helpt niet. Klantenservice logt op afstand in op mijn ZTE modem en concludeert dat de modem niet goed geconfigureerd is. Technische dienst is niet te bereiken. Ik zeg dat ik daar niet op kan wachten en de Davolink weer terug moet zetten voor bellen en internet. Wanneer de technische dienst de ZTE modem op afstand wil configureren kunnen ze me bellen en dan zet ik de ZTE voor ze terug.
16 september Ik krijg een mail van Tele2:
Vandaag gaat je nieuwe abonnement in. Daar ga je vast veel plezier van hebben! |
Installatie |
Vanaf nu kun je de apparatuur aansluiten. Gebruik hiervoor de handleiding bij je installatiepakket. 17 september. Ik herinstalleer de ZTE modem. Het werkt echter nog steeds niet. Dit duurt veel te lang. Otto ter Haar |