klacht ivm verhuizing

  • 21 August 2019
  • 1 reactie
  • 320 Bekeken

Sinds september 2018 ben ik klant bij t-mobile thuis. Ik neem alleen internet van jullie af á €31,- per maand. In maart 2019 heb ik telefonisch contact gehad met uw collega om een verhuizing door te geven. Zij vertelde enthousiast dat dit haar eerste dag ‘alleen’ was en haar eerste verhuizing welke zij in het systeem zou verwerken. In dit verhuisgesprek gaf ik het volgende aan:




  • per 31 mei 2019 verlaat ik huis A
  • Van 1 juni tot en met 18 augustus ben ik huisloos
  • vanaf 19 augustus trek ik in mijn nieuwe woning B

concreet wenste ik dus vanaf 1 juni 2019 tot en met 18 augustus 2019 GEEN diensten van t-mobile af te nemen omdat ik geen huis heb! Dit is door de dame in het systeem verwerkt. Mijn aangegeven wensdatum om te worden heraangesloten, welke ook in uw systeem staat, is 19 augustus 2019.



Begin augustus ontving ik echter een factuur van t-mobile voor de periode juli en augustus 2019... Dit terwijl ik niet eens een woning had en geen contract met jullie, ik wenste namelijk pas VANAF 19 augustus te worden aangesloten! Ik heb hierover direct met u contact gezocht.



Na aanleiding van deze factuur heb ik inmiddels 11 maal met jullie gebeld, vier e-mail gestuurd, 3 maal een bericht gekregen dat ik wordt teruggebeld wat nooit is gebeurd! Wat is dit voor service??



inmiddels ben ik zo teleurgesteld in deze gang van zaken en dat afspraken niet vanuit jullie nagekomen (terugbel momenten) dat ik de automatische incasso van 55 euro heb terug getrokken. Dit betreft Rekeningnummer: TMT1008905631. Bij deze bent u daarvan in kennis gesteld met de reden.



Nu wordt het verhaal nog mooier, gisteren woensdag 20 augustus 2019 ontving ik om 17;00 uur een mail van jullie dat op mijn verzoek mijn abonnement per 17 september 2019 wordt beëindigd....! Ik heb hier NOOIT over gesproken! Waar zijn jullie mee bezig?! Ik wens niet te worden afgesloten...ik VERHUIS!



inmiddels heb ik ruim twee uren met uw bedrijf gebeld, brieven bij de gemeente aangevraagd welke ik U direct heb gemaild als bewijs dat ik ben verhuist, maar nog is er geen oplossing in zicht!



mijn eerste vraag was het ongeldig laten verklaren van de rekening a €55,- omdat deze onterecht is verstuurd. Wanneer u een auto huurt vanaf 1 januari en een dealer geeft hem al op 15 december betaald u toch ook pas vanaf 1 januari, het is toch niet uw fout dat de auto te vroeg is geleverd? Waarom zou ik voor een dienst moeten betalen als ik zelf heb aangegeven en het staat in uw systeem dat ik pas vanaf 19 augustus 2019 internet wens!



Omdat ik dusdanig teleur ben gesteld, met name door de manier hoe deze klacht wordt behandeld, en de tijd die ik er inmiddels mee bezig ben om jullie fout te herstellen, ben ik niet meer tevreden als alleen de factuur wordt kwijt gescholden. Ik zie graag een korting voor de komende vier maanden, dus tot en met december tegemoet. Wanneer u dit niet kunt doen, kunt u mijn afsluiting per 17 september door laten gaan omdat ik dan geen behoefte meer heb aan t-mobile.



voor de ongecensureerde versie met adressen en dergelijke kunt u mij bereiken per telefoon of e-mail welke bij u bekend zijn. Ik vind het jammer dat ik dit via een openbaar forum moet aankaarten en wij dit niet discreet via de telefoon en mail kunnen oplossen. Echter ben ik ten einde raad en zie ik momenteel geen andere optie dan de publiciteit zoeken om u een oplossing aan te laten bieden richting mij. In eerste instantie beperk ik mijzelf tot dit forum in de hoop dat wij eruit komen...



ps: tot er een oplossing wordt aangeboden of fatsoenlijk met mij wordt gecommuniceerd trek ik alle automatische incasso’s welke u mij oplegt per direct weer in en betaal ik niets.



ik hoor graag spoedig van u.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @Koning Martin,

Welkom op de T-Mobile community. Allereerst van harte met de nieuwe woning. Heel veel plezier op jouw nieuwe stek.

Dat is een heftig verhaal en geen goede gang van zaken. Dit is echter een klant helpt klant forum, waarbij klanten elkaar helpen bij problemen. In de meeste gevallen gaat dit prima en is er een oplossing te geven. Klanten kunnen elkaars gegevens niet in zien. Daarom leest webcare mee op deze community. Daar waar de vraag niet beantwoord kan worden zal webcare inspringen. Zij reageren normaal gesproken tussen 24 en 48 uur op topics.

Ik zou je graag willen adviseren, maar gezien hier veel tegelijk speelt is dat lastig. Ik vermoed dat het volgende aan de hand is. Een T-Mobile Thuis abonnement is aan een adres gebonden. Het abonnement op het oude adres zal dus beëindigd moeten worden en er zal op het nieuwe adres een nieuw abonnement in moeten gaan. Dat betekent ook dat apparatuur omgeruild moet worden. Voordeel is wel dat je bij het aan gaan van een nieuw abonnement weer recht hebt op de volledige korting.

Ik denk dat het oude abonnement te laat beëindigd is, waardoor facturen alsnog verstuurd zijn. Webcare kennende zoeken ze tot op de boden uit wat er mis is gegaan en lossen ze dit prima op.

Reageer