Skip to main content

klacht

• heeft eerste post geplaatst

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze verzoek ik u om mijn internetabonnement bij Odido per direct, met ingang van vandaag, 1 april 2025, op te zeggen. De opzegtermijn is reeds in acht genomen, waardoor er geen sprake is van verdere verplichtingen. Ik wil hierbij benadrukken dat ik geen tijd wil verspillen en verwacht dat de opzegging zonder vertraging wordt verwerkt. 

Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging van de opzegging en instructies voor het retourneren van eventueel geleende apparatuur.

Met vriendelijke groet,

Najeb

1 april 2025

Beste ​@GoldPN  Als je zelf niet in je account wil opzeggen https://www.odido.nl/login

moet je zoals ​@eric aangeeft bellen. of je abonnement laten doorlopen.  
Veel succes! 
MVG.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 1 april 2025

hoi ​@GoldPN ,

Helaas kunnen opzeggingen niet op dit klant helpt klant forum worden behandeld. Dit kan via de klantenservice op 0800-0092. Die zullen dan ook de bevestiging en retourinformatie sturen.

• 1 april 2025
eric schreef:

hoi ​@GoldPN ,

Helaas kunnen opzeggingen niet op dit klant helpt klant forum worden behandeld. Dit kan via de klantenservice op 0800-0092. Die zullen dan ook de bevestiging en retourinformatie sturen.

Ik verblijf momenteel in het buitenland en ben niet in staat om te bellen. Kunt u mij laten weten naar welk e-mailadres ik een bericht kan sturen? De chat op de contactpagina is helaas niet effectief. Ik probeer al uren contact te krijgen met een medewerker, maar zonder succes.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1 april 2025

Zoals ik ook in andere topics aangegeven heb… Odido gaat hier grandioos tegen de ACM regels in. Het formulier zou niet mogen verwijzen naar een telefoonnummer maar gewoon moeten werken.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/abonnement-opzeggen#manier-van-opzeggen

• 1 april 2025
rvk01 schreef:

Zoals ik ook in andere topics aangegeven heb… Odido gaat hier grandioos tegen de ACM regels in. Het formulier zou niet mogen verwijzen naar een telefoonnummer maar gewoon moeten werken.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/abonnement-opzeggen#manier-van-opzeggen

Bedankt ik ga een klacht indienen bij ACM. Ik begrijp niet waarom ik geen mail kan sturen naar Odido. Odido is in dat opzicht heel ouderwets. 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 1 april 2025

Beste ​@GoldPN  Als je zelf niet in je account wil opzeggen https://www.odido.nl/login

moet je zoals ​@eric aangeeft bellen. of je abonnement laten doorlopen.  
Veel succes! 
MVG.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1 april 2025

@Cristien schijnbaar werkt opzeggen in Mijn Odido ook vaak niet goed en wordt je door het formulier daar weer naar de helpdesk doorverwezen, die uitermate slecht bereikbaar is. Ik heb dit hier nu al een aantal maal gelezen. Regel is dat je gewoon via online op moet kunnen zeggen (en niet via formuliertjes weer de melding moet krijgen dat je moet bellen).

Ik weet niet of ​@GoldPN het via Mijn Odido geprobeerd heeft maar het zou ook per E-mail moeten kunnen.  Waarom is bellen verplicht?

@GoldPN 

Kan ik mijn abonnement opzeggen met een brief?

Je contract opzeggen met een brief? Dat kan. Het duurt iets langer tot we je aanvraag hebben verwerkt, maar de datum van je verzoek blijft de opzegdatum. Stuur je brief naar:

Odido Service bv

Postbus 16272

2500 BG Den Haag

Tip: Het is handig als je de brief aangetekend verstuurd. Zo weet je zeker dat je brief goed bij ons aankomt.

In de brief zet je in ieder geval:

Naam van degene die het abonnement heeft afgesloten

Adres, postcode en woonplaats

Telefoonnummer

Klantnummer (vind je in Mijn Odido)

Geboortedatum

Betaalrekening waarmee je je abonnement betaalt

Datum waarop je je abonnement opzegt (wel even rekening houden met je opzegtermijn voor Odido)

Welke diensten je wil opzeggen

De reden dat je opzegt

https://www.odido.nl/service/abonnement/internet-tv/opzeggen

Niet correct van Odido maar het kan dus ook schriftelijk. Dus waarom niet via e-mail?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1 april 2025

Kan iemand mijn post uit de spam-box halen.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1 april 2025

@GoldPN heb je de opzegging al via Mijn Odido of de App geprobeerd?

@Cristien Ik heb hier al vaker gehoord dat het online formulier via Mijn Odido weer doorverwijst naar de helpdesk. Dit is NIET juist van Odido. Ik weet niet of dat hier ook speelt.

Opzeggen per post kan wel (zie mij post in de spambox) dus waarom ook niet per E-mail??

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen