Skip to main content
Beantwoord

kapotte FTU en geen monteur

  • 24 June 2024
  • 11 reacties
  • 150 Bekeken

Beste mensen; wie kan mij helpen. 
 

In maart ben ik begonnen met een verbouwing. Destijds was de internet toegang kastje FTU in mijn lambrisering vast gemaakt. Niet aan de muur. Door de verbouwing ging mijn lambrisering weg en zat het kastje los. 
 

ik ben nu een aantal maanden bezig om een monteur te krijgen, niet gideon, maar Volkert Wessels. 
 

meerdere tickets aangemaakt. Volgens Odido door VW afgewezen wegens verkeerd telefoonnummer. Mijn telefoonnummer klopt bij hun. VW zegt nooit een ticket van Odido te hebben ontvangen. 
 

vandaag na al die maanden krijg ik een telefoontje van Odido dat ik het zelf moet regelen en betalen want ik heb het kapot gemaakt. 
 

ga naar mijn aansluitingen.nl en daar kan je het regelen. Geprobeerd, want ik wil gewoon internet ook al is het destijds verkeerd geplaatst door de monteur. Maar daar is mijn verzoek door ziggo? Afgewezen. Odido staat er niet in.  Wel KpN. Maar die deed ook niks. 
 

en nu? Mag ik het uitzoeken? Kan iemand mij helpen? Ik ga volgende week mijn woning terug in, heb graag internet. Of wordt het tijd voor een nieuwe provider. 
 

Internet contract loopt sinds 2019 (gok ik) en al 24 jaar klant mobiel. 

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community! @irismarisa 

Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Ik vind het oprecht niet leuk om jouw verhaal te lezen en ik kan mij goed voorstellen dat je hiervan baalt. 

Hoe graag ik je ook wil helpen aan een nieuwe aansluiting, is dit echt iets wat wordt geregeld via www.mijnaansluiting.nl. Je kunt hier een offerte vragen voor het plaatsten/herstellen van het ONT. Je hebt hier geen verwijzing van ons voor nodig. 

Als je een account aanmaakt op de website en de volgende informatie doorgeeft via de website,  weet ik zeker dat het goed moet komen. 

  • Adresgegevens en gegevens van contactpersonen
  • De gewenste aansluitingen en de benodigde capaciteit van de aansluitingen
  • Een plattegrond van het pand waarop staat aangegeven waar de meterkast is
  • De week waarin u de werkzaamheden bij voorkeur wilt laten uitvoeren

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik sta altijd klaar om je te assisteren! 

Beste Teresa, @Teresa van Odido 

 

VWT ook word ingehuurd voor OWN fiber.

(Ook als onderaannemer van ODF)

Dit zou dus heel goed kunnen gaan om een FTU met Odido verantwoording. 
Ik wil absoluut niet claimen dat dit het geval is, maar ik zou wel even kijken of dit niet om een “eigen” lijn gaat in een gebied als bijvoorbeeld Segbroek in Den Haag. 
 

 

Beste Teresa, @Teresa van Odido 

 

VWT ook word ingehuurd voor OWN fiber.

(Ook als onderaannemer van ODF)

Dit zou dus heel goed kunnen gaan om een FTU met Odido verantwoording. 
Ik wil absoluut niet claimen dat dit het geval is, maar ik zou wel even kijken of dit niet om een “eigen” lijn gaat in een gebied als bijvoorbeeld Segbroek in Den Haag. 
 

 

Primevest wat in Segbroek heeft aangelegd valt ondertussen onder KPN Netwerk.

 

Misschien kan @irismarisa een foto plaatsen van het glasvezel kastje, of wat er van over is? Dan valt er wat meer te vertellen wie verantwoordelijk is en wat de juiste stappen zijn. Want wat Teresa van Odido nu als oplossing aangeeft is op het KPN Netwerk in ieder geval niet de juiste procedure om een FTU hersteld te krijgen.

Reputatie 1

Wat fijn de reacties. Het gaat om Bohemen. Was net na segbroek gelegd dacht ik. Dit is er nog over 🙈 de rest heb ik boven. Ik heb het nu geprobeerd aan te vragen bij KPN, maar nog geen reactie. Maar KPN heeft hier nog geen glasvezel dus ik heb geen idee of zij daadwerkelijk wat kunnen doen. 
 

ik had overigens ook begrepen dat alle werkzaamheden van Vwt zijn terug gegaan naar Odido. Dus het blijft dan een kastje naar de muur verhaal. 

Aan de invoer kabel is te zien dat die destijds T-mobile was. Dit zal, indien niet over genomen door kpn, opgepakt moeten worden door Odido.

Reputatie 1

Ja klopt. Is door tmobile geïnstalleerd. Maar ze willen me dus niet helpen. 

Ik ben bang dat de front office medewerker in de verkeerde hoek zoekt. Ik zou even afwachten tot er een Odido medewerker reageert in het topic, komt goed. 

Reputatie 1

Welkom op onze community! @irismarisa 

Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Ik vind het oprecht niet leuk om jouw verhaal te lezen en ik kan mij goed voorstellen dat je hiervan baalt. 

Hoe graag ik je ook wil helpen aan een nieuwe aansluiting, is dit echt iets wat wordt geregeld via www.mijnaansluiting.nl. Je kunt hier een offerte vragen voor het plaatsten/herstellen van het ONT. Je hebt hier geen verwijzing van ons voor nodig. 

Als je een account aanmaakt op de website en de volgende informatie doorgeeft via de website,  weet ik zeker dat het goed moet komen. 

  • Adresgegevens en gegevens van contactpersonen
  • De gewenste aansluitingen en de benodigde capaciteit van de aansluitingen
  • Een plattegrond van het pand waarop staat aangegeven waar de meterkast is
  • De week waarin u de werkzaamheden bij voorkeur wilt laten uitvoeren

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik sta altijd klaar om je te assisteren! 

Beste Teresa,

via mijnaansluiting.nl kan ik helaas niet worden geholpen. Ziggo en KPN wijzen het verzoek af omdat het niet hun netwerk is en mede omdat het niet om een verplaatsing gaat, maar het herstellen van de kabels in de box.
 

Ik begrijp dat dit een netwerk is van Primevest. Ik ontvang graag hun contact gegevens van jullie om een afspraak in te plannen, uiteraard mogen jullie dat ook voor mij doen. Ik kan de rest van deze week en hele volgende week ook. 
 

het moet toch niet zo zijn, dat ik een abonnement heb bij jullie en dat jullie niet willen helpen om het te herstellen. Als er kosten aan zitten verbonden, dan is het zo, ook al is het de fout van de monteur en niet van mij, maar ik wil dit met spoed opgelost hebben. 
 

Ik hoor het graag. 

Reputatie 7
Badge +3

@irismarisa Tuurlijk, ik heb de gegevens er gelijk voor je bij gezocht! 

Je kan Primevest bereiken op: 088-1860444 van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 17:00. Hoe graag ik je ook verder wil helpen, bij schade aan het FTU die zelf is toegebracht, ben je verantwoordelijk om dit zelf op te lossen met de netwerkbeheerder. 

Wat ik wel kan doen, is je een Unlimited voucher code sturen, zodat je deze tijd niet helemaal zonder internet zit. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik deze gelijk naar je sturen. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken?

Reputatie 1

@irismarisa Tuurlijk, ik heb de gegevens er gelijk voor je bij gezocht! 

Je kan Primevest bereiken op: 088-1860444 van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 17:00. Hoe graag ik je ook verder wil helpen, bij schade aan het FTU die zelf is toegebracht, ben je verantwoordelijk om dit zelf op te lossen met de netwerkbeheerder. 

Wat ik wel kan doen, is je een Unlimited voucher code sturen, zodat je deze tijd niet helemaal zonder internet zit. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik deze gelijk naar je sturen. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken?

Beste Teresa, 

dit is het telefoonnummer van VWT. Zij kunnen niets doen zonder een ticket vanuit Odido. Kan je dat dan verzorgen zodat zij ook daadwerkelijk iets kunnen doen aan de herstel werkzaamheden? 
 

nogmaals… door verkeerde installatie van jullie monteur in 2019 is de box losgekomen. Als hij dit aan de muur had gemonteerd dan was er niks mis gegaan. 
 

ik heb Odido unlimited mobiel internet, dus een voucher code is voor mij nutteloos. en ik kan dit niet koppelen aan mijn tv. Dus ook geen tv kijken. 

Reputatie 7
Badge +5

Sorry @irismarisa, het nummer is inderdaad niet goed. Je moet 030-7400057 hebben voor Primevest. Zou je deze kunnen bellen? Hou mij vooral op de hoogte en laat weten wat eruit komt. Anders ga ik toch schakelen met onze Fiber afdeling, alleen duurt dat wat langer. Dankjewel!

Reageer