Skip to main content

Hallo,
Sinds dinsdag hebben we een update gedaan van 100Mb naar 1Gb lijn.
Nieuwe modem(voorheen Draytec vigor) met een media converter geplaatst.
De eerste dag 'savonds meteen maar even alles goed gezet, daar we domotica hebben draaien.
Totaal geen moeite hoeven te doen en kreeg netjes alles aan de praat.
Kon ook zonder moeite de router bereiken op 192.168.1.1
Volgende dag wilde ik nog wat port-forwarding doen, maar kom mijn router niet meer op.
Zie een fractie van een seconde het inlog scherm en meteen daarna de melding zoals in de foto te zien is.
 

 Heb inmiddels iedere browser die ik heb geprobeerd, maar zonder resultaat.
Ook heb ik geen VPN draaien, dus dat is het niet.
Iemand toevallig ook dit probleem gehad en opgelost?!
Wil n.l. niet meteen overgaan tot een reset naar fabrieksinstellingen….

Grt, Peter

Hallo @pvanbr 

Heb je dit ook op andere apparaten? Aangezien je zegt dat het geen enkele moeite kostte om alles werkend te krijgen zou een fabrieksreset wel kunnen neem ik aan? Uiteraard als je geen oplossing kan vinden.


Hallo @pvanbr 

Heb je dit ook op andere apparaten? Aangezien je zegt dat het geen enkele moeite kostte om alles werkend te krijgen zou een fabrieksreset wel kunnen neem ik aan? Uiteraard als je geen oplossing kan vinden.

Ik heb t op diverse PC's, Laptops, Tablets, telefoons en zelfs op een Raspberry pi geprobeerd.
Allemaal hetzelfde resultaat…
Ik heb alleen de SSID veranderd, maar dat zou niets uit mogen maken...
Ik heb n.l. mn oude SSID ingesteld, daar ik anders al mijn domotica switches opnieuw zou moeten programmeren/configureren 


@pvanbr 

Wat heb je verder nog allemaal aan netwerkapparatuur verbonden met de Zyxel? Wellicht is er een switch oid die hiervoor zorgt?


@pvanbr

Wat heb je verder nog allemaal aan netwerkapparatuur verbonden met de Zyxel? Wellicht is er een switch oid die hiervoor zorgt?

Bedraad:
3x PC
1x RPi(internet radio)
Xbox one
2x switch(1x 8poort en 1x 5poort)
TV
3x TV ontvangers

Draadloos:
7x switch
1x RPi(domotica)
3x telefoon
2x tablet(android)
2x laptop
Laserprinter
Thermostaat
Omvormer zonnepanelen


@pvanbr 

Kan je die 2 bedrade switches eens loskoppelen van je modem en dan nog eens proberen?


@pvanbr

Kan je die 2 bedrade switches eens loskoppelen van je modem en dan nog eens proberen?

Helaas, geen oplossing...


@pvanbr

Kan je die 2 bedrade switches eens loskoppelen van je modem en dan nog eens proberen?

Ik heb de router inmiddels maar gereset en dat bleek de enige oplossing.
Evengoed bedankt voor het meedenken! :thumbsup_tone2: