Beantwoord

Kan niet online gamen (Teredo komt niet in aanmerking)

  • 10 May 2021
  • 4 reacties
  • 311 Bekeken

Goedenavond,

 

Sinds kort heb ik problemen om connectie te leggen met multiplayer platformen. Hierdoor is online gamen onmogelijk geworden. Of ik heb een zeer slechte ping, of er wordt simpelweg geen connectie gemaakt. Dit is uiteraard zeer frustrerend. Nu gaat T-Mobile hiermee aan de slag en wordt ik teruggebeld, maar toch wil ik hier mijn onderwerp plaatsen om mogelijk zelf een oplossing te vinden.

 

Als ik kijk naar mijn Xbox-netwerken krijg ik de volgende melding, zie afbeelding:

 

 

Wie weet een oplossing voor mij zodat ik weer online kan gamen in mijn vrije tijd :).

 

Groeten,

 

Henri

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 12 May 2021, 16:28

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @HenriKollenstaart,

Fijn dat je de screenshot bij jouw topic kon voegen! Ik ben zelf geen XBOX-expert, maar ik heb zo'n vermoeden dat je dit probleem bij meerdere games ervaart? Overigens neem ik aan dat je ook al de support pagina van XBOX hierover hebt geraadpleegd: Voor NAT-type in Windows 10 wordt weergegeven "Teredo kan niet kwalificeren"? Weet je hoe lang dit probleem al speelt?

Daarnaast kijk ik graag mee met de status van ons onderzoek, alleen heb je momenteel nog niet jouw Community account gekoppeld aan jouw T-Mobile Thuis abonnement. Zou je daarom de volgende gegevens in een privébericht naar mij toe kunnen sturen:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Ik probeer er snel voor te zorgen dat je weer ongeremd kan gamen!

Reputatie 3

Bekend probleem

routering van tmobile is al weken een bak elende

 

Hallo luitjes,

 

Cal ik stuur je een berichtje. Om nu op servers te kunnen komen maak ik gebruik van cloudflare. Best een goede applicatie als je zit met problemen als dit. Totdat T-mobile de problemen oplost kan ik hier mooi ffe gebruik van maken. 

 

Reputatie 5

@HenriKollenstaart

Teredo is heel erg gevoelig voor firewalls van virusscanners, en allergisch voor nat type 2 en 3.
Probeer de poorten via het modem open te zetten of UPnP in te schakelen indien dit beschikbaar is.
UPnP zet namelijk automatisch de poorten open voor connectie naar de servers en anders moet je het handmatig doen.
Controleer ook even je virusscanner of die iets blokkeert in de firewall, en probeer een reinstall van de teredo services/adapter.

Reageer