Skip to main content
Ik kan vanuit t-mobile thuis de volgende sites niet bereiken: https://www.netlify.com , https://app.netlify.com , en andere sites die gehost zijn op Netlify zoals https://doemee.fietsersbond.nl/fiets-school/



Als ik op mijn mobiel overschakel naar 4G kan ik de sites prima bereiken, het ligt dus niet aan de sites of mijn toestel.



Ik vermoed daarom dat Netlify om een of andere reden door T-Mobile thuis geblokkeerd wordt.



Is dat zo? Wat kan ik ertegen doen?



Ik heb mijn router al geherstart.
Hoi @docflo



Scherp gezien! Het lijkt erop dat enkele pagina's niet goed doorkomen. We hebben het op dit moment in onderzoek wat er speelt, bij wie en wat de oorzaak is. Zodra we dit weten, hopen we de oplossing uiteraard ook meteen door te voeren. Lees er alles over, inclusief updates, in dit topic: Webpagina's niet bereikbaar.
Hallo Sander,



Ik heb sinds 2 of 3 weken een probleem met mijn offsite backup. Eerst de NASén de schuld gegeven, maar de leverancier geeft aan dat hier niks mis mee is en ik het probleem in de internet verbinding moet zoeken.



Na wat verder onderzoek blijft dat ik vanuit mijn T-Mobile thuis aansluiting de andere locatie niet kan bereiken; traceroute loopt dood. Vanuit een internet verbinding van derden lukt het wel.



Tevens wanneer ik vanaf een andere locatie een traceroute naar mijn eigen IP adres doet loopt deze ook dood (op 10.10.10.173). Hangen deze problemen samen? Indien je meer informatie nodig hebt hoor ik dat graag.
een 10.x.x.x adress behoort tot de private adress space (RFC 1918)

zou je complete traces kunnen plaatsen, anders kinnen we niet zien waar het mis gaat en van waar naar waar de verbinding loopt.
Had initieel problemen bij een verbinding tussen T-Mobile en Ziggo, dat probleem lijkt vooral aan de kant van Ziggo te liggen. Heb hier bij Ziggo een post aan gewijd; https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/geen-toegang-tot-externe-ip-nas-blokade-32211/index2.html#post323073



Echter lijkt het vanaf mijn werk naar mijn T-Mobile IP adres ook niet te werken (daar ging mijn eerdere post hier over). Geen idee of dit een separaat probleem is of dat het samen hangt.



Tracing route to xxx-205-145-85.ftth.glasoperator.nl [85.145.205.xxx]

over a maximum of 30 hops:



1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.254

2 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.178.1

3 24 ms 21 ms 21 ms Hosted-By.xenosite.net [62.212.131.62]

4 20 ms 21 ms 24 ms Hosted-By.xenosite.net [62.212.131.61]

5 22 ms 21 ms 20 ms 178.238.96.120

6 22 ms 21 ms 22 ms t-mobilethuis.interxionams5.nl-ix.net [193.239.117.50]

7 27 ms 26 ms 26 ms 10.10.10.173

8 * * * Request timed out.

9 * * * Request timed out.
Wellicht dat @Sander dit even kan door zetten naar een van de netwerkbeheerders. het lijkt er op dat het verkeer wat via de NL-IX loopt niet helemaal goed gaat. het verkeer via NL-IX compleet uitschakelen moet het probleem binnen 15 minuten verhelpen.
Bij https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/webpagina-van-home-assistant-io-niet-bereikbaar-via-t-mobile-thuis-306318 wordt het T-Mobile probleem verder besproken.
@Brokencore Bedankt voor de informatie, ik heb dit doorgezet naar onze netwerkbeheerders! Het topic waar siert naar verwijst heeft Sander ook al doorgezet naar de collega's, we gaan er mee aan de slag!

Reageer