Kan een prepaid sim met voucher in een mobiele hotspot

  • 16 February 2023
  • 16 reacties
  • 265 Bekeken

Reputatie 3

Hallo,

We hebben sinds een paar maanden glas via t-mobile.

Vandaag is die echter uitgevallen.

LOS lampje brand niet meer…

Klantenservice gebeld, wordt een monteur gestuurd.

Heb nu een prepaid sim gekocht en daar de unlimeted data voucher op geactiveerd.

Is leuk voor op mijn mobiel, maar mijn pc heeft geen wifi.

Kan ik een mobiele hotspot met ethernet gebruiken met deze sim card?

 


16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JwBokx 

Bedoel je een 4G router?

In principe werken alle simkaarten in een 4G router, aangezien de snelheid van de data voucher beperkt is tot een paar Mbps mag het denk ik wel.

Bellen en sms'en kan dan niet.

Reputatie 3

Dank je voor je snelle antwoord. 

Ik bedoel inderdaad zo'n 4g router. 

Snelheid beperkt? 

Dat hebben ze er niet bij verteld. 

Zou gewoon tv kunnen kijken... 

Heb je een idee hoe ik op mijn gewone pc weer internet kan krijgen met zo'n router? 

Ik vrees een wifi stick of zo.... 

Reputatie 7
Badge +15

@JwBokx 

Simkaart eerst in telefoon doen om de voucher te activeren, dan simkaart in de 4G router en een internetkabel van de router naar je pc?

Maar dat LOS lampje hoort juist uit..

Reputatie 3

@Waqqas huh?

Oh Bij klantenservice zeiden ze dat die moest branden... 🤪 

Hmmm nogmaals die glas converter gereset en nu weer gewoon internet..... 

Inderdaad lampje los brand nog steeds niet... 

Snap er niets van, maar goed. Maar even bellen dat monteur niet meer hoeft.. 

Reputatie 7
Badge +15

@JwBokx

Je hebt een witte Huawei converter? Power, PON en LAN horen te branden (constant) en LOS brandt niet.

Als LOS of PON knipperen dan is er een probleem.

Reputatie 3

@Waqqas ja klopt.

Inderdaad nu brand de PON, LOS is uit

Dank je 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JwBokx, ervaar je nog steeds problemen met internet? Ik kijk graag met je mee! Ik kan alleen geen abonnement bij ons vinden op het e-mailadres. Als je wilt dat ik een kijkje neem, wil je mij dan jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Hoor graag van je terug!

Reputatie 3

@Tommie ik heb je een pb gestuurd.

Wel weer internet, maar valt nog regelmatig weg. 

Nu 12:04 ook weer weg. 

Ik zie in het systeem overzicht in het modem dat er bij alle aansluitingen ook een grijs 3g4g(usb) staat. 

Kan er een dongel in het modem? 

Iedere keer switchen naar hotspot is lastig, en heb er niets aan op mijn pc

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JwBokx, ik ben voor je gaan kijken. De technische dienst laat weten dat je internet weer stabiel moet zijn. Ook mijn eigen lijnmeting laat geen bijzonderheden zien. Zou je een powerflip kunnen uitvoeren op het modem? Deze is namelijk al erg lang online. In principe zou je een dongel in het modem kunnen stoppen voor een back-up verbinding. Hiervoor bieden wij alleen geen garantie. 

Reputatie 3

Ik zal alles even opnieuw aanzetten. 

Dank je 

Ik laat weten of het nu wel stabiel blijft. 

Reputatie 3

@Tommie tot nu toe geen onderbreking meer gehad.

Heel fijn, dank voor de hulp! 

Reputatie 6
Badge

Hallo @JwBokx 

Bedoel je een 4G router?

In principe werken alle simkaarten in een 4G router, aangezien de snelheid van de data voucher beperkt is tot een paar Mbps mag het denk ik wel.

Bellen en sms'en kan dan niet.

Bellen kan inderdaad niet, maar SMS meestal wel (en dat heb je ook nodig voor het activeren van de voucher). Op mijn Mikrotik kan ik wel SMS’en en in de manuals van andere 4G routers die ik heb gelezen kan het ook.

Reputatie 3

@louisL@louisL, dank je voor je reactie.

Dat klinkt veel belovend! 

Welke Mikrotik heb je? 

Die bevalt goed? 

 

 

Reputatie 6
Badge

@louisL@louisL, dank je voor je reactie.

Dat klinkt veel belovend! 

Welke Mikrotik heb je? 

Die bevalt goed? 

 

 

Ik heb zelf een Chateau LTE12 omdat ik die op zolder waar ik dat ding wilde plaatsen (veel betere ontvangst) ook gelijk als AP kan gebruiken en die doet CAT12 (overkill) maar heeft ook meerdere gigabit poorten.

Werkt perfect, vooral ook omdat je kunt zien wat je LTE signaal sterkte is en je meerdere ethernet poorten hebt. Op zich overkill. Bij testen werkte die perfect, veel betere throughput dan het Chinesium ding wat ik hiervoor had. Ben er heel content mee.  Naar mijn glasvezel werkt perfect, dus verder nog niet nodig gehad. Maar met de eisen van de rest hier thuis wel heel prettig om een goede backup te hebben voor internet (hier met matig/slecht signaal nog altijd 90/45Mb, eigenlijk bijan hetzelfde als wat ik met DSL had)

Een zoon van me heeft een WAP LTE kit dacht ik. Een enkele 100Mb poort (op zich heb je daar genoeg aan) met dezelfde mogelijkheden.  Heeft wel de mogelijkheid voor POE voeding (wel passief met 24V, niet standaard). Werkt ook perfect.

Mikrotik RouterOS heeft wel een stevige leer curve. Maar omdat ik al meer Mikrotik spul had was dat geen probleem. Zoonlief had zijn WAP LTE ook zo aan de praat. Als je geen  bijzondere eisen hebt is een WAP LTE denk ik meer dan voldoende.

Reputatie 6
Badge

Ok, ik vergat aan te geven dat je soms op Marktplaats leuke 2e hands apparaten ziet aangeboden.

Reputatie 3

Dank je! 

Reageer