Hey hallo,
sinds afgelopen vrijdag op zaterdag nacht heb ik een probleem met mijn router. Ik speel namelijk het spel ARK via steam en ik kan (veel) servers niet meer zien, kon voorheen wel. Als ik ARK opstart zie ik alleen Asia/OC servers en geen NA/EU(official) servers meer. Ook via steam-->servers-->direct connect staat er: server not responding
Waarom is het de router/Tmobile thuis internet? Nou ik heb verbinding gemaakt zonder kabel/WIFI van mn router(via telefoon WIFI vodafone 4G) en dan zie ik die servers wel. Vandaar, router?!
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
PS schijnbaar is er een 'storing'/'overload' geweest bij Tmobile die nacht
Bladzijde 1 / 1
Ik zag toevallig deze post: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/ip-adres-307511 kan dit ermee te maken hebben? dat mijn ip adres is veranderd?
Er zijn regelmatig berichten van mensen die via TMT netwerk geen verbinding kunnen krijgen met enkele of meerdere servers / IP adressen, terwijl dat dan wel lukt via het netwerk van een andere provider. Jouw melding is ook zo'n geval. Ergens in de T-Mobile infrastructuur is de routing niet op orde. Wat blijkt is dat T-Mobile voor vaste verbinding 2x Netwerk Adress Translatie toepast, dat kan er mee te maken hebben als er b.v. netwerkonderhoud heeft plaatsgevonden.
Het kan ook een DNS server probleem zijn, dan kun je (tijdelijk) eens een andere DNS server gebruiken/instellen.
Een traceroute over het TMT netwerk naar de gewenste steam servers zou ook wat hints kunnen geven.
Het kan ook een DNS server probleem zijn, dan kun je (tijdelijk) eens een andere DNS server gebruiken/instellen.
Een traceroute over het TMT netwerk naar de gewenste steam servers zou ook wat hints kunnen geven.
Hey tmoesel,
bedankt voor het reageren. Ik heb mn DNS al aangepast naar die van google(geen ander resultaat).
Ik neem aan dat Tmobile zelf die traceroute zou moeten doen?
bedankt voor het reageren. Ik heb mn DNS al aangepast naar die van google(geen ander resultaat).
Ik neem aan dat Tmobile zelf die traceroute zou moeten doen?
bedankt voor het reageren. Ik heb mn DNS al aangepast naar die van google(geen ander resultaat).
Ik neem aan dat Tmobile zelf die traceroute zou moeten doen?
Nee,
Jij wilt vanuit jouw huis omgeving een aantal hops over het internet gebruiken om de servers te bereiken. T-Mobile is één van de vele spelers welke hier invloed op kunnen hebben. Door jou een trace route te laten uitvoeren, is het mogelijk om te identificeren waar de verbinding gaat haperen.
Let wel even dat je voorzichtig bent met welke data je zal posten, aangezien IP gegevens als gevoelig (kunnen) worden gezien.
Hebben jullie hier iets aan:
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.1.1 - 0 | 327 | 327 | 0 | 0 | 1 | 0 |
| 1-XX-143-XX.ftth.glasoperator.nl - 0 | 327 | 327 | 9 | 9 | 19 | 9 |
| 10.10.10.57 - 0 | 327 | 327 | 9 | 10 | 22 | 9 |
| ae24-xcr1.amt.cw.net - 1 | 323 | 322 | 9 | 10 | 49 | 9 |
| ae41-xcr1.att.cw.net - 0 | 327 | 327 | 9 | 10 | 52 | 9 |
| lag-23.ear1.Amsterdam1.Level3.net - 0 | 327 | 327 | 9 | 10 | 24 | 10 |
| ae-1-3103.edge4.Amsterdam1.Level3.net - 0 | 327 | 327 | 9 | 10 | 36 | 10 |
| unknown.Level3.net - 0 | 327 | 327 | 9 | 10 | 24 | 10 |
| 80.95.144.129 - 0 | 327 | 327 | 16 | 18 | 36 | 18 |
| 80.95.144.23 - 1 | 319 | 317 | 17 | 17 | 27 | 17 |
| 80.95.152.218 - 0 | 327 | 327 | 17 | 39 | 209 | 19 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
Dank voor jullie help nogmaals 😃
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.1.1 - 0 | 327 | 327 | 0 | 0 | 1 | 0 |
| 1-XX-143-XX.ftth.glasoperator.nl - 0 | 327 | 327 | 9 | 9 | 19 | 9 |
| 10.10.10.57 - 0 | 327 | 327 | 9 | 10 | 22 | 9 |
| ae24-xcr1.amt.cw.net - 1 | 323 | 322 | 9 | 10 | 49 | 9 |
| ae41-xcr1.att.cw.net - 0 | 327 | 327 | 9 | 10 | 52 | 9 |
| lag-23.ear1.Amsterdam1.Level3.net - 0 | 327 | 327 | 9 | 10 | 24 | 10 |
| ae-1-3103.edge4.Amsterdam1.Level3.net - 0 | 327 | 327 | 9 | 10 | 36 | 10 |
| unknown.Level3.net - 0 | 327 | 327 | 9 | 10 | 24 | 10 |
| 80.95.144.129 - 0 | 327 | 327 | 16 | 18 | 36 | 18 |
| 80.95.144.23 - 1 | 319 | 317 | 17 | 17 | 27 | 17 |
| 80.95.152.218 - 0 | 327 | 327 | 17 | 39 | 209 | 19 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 65 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
Dank voor jullie help nogmaals 😃
Het private IP adres 10.10.10.57 tussen jouw publieke WAN ip adres en de rest van internet geeft het principe van dubbel NAT weer. Daar heb je verder geen invloed op en het kan ook zijn dat dit niet de directe oorzaak is. Je kan in ieder geval dit probleem niet zelf fixen, alleen er om heen werken door een andere internetroute of provider te kiezen. Het kan lang duren voordat T-Mobile jouw hier van dienst is.
Misschien bied een derde truuk solaas: De TMT internet verbinding meer dan 3(?) dagen uit zetten, dat is naar ik mij weet te herinnneren de tijd dat de infrastuctuur jouw huidige WAN IP adres aanhoudt, daarna krijg je dus een andere situatie. Kan natuurlijk ook nog slechter uitpakken.
Misschien bied een derde truuk solaas: De TMT internet verbinding meer dan 3(?) dagen uit zetten, dat is naar ik mij weet te herinnneren de tijd dat de infrastuctuur jouw huidige WAN IP adres aanhoudt, daarna krijg je dus een andere situatie. Kan natuurlijk ook nog slechter uitpakken.
Een nieuwe router van Tmobile krijgen verhelpt dit probleem dus niet?
Nee, het zit niet in de router maar in het netwerk.
Je kan nu een VPN service/account kopen en dan je gaming vanachter die VPN service bedrijven. Dan verbruik je in ieder geval geen 4G databundel bij Vodafone, maar kost natuurlijk wel weer extra abonnement.
In mijn netwerk of die van Tmobile? Want vrienden van mij die 1km verder wonen hebben ook Tmobile thuis en kunnen wel gewoon connecten met die server.
Ook al woonden die vrienden naast je, dat zegt niet zo veel. Uit de trace blijkt dat het buiten jouw thuisnetwerk dood loopt en aangezien T-Mobile je ISP is, ligt de bal m.i. bij T-Mobile. Het kan best zijn dat de oorzaak van het routing probleem bij een andere partij ligt, maar dan nog; Strict genomen levert T-Mobile jouw onvolledig internet, het is aan jouw wat je daarmee gaat doen.
Super bedankt voor jullie hulp 🙂 ik hoop dat Tmobile mee leest aangezien ze zeggen dat hun ‘backoffice’ er nu mee bezig is... voor deze ‘storing’ kon ik wel op die servers... dus laten we hopen dat ze iets gaan fixen!
echt bedankt voor alles
echt bedankt voor alles
Contact gehad met Tmobile,
ik moest:
1. Druk op Windows- key en tegelijk op R
2. Geef de opdracht ‘msconfig’ en druk op OK
3. Druk op ‘Computer opstarten’ en selecteer de optie‘Op starten in veilige modus’ en selecteer‘Netwerk
pc start op en ik kan nu wel de servers zien en evt connecten(connecten wordt nu alleen tegengehouden door BattleEye)
ZzZ... ben benieuwd what next
ik moest:
1. Druk op Windows- key en tegelijk op R
2. Geef de opdracht ‘msconfig’ en druk op OK
3. Druk op ‘Computer opstarten’ en selecteer de optie‘Op starten in veilige modus’ en selecteer‘Netwerk
pc start op en ik kan nu wel de servers zien en evt connecten(connecten wordt nu alleen tegengehouden door BattleEye)
ZzZ... ben benieuwd what next
Hi @WilliamKroon ,
Als je in de veilige modus wel de servers kan zien, dan ga ik denken aan software of een actieve firewall die traffic naar servers probeert te blokkeren.
Als je in de veilige modus wel de servers kan zien, dan ga ik denken aan software of een actieve firewall die traffic naar servers probeert te blokkeren.
Hey @Seccie ,
het rare is dat als ik met mn vodafone 4G telefoon hotspot met mn laptop verbinding maak ik die servers wel kan connecten, maar leg ik Tmobile thuis aan dan niet. Dus software of firewall, ik dacht dat ik dat had uitgesloten
het rare is dat als ik met mn vodafone 4G telefoon hotspot met mn laptop verbinding maak ik die servers wel kan connecten, maar leg ik Tmobile thuis aan dan niet. Dus software of firewall, ik dacht dat ik dat had uitgesloten
het rare is dat als ik met mn vodafone 4G telefoon hotspot met mn laptop verbinding maak ik die servers wel kan connecten, maar leg ik Tmobile thuis aan dan niet. Dus software of firewall, ik dacht dat ik dat had uitgesloten
Ik had ook aangenomen dat de PC als oorzaak al uitgesloten was, maar dus toch nog niet. Ik gebruik zelf vrijwel geen Windows, maar het is zeer goed mogelijk dat er grote verschillen kwa netwerk, firewall etc zitten tussen de verschillende connecties (of de netwerk 'objecten') in/op je PC. LAN of WLAN kan al compleet verschillend zijn.
De oorzaak van het ontstaan van dit probleem is mij niet duidelijk, maar kan nog vanalles zijn aan software/configuratie op je PC.
Volgens mij klopt dit niet helemaal. NAT en private IP adressen communiceren toch niet met elkaar?
Heb jij iets met een NAT-instelling ingesteld? Ook triggert het gebruik van Steam mij. Bij sommige klanten veroorzaakte dit een blokkade op poorten. Is het een optie om eens te testen zonder Steam? Of kun je testen als je met Wifi verbonden bent?
Ik hoor graag! 🙂
https://community.t-mobile.nl/storingen-netwerk-347/website-op-poort-8069-onbereikbaar-304112?postid=1456847
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/websites-niet-bereikbaar-307169?postid=1474401
Als je het 1 en ander directer en voorbeeldmatiger weergeeft:
computer 192.168.1.104
smartphone 192.168.1.105
IPcamera 192.168.1.102
iPad 192.168.1.101
NAS 192.168.1.100
Huawei_LANrouter 192.168.1.1
1-0-201-31.ftth.glasoperator.nl 31.201.0.1
-noname- 10.10.80.149
amsix01-ams1.amazon.com 80.249.210.100
-noname- 52.93.0.118
-noname- 52.93.0.123
-noname- 54.239.42.202
-noname- 52.93.128.95
-noname- 54.239.44.146
* * * Time-out bij opdracht.
Zie wat private subnetten zijn o.a. hier:
https://tools.ietf.org/html/rfc1918
NAT is Netwerk Adres Translatie en de term wordt doorgaans gebruikt als een IP datapakket overgaat van een publiek/geregistreerd subnet naar een privaat subnet (of andersom). Simpelweg tellen in bovenstaande sequentie leert dat er in ieder geval 2 van deze overgangen zijn, vandaar dubbel NAT.
De overgang tussen 31.201.0.1 (een TMT, of nog Vodafone/glasoperator, geregistreerd adres) en 192.168.1.1 is traditioneel en standaard en is waar het altijd over gaat m.b.t. zaken/problemen/netwerken/portforwarding bij mensen thuis.
Onconventioneel m.i. is de overgang tussen 10.10.80.149 en 80.249.210.100 want verderop DownLink is er dan weer het publieke adres 31.201.0.1.
Het wordt helemaal vreemd als, zoals je uit de 2 forumURLs zou kunnen opmaken als voor 2 klanten er gelijktijdig een DownLink connectie is van [internet] -> 10.10.80.149 -> 31.201.0.1. Dan moet de host 10.10.80.149 dus naast translatie en administratie van IP adressen dat ook doen voor de poortnummers. Is technisch mogelijk zolang het maar om minder dan 65536 poorten gaat (doorgaans maar om hoogstens een paar voor maar weinig klanten).
Maar wat men uit een dergelijke route kan zien of denken (dit 'zien of denken' kan ook toebehoren een een AI/computer systeem), is dat DownLink gezien de (eind)consument al bij 10.10.80.149 zit. Ook al gebruiken veel thuis modemrouters tegenwoordig 192.168.0.0/16, 10.0.0.0/8 kan net zo goed, dus dan ziet of denkt het 'internet' (de andere kant van de link) een illegaal gebuikt publiek adres (31.201.0.1) in een privaat domein. In dit geval zou er beoordeeld kunnen worden dat heel glasoperator.nl illegaal bezig is, en dus ueberhaupt connectie weigeren en ziedaar een mogelijke oorzaak van problemen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.