Gebeurt regelmatig dat het internet eruit vliegt. Krijg dan kabelfout 8180. Router restanten verhelpt meestal het probleem. Maar binnen 24 uur vliegt hij er weer uit. Dit is hierdoor geen houdbare situatie
Hallo
Dit komt voor op de tv? Zijn er nog andere apparaten die bedraad zijn aangesloten en verliezen die ook de verbinding?
Zo niet dan kan je proberen de netwerkkabel te vervangen of misschien een andere poort gebruiken.
Dit komt voor op de tv. De PS4 (ethernet kabel aangesloten) en op de smartphone. Die via wifi verbonden is
Al eens geprobeerd om een fabrieksreset uit te voeren door het reset knopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken en dan kijken of het probleem dan nog steeds speelt?
Gedaan. Probleem speelt dan nog steeds helaas
Goedemorgen
Ik heb direct een lijnmeting gedaan en je verbinding geanalyseerd: ik kom niets tegen wat vraagtekens oproept. In tegendeel zelfs, je verbinding ziet er uitstekend uit. Daarom gaan we verder kijken zodat we kunnen achterhalen wat het probleem veroorzaakt.
Voor alle duidelijkheid: je hebt momenteel één TV Box en een PS4 bekabeld aangesloten en één mobiele telefoon op Wifi, klopt dat?
Klopt. Soms meer dan 1 telefoon (vriendin)
zover ik weet werkt mijn tvbox dan inderdaad nog wel. maar nooit scherp gecheckt
Goedemorgen
Zou je eens willen proberen om de PS4 helemaal los te koppelen? Dan kunnen we testen of daar de oorzaak ligt. Wellicht is er dan iets niet helemaal in orde met de ethernetkabel. Heb je een reserve ethernetkabel? Probeer ook eens om de HDMI-kabel te vervangen. Vaak zien we dat hier wat slijtage in zit, dat kan zorgen voor uitvalverschijnselen.
We gaan tot een oplossing komen, dat weet ik zeker! De belangrijkste aanwijzing is dat er met het modem zelf niets aan de hand is, zo kunnen we uitpluizen waar het euvel vandaan komt.
Maak je thuis ook gebruik van een laptop of PC? Zo ja: hoe is deze verbonden, via Wifi of via een bekabelde aansluiting direct op het modem? Valt de verbinding hierop ook weleens weg?
Ik ben super geïnteresseerd in je bevindingen en neem deze zaak serieus. Als al het bovenstaande nog niks oplevert, dan gaan we ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk een andere oplossing vindt!
Goedemorgen
Hi
Goedemiddag
Ik zie in de lijnmeting wel wat wegvalmomenten op de 18e, afgelopen zaterdag. Verder komen er geen rare dingen naar voren in de verbinding an sich. Wat daarnaast wel opvalt is dat het aantal FEC errors voor vandaag nogal hoog ligt. FEC (Forward error correction) errors worden voornamelijk veroorzaakt door bekabeling, splitters en connectors. Het is van belang dat je een korte kabel gebruikt vanaf je ISRA-punt (hoofdaansluitpunt).
Houd ons op de hoogte, dan schieten we zo snel mogelijk te hulp!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.