Skip to main content
Beantwoord

Jitter problemen

• 27 februari 2025
  • 6 reacties
  • 96 Bekeken

Goedendag,

Ervaar hetzelfde probleem zoals al heel vaak op forum aangegeven. Overgegaan van KPN naar Odido vanwege too-good-to-be-true aanbieding. Onstabiel internet, download snelheid hoog maar extreme veel last met verbinding opbouwen, hoge latency op wisselvallige momenten.

Op moment van schrijven is het zo erg dat het ongeveer 30 seconden duurt om diverse Nederlandse websites te openen, >2 minuten voor verschillende buitenlandse. YouTube e.d. onbruikbaar.

Speedtest natuurlijk goed (al duurt het 5 minuten voordat hij begint). Bijgevoegd ping resultaten. Hoge kwaliteit korte kabel op snelle PC met windows 11 rechtstreeks verbonden aan Zyxel, Genexis XGS-PON enz. Geen gekke dingen, verschillende configuraties uitgeprobeerd, ja uit-en-aan enz enz. 

Ik heb geen zin in een mega lang proces met onbenullige testjes. De ervaring moet er bij de klantenservice inmiddels wel zijn. Meestal lijkt vervanging van ONT voor Nokia of omschakeling in wijkcentrale te helpen toch? Afijn, graag oplossingen, of contract stop zonder boete of anders kan het ook via ingebrekestelling wmb. 

Beste antwoord door Tommie van Odido

Dat kan ik zeker ​@dvanv89, ik heb hem direct voor je geregistreerd. Je hoeft het modem alleen om te zetten op dit moment! 

Bekijk origineel

6 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 3 maart 2025

Welkom op onze community! ​@dvanv89 

Goed dat je je alvast hebt ingelezen over de mogelijke situatie op onze community. Uiteraard wil ik dat je weer kan genieten van een stabiele verbinding. Ik help je dan ook graag verder! 

Ik vermoed inderdaad dat jij ook last hebt van het WBA-issue: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) | Odido community.

Om dit voor je op te lossen heb ik je meteen op de lijst gezet voor een nieuw ONT. Je wordt hierover gecontacteerd door Guidion om een afspraak in te plannen. Op dit moment durf ik alleen nog niet te zeggen welk termijn dit zal zijn. Ze wachten momenteel namelijk op de nieuwe voorraad. 

Is het een idee dat ik je in de tussentijd een Unlimited vouchercode stuur? Mocht de verbinding dan wegvallen, kan je deze gebruiken om een hotspot op te zetten. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt de code meteen. Op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier interesse in hebt?

Heb je nog vragen of kan ik ergens anders bij helpen? Schroom dan niet, ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 3 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

Welkom op onze community! ​@dvanv89 

Goed dat je je alvast hebt ingelezen over de mogelijke situatie op onze community. Uiteraard wil ik dat je weer kan genieten van een stabiele verbinding. Ik help je dan ook graag verder! 

Ik vermoed inderdaad dat jij ook last hebt van het WBA-issue: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) | Odido community.

Om dit voor je op te lossen heb ik je meteen op de lijst gezet voor een nieuw ONT. Je wordt hierover gecontacteerd door Guidion om een afspraak in te plannen. Op dit moment durf ik alleen nog niet te zeggen welk termijn dit zal zijn. Ze wachten momenteel namelijk op de nieuwe voorraad. 

Is het een idee dat ik je in de tussentijd een Unlimited vouchercode stuur? Mocht de verbinding dan wegvallen, kan je deze gebruiken om een hotspot op te zetten. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt de code meteen. Op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier interesse in hebt?

Heb je nog vragen of kan ik ergens anders bij helpen? Schroom dan niet, ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

Beste Teresa, bedankt voor de reactie. Dat is exact de reactie waar ik op hoopte. Het verzameltopic zag ik dan toch niet, excuus. 

Vouchercode niet nodig heb inmiddels zelf een tijdelijke 4G router gehuurd voor nood, maar toch bedankt. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 5 maart 2025

@dvanv89 Daar hoef je je absoluut niet voor te excuseren hoor, onze community is groot dus ik kan mij voorstellen dat je niet ieder topic tegenkomt. 

Fijn om te lezen dat je een tijdelijke oplossing hebt gevonden. Mocht ik nog ergens bij kunnen helpen, laat je het dan weten? Ik sta voor je klaar!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 20 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

@dvanv89 Daar hoef je je absoluut niet voor te excuseren hoor, onze community is groot dus ik kan mij voorstellen dat je niet ieder topic tegenkomt. 

Fijn om te lezen dat je een tijdelijke oplossing hebt gevonden. Mocht ik nog ergens bij kunnen helpen, laat je het dan weten? Ik sta voor je klaar!

Kun je aub mijn fritzbox registreren voor directe aansluiting op glasvezel? ID staat in profiel. Is laatste wat ik nog wil proberen anders ontbind ik het contract 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13911 reacties
  • Antwoord
  • 21 maart 2025

Dat kan ik zeker ​@dvanv89, ik heb hem direct voor je geregistreerd. Je hoeft het modem alleen om te zetten op dit moment! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 maart 2025

Dankjewel Tommie, is meteen gelukt. Kijken wat dit doet met jitter en poort-toegang problemen. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen