Skip to main content

Beste mensen,

Vanaf mijn T-Mobile thuis-internet kan ik niet bij mijn zakelijke website en evenmin bij mijn zakelijke e-mail. Als ik in plaats daarvan via een hotspotje op mijn telefoon mijn website bezoek, lukt dat wel.

In eerste instantie dacht ik dat het probleem bij mijn provider lag, maar dat blijkt niet het geval. Ik heb wat tests uitgevoerd en wat blijkt: ook als ik een VPN-extentie aanzet in mijn browser kan ik gewoon vanaf het T-Mobile netwerk naar mijn zakelijke website en naar mijn zakelijke e-mail (althans in de browser).

Kortom: het heeft er alle schijn van dat T-Mobile bepaalde domeinen blacklist. Het gaat in mijn geval om www.hydroconsult.nl Nu zou het me niet verbazen want enkele dagen geleden ontving ik onbestelbaar-replies op mails die ik nooit had verstuurd. Daarop heb ik uiteraard direct mijn wachtwoorden gewijzigd.

Maar de hamvraag is nu: hoe kan ik door T-Mobile weer worden gewhiltelist?

Groet
Siebe Bosch

 

 

 

Hi @Crusoe73, Dank voor het heldere bericht! Het klinkt aannemelijk dat we het domein dan inderdaad misschien geblokkeerd hebben. Ik heb het doorgezet naar onze technisch specialisten om te kijken of dit inderdaad het geval is en of we het ongedaan kunnen maken. Je ontvangt in de loop van volgende week bericht van mijn collega’s!


Beste Brian,

Dank voor de inspanningen. Mijn domein https://hydroconsult.nl/ is inmiddels weer bereikbaar vanaf het T-Mobile-netwerk. Echter: e-mail ontvangen en verzenden lukt nog altijd niet. En dat lukt dus wel als ik op een ander netwerk zit. Zou je nog eens willen navragen of ze wel álle relevante poorten hebben opengezet? Mijn SMTP-settings zijn mailserver1.novosite.nl @ poort 465. Beveiligd met SSL/TLS. Mail ontvangen doe ik met POP op mail.hydroconsult.nl, poort 110 en encrypted met STARTTLS.

Dank en groet, Siebe

 


Hoi @Crusoe73,

 

Helemaal top dat je deze terugkoppeling geeft, daar kunnen we wat mee! Ik heb jouw toevoeging betreffende de e-mail doorgezet naar de specialisten en als notitie toegevoegd aan de reeds uitgezette taak van @Brian. De verwerkingstijd van een taak is normaal gesproken 3 tot 6 werkdagen, het kan nog een paar dagen duren voordat er een oplossing komt. Alvast uitvoerig dank voor jouw geduld, het komt sowieso goed, geen zorgen! :smile:


Beste @Brian en @Jason . Ik kan sinds kort niet meer bij mijn zakelijke website en e-mail als ik op mijn T-Mobile-netwerk zit. Via een hotspotje op mijn telefoon gaat het wel.

Omdat ik recent allemaal replies kreeg op spam-mails die ik nooit had verstuurd, vermoedde ik dat mijn mailaccount was gehackt. Daarom heb ik mijn wachtwoord kort geleden veranderd.

Echter: het lijkt erop dat T-Mobile mijn provider èn mijn eigen zakelijke domein heeft geblacklist. Wil je zo vriendelijk zijn om te checken of dit inderdaad het geval is en zo ja dit op te lossen? Het gaat om:

mijn provider: www.novosite.nl
Mijn zakelijk domein: www.hydroconsult.nl

Alvast vriendelijk bedankt!

Siebe Bosch

 


Hallo @Crusoe73 

Je zou hier zelf na kunnen gaan of je op een Blacklist staat, je hoeft enkel op check te klikken.

https://www.whatismyip.com/blacklist-check/

Hier doen alle 2 de links het via T-Mobile thuis in ieder geval dus ze staan zelf niet geblacklist volgens mij, ik gebruik dan wel een andere DNS server.


Reageer