Hallo @brumsel
Het is wel mogelijk om een nieuwe IP adres toegewezen te krijgen en het klopt ook dat je modem een leasetijd heeft van 24 uur waarna je een nieuwe IP krijgt maar het wordt aangeraden om zeker 48 alles stroomloos te laten indien dat lukt.
Na 24 uur krijg je niet altijd een nieuwe IP, bij DSL gewoon de kabels even uit het modem halen en bij glasvezel is de mediaconverter van het stroom halen ook genoeg.
@Waqqas, bedankt voor je reactie.
Jee, 48 uur is best lang zeker doordeweeks aangezien ik thuis werk. Zal kijken of dat gaat lukken, anders volgend weekend.
Zal in ieder geval laten weten of het gewerkt heeft.
Ik heb 'm nu 48 uur uitgehad, maar ik krijg nog steeds hetzelfde IP adres. Helaas.
IP adressen worden dynamisch toegewezen dus er is geen vaste IP adres, geen idee waarom je geen nieuwe krijgt
Ik heb 'm nu 48 uur uitgehad, maar ik krijg nog steeds hetzelfde IP adres. Helaas.
Als ik het mij goed kan herinneren krijg je tegenwoordig minder snel een nieuw IP-Adres en als je deze al krijgt is de kans zeer groot dat deze binnen dezelfde subnet valt daar T-Mobile iedere regio/provincie of zelfs stad voorziet van een eigen subnet. Een nieuw ip-adres buiten 85.144.0.0/xx zal hiermee niet snel gebeuren.
Een nieuwe check bij UCEprotect laat op dit moment als het goed is trouwens wel zien dat het subnet waarin je valt, niet meer blacklisted is. Maar goed, dit kan over enkele uren alweer anders zijn.
Hoi all, ik wil graag een kleine nuance aanbrengen in het IP-lease verhaal: de IP-leasetijd staat op 24 uur, dat klopt. Dat betekent echter niet dat je een nieuw IP krijgt, dat betekent dat de leasetijd op het IP-adres vernieuwd wordt. Dat is een kleine, maar belangrijke kanttekening.
@brumsel Het is niet direct mogelijk om een ander subnet toe te wijzen, precies zoals @Gerrit078 omschrijft, sorry daarvoor.
Wat wel mogelijk is, is om jouw IP-adres te maskeren via bijvoorbeeld een VPN-setup. Daarmee maskeer je daadwerkelijke IP-adres en krijg je online een ander IP toegewezen (niet letterlijk maar als omleiding). Dit zou voor jou wellicht een gunstige uitkomst zijn, is dit een idee?
Hallo @Jason,
sorry voor mijn late reactie. Ik heb het geprobeerd via VPN en dat lijkt te werken.
Bedoel je dat je een VPN dan gaat instellen aan jullie kant of moet dat dan in de router o.i.d.?
@Gerrit078 de range was inderdaad even van de lijst, maar staat er nu weer op.
Hi @brumsel, geen probleem! Super om te lezen dat het lijkt te werken, merci voor deze terugkoppeling. Jason bedoelt dat je dit aan jouw kant op de VPN instellingen kan doen. Kan je hiermee uit de voeten? Ik hoor het graag van je!
Ik kan hier wel mee uit de voeten, maar ik vind het wel raar dat ik nu via een VPN moet gaan omdat anderen in mijn IP range de boel lopen te vernaggelen. Die hele IP range/subnet valt onder t-mobile. Wordt daar dan niks aan gedaan?
Ik kan hier wel mee uit de voeten, maar ik vind het wel raar dat ik nu via een VPN moet gaan omdat anderen in mijn IP range de boel lopen te vernaggelen. Die hele IP range/subnet valt onder t-mobile.
Ik heb eerlijkgezegd nog nooit gehoord van webhosters die gebruik maken van uceprotect, reden waarom dit vaak niet gebruikt wordt is omdat vanuit internet providers gemaild wordt maar ook vaak spam wordt verzonden (door nietsvermoedende klanten).
Wordt daar dan niks aan gedaan?
Er kan nauwelijks iets aan worden gedaan, het is eigenlijk dweilen met de kraan open maar daarnaast ook achter de feiten aanlopen. T-Mobile (of welke provider dan ook) kan pas iets ondernemen tegen een klant die zich (on)bewust niet aan de regels houdt, wanneer het leed al is geschied.
Feit is sowieso wel dat uceprotect zeer kritisch is en al bij het minste geringste een IP-Adres of zelfs heel subnet opneemt in de blacklist.