sinds 6 jaar ben ik tevreden met mijn abbo bij t-mobile. 2 mobiele telefoon abbo's, tv en t-mobile thuis. Sinds 2 weken heb ik problemen met mijn netwerk. Het wifi netwerk is prima echter het bedraade netwerk werkt onvoldoende.
Achter mijn draytek router zitten diverse apparaten. 2x televisie. Hierna uit de 2 lan uitgangen zitten 2x een switch waarna weer een switch hierachter: android mediaplayer, 3x een pc, een accespoint met aparte wifi, een pioneer mediaspeler, 2x smart tv.
Het probleem is dat het bij het inschakelen van de pc een ander device geen connectie meer heeft. Tevens duurt het nu 1-2minuten voordat je pc internet verbinding heeft. Dit is willekeurig het kan optreden bij elk device. Ondertussen alle kabels gecheckt met kabeltester en snelheid. Dit geeft geen problemen. De switches vervangen en verwisseld. statische ip adressen gegeven en ook DHCP geprobeerd. Verschillende keren factory reset. Het lijkt erop dat de router er niet in slaagt goede IP adressen te regelen.
Na 2 weken experimenteren is er geen progressie en heb voor het eerst de help desk van t-mobile gebeld. Dit was nog meer frustrerend….. Alles is hier goed meneer…. Nee het moet aan uw configuratie liggen. Alles behalve behulpzaam!! Dat voor een wat oudere trouwe klant.
Na alles geprobeerd te hebben denk ik dat het modem het mogelijke probleem is. Hoe kan ik dit testen? Hoe kan ik een ander modem testen om te kijken of dit de oorzaak is? Hoop dat ik hier wel wat hulp kan krijgen.
Groet Gerard