Skip to main content

Hallo, 

Ik heb een groot probleem maar ook een echt grote probleem

Gisteren is mijn IP Addres leaked en er zijn mensen die mijn Wifi de heletijd eruit leggen en dat is `ddosen` ik heb T-Mobile meerdere keren gebeld maar ze kunnen niks doen en ik ben op dit moment zwaar de lul. Kan iemand mij helpen of weet hoe je het fixed ik moet mijn Ip Addres echt wijzigen Alsjeblieft iemand help me ik kan je ook geld betalen dit moet ik echt zo snel fixen

Hey @Salet 

Dat is een vervelende situatie 🙄

Dit staat op het internet : Je eigen IP-adres kun je meestal niet veranderen, omdat dat door je provider wordt bepaald. Je kunt wel het IP-adres veranderen waaronder een website jou ziet. Dat doe je door via een proxy te werken. Dat houdt in dat jouw computer verbinding maakt met die proxy.

Misschien kunnen de moderators nog wat voor je doen, ze reageren meestal binnen de 24/48 uur.


@Salet  Je zou de modem voor 24/48 even kunnen ontkoppelen van het ISRA/FTU, je lease is dan verlopen en je krijgt een nieuwe ip als het goed is.

Wees wel een beetje voorzichtig met wat je doet op het internet en gebruik zonodig een VPN .


Hoi @Salet,

 

Welkom op de Community, wat naar dat jouw IP geleaked is. Je kunt inderdaad, wat @Waqqas aangaf (thanks!!!), jouw modem het beste 24/48 uur afkoppelen. Dan heb je kans dat je daarna een nieuw IP-adres krijgt.


@Waqqas @Jason ik snap niet echt wat jullie bedoelen, ik bel hun 4x en ze zeggen we kunnen niks doen, ik heb de Zyxel VMG8825-T50 glaswezel het staat in de Meterkast maar wat wil je dat ik precies doe? op de router ding staat er ON/OF moet ik het dan uit doen? Er zit ook een zwarte stekker bij moet die er ook uit? Ik heb echt een nieuwe ip nodig want ze bedreigen me ook en ik moet me ip gewoon veranderd hebben want ze ddosen heletijd 


@Salet 

Het is lastig om zonder internet te zitten snap ik maar om een nieuwe ip te krijgen zal je toch echt de DSL kabel of UTP van de ISRA of FTU moeten verwijderen. Voor ongeveer 24/48 uur en dan heb je als het goed is een nieuwe ip.


@Waqqas Ja dat snap ik maar wat moet ik eruit halen ik snap het niet, heeft u misschien twitter ? instagram ? snapchat ? whatsapp? of iets zodat ik fotos kan sturen Alsjeblieft ik moet dit fixen


@Jason wat moet ik eruit halen


@Salet Je hebt een Zyxel modem, daar zit achterop een stroomkabel aangesloten die naar de voeding loopt. Deze zit ergens in jouw meterkast in het stopcontact. Haal alle kabels uit je modem, inclusief de stroomvoorziening en laat dit alsjeblieft 24/48 uur zo staan. Wat Waqqas zegt: het is volkomen begrijpelijk dat geen internet frustrerend is, maar dit is voor nu de enige manier om een ander IP-adres te verkrijgen. Wij werken met een zogeheten dynamische lease en allocation.


@Jason heeft u instagram? twitter? snapchat? of iets anders zodat je het beter kan uitleggen en dat ik fotos kan sturen alsjeblieft


Ik kan het niet beter uitleggen dan: je hebt een wit kastje (jouw modem) van Zyxel, daar zitten meerdere kabels in. Trek elke kabel eruit en laat die eruit gedurende 48 uur. Een stopcontact is het kleine wandcontactdoosje waar de stroomkabel van jouw modem ingaat. 

Via deze link naar het Zyxel topic, kun je alles over het modem lezen: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/glasvezel-xdsl-nieuwe-modem-t-mobile-thuis-zyxel-vmg8825-t50-311763. Op jouw modem, achterop, zie je links “POWER” staan, die kabel moet eruit gehaald worden. :wink:

 

 


@Jason dus ik moet alle kabels die achter de modum zitten eruit halen ^ kijk naar de FOTO en bij die power ding zit er een kabel in die naar de stopcontact gaat en die moet ook uit? En dan dat voor 48 uur


Haal de zwarte voedings kabel links en de kabel in de blauwe WAN poort er uit gedurende 48 uur.

Alle kabels er uit kan ook. De modem moet gewoon losgekoppeld zijn.


Is het niet makkelijker om de stroomkabel van de media converter eraf te halen? Zit waarschijnlijk in je meterkast:

 

Daarna aan de achterkant op je modem/router de on/off knop indrukken zodat deze uitgaat, alle andere kabels kun je gewoon aangesloten laten zitten.

Op je TV-ontvanger de stroomkabel aan de achterkant eruit halen.

Na minimaal 48 uur wachten eerst de stekker van de media converter weer in het stopcontact doen. Vervolgens je modem/router weer aanzetten en dan alleen je TV aanzetten. Dus nog niet de stekker van de TV-ontvanger erin doen.
Zodra je modem/router compleet opgestart, duurt +/- 2 minuten, dan pas de stekker van je TV-ontvanger er weer in doen.


 


@Waqqas @Jason Ik heb echt een nieuwe ip nodig want ze bedreigen me ook en ik moet me ip gewoon veranderd hebben want ze ddosen heletijd 

Dan moet je zeker ook aangifte doen bij de Politie dan!!!

Indien noodzakelijk dan kan de Politie de gegevens opvragen en er verder mee gaan.

bron: DDoS-aanval is strafbaar

 


@Jason @Waqqas @Timo78 Hey thanks voor de hulp maar 48 is echt lang ik snap het maar is er geen andere manier? Mensen zeiden ook dat je je laatste paar cijfers van je ip kan changen is dat mogelijk zoja hoe?


Hey @Salet de lease tijd van een ip is 24 uur. Hoeft niet 48 denk ik.


@Waqqas mijn andere topic is gesloten, maar wat bedoel u met fabrieksreset ofzo hoe en waar kan je dat doen? ( voor ip change )


@Salet

Een fabrieksreset zorgt denk ik niet voor een nieuwe ip maar je doet het bijvoorbeeld door met een tandenstoker het reset knopje achter je modem voor ongeveer 10 seconden indrukken. Hiermee kan alle instellingen terug naar standaard zoals de wifi inloggegevens en alle andere wijzigingen die je hebt aangebracht.

Dan blijft alleen de optie om je modem uit te zetten en de kabels eruit, stroom van de media converter ook verwijderen voor 24/48 uur. Maak in de tussentijd misschien gebruik van een hotspot.

Maar ehm er zijn nu 2 maanden verstreken en je hebt nog niks gedaan? DDOS is een serieuze zaak en je had al lang even de mediaconverter van het stroom kunnen halen en de kabels uit je modem voor 24/48 uur.


@Waqqas thanks man, maar als je geen ip Ermee kan changen dan ga ik het ook niet naar frabieks doen, en trouwens waarom wordt u geen Moderator u helpt mensen heel snel maar 48 uur je router uit doen gaat niet zo makkelijk....


@Salet

De dhcp leasetijd is 24 uur. Maar na ongeveer 24 is het niet 100% zeker dat je een nieuwe ip hebt daarom kan je beter een aantal uur langer wachten. Hoeft niet 48 uur daarom 24/48.

Ik werk niet bij T-Mobile, ik ben gewoon een mede klant net als jou. 😉


Hi,

 

je zou ook je MAC-adres kunnen wijzigen op de WAN interface.

dan heb je gelijk een nieuwe ip.

 

su6,

 

dan hoef je niet zo lang te wachten ;)


Hi,

 

je zou ook je MAC-adres kunnen wijzigen op de WAN interface.

dan heb je gelijk een nieuwe ip.

 

su6,

 

dan hoef je niet zo lang te wachten ;)

Beste allemaal, 

Zou er een moderator (of soortgelijk) eventueel kunnen beamen of dit klopt ja of nee? Ik heb de laatste tijd ook last van DDos aanvallen gehad, en ik wil dit net zo goed verhelpen. Hierop volgend heb ik twee vragen: 
-Hoe groot is die “kans” waar zoveel over wordt gepraat, voor het hebben van een nieuwe WAN Adres na het ontkoppelen van je router voor 24/48 uur. Praten we dan over 50/50? 80% kans? 
-Werkt het wijzigen van het MAC-adres op het WAN interface ook? Ook wanneer kwaadwillende mensen je WANadres al te pakken hebben? Zoja, zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit precies werkt. 

Groetjes,


Hallo @marcovanlimpt 

Ik weet niet of het veranderen van het mac adres gaat helpen maar elke modem heeft een DHCP leasetijd van 24 uur dus als je langer dan deze periode de kabels uit de modem kan halen en de mediaconverter van het stroom halen, dan heb je een grote kans tot bijna zeker een nieuwe ip.


hierbij een klein(simpel/dummy proof) uitleg m.b.t. werking van DHCP en hoe je een nieuwe IP makkelijk kan krijgen,

jouw thuis router krijgt een IP adres van tmobile DHCP server,

de DHCP server koppelt jouw(WAN interface) MAC adres aan een IP in zijn pool. (timers bij mij onbekend)

als jouw MAC adres wijzigt krijg je gelijk een nieuwe IP. (test door iets anders dan jouw router op de mediaconverter aan te sluiten, in no time krijg je een nieuwe IP, stop je je router terug dan krijg hij gelijk zijn oude IP terug i.v.m. timers)

eigenlijk, als je hack proof wilt zijn dan zou je een router willen/moeten hebben die zelf automatisch(script/tool) een nieuwe MAC adres genereert/wijzigt om zeg maar 4 a 8 uur (dit is natuurlijk lastig/niet wenselijk voor ISP)

andere optie zou kunnen zijn om jouw router een VPN laten opzetten naar een vpn provider, maar dan heb je wat betere router nodig en een abo. van een vpn provider(zoals protonmail-vpn en enz.). 

ter info: ik heb zelf mijn router uitgezet voor meer dan 48H en kreeg tot mijn verbazing nog mijn oude IP. normaal zou dat geen probleem zijn, maar kreeg nu X.X.X.0 en met die 0 als laatste octet kan ik geen VPN opzetten. dit is natuurlijk om IP ruimte te besparen, maar voor je routing is het erg vervelend. mijn verzoek aan tmobile zou zijn om X.X.X.0 en X.X.X.255 niet te gebruiken als laatste octet van een IP adres(in een pool). zit nu te denken dat tmobile een hash gebruikt voor een IP selectie. jammer is dat mijn UDM pro geen optie heeft om MAC adres te wijzigen op zijn WAN1 interface, iig in versie 1.6.6

 

 


Bedankt voor de opheldering!


Reageer