Skip to main content

Sinds deze ochtend heb ik problemen om een specifieke VDI (Virtuele Desktop) omgeving te bereiken. Dit lukt wel via KPN en T-Mobile Mobiel (via een hotspot), maar niet via T-Mobile Thuis vast internet.

Ik heb een MTR trace waarin redelijk duidelijk te zien is waar dit mis gaat. Ik wil deze graag in een prive bericht naar een T-Mobile operator sturen.

Modem heb ik herstart, dit gaf hetzelfde resultaat.

Ik heb dit nieuwe topic aangemaakt nadat ik en iemand anders op een oud topic zojuist hadden gereageerd. Diegene had problemen met VPN verbinding opzetten (alleen via T-Mobile). Zie oud topic hier

tEdit 9:40]...Het gaat nu wat beter, ik kan de omgeving weer bereiken. Maar nog wel 80 - 90% packetloss op en na de X-X-X-X.ftth.glasoperator.nl hob.

root@gerrit078:~# mtr www.he.net
Start: 2022-04-12T08:53:38+0200
HOST: gerrit078 Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- 192.168.1.1 0.0% 2 0.4 0.4 0.4 0.4 0.0
2.|-- 143.178.32.1 0.0% 2 2.8 2.7 2.7 2.8 0.0
3.|-- 10.10.80.106 0.0% 2 3.4 3.4 3.4 3.5 0.1
4.|-- ??? 100.0 2 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

root@gerrit078:~# mtr telefonica.de
Start: 2022-04-12T08:54:09+0200
HOST: gerrit078 Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- 192.168.1.1 0.0% 2 0.4 0.4 0.4 0.4 0.0
2.|-- 143.178.32.1 0.0% 2 2.7 2.9 2.7 3.0 0.2
3.|-- 10.10.80.106 0.0% 2 3.5 3.5 3.5 3.5 0.0
4.|-- ??? 100.0 2 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

root@gerrit078:~# mtr infosupport.com
Start: 2022-04-12T08:55:04+0200
HOST: gerrit078 Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- 192.168.1.1 0.0% 2 1.2 0.8 0.3 1.2 0.6
2.|-- 143.178.32.1 0.0% 2 2.6 2.6 2.6 2.7 0.0
3.|-- 10.10.80.106 0.0% 2 3.6 3.4 3.3 3.6 0.2
4.|-- ??? 100.0 2 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

 


Hier MTR vanuit Zwolle (8043):

joost@hp-jk:~$ mtr www.he.net -r
Start: 2022-04-12T09:06:17+0200
HOST: hp-jk Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- hp-jk.mshome.net 0.0% 10 0.8 0.7 0.4 0.9 0.1
2.|-- 192.168.1.1 0.0% 10 1.6 1.6 1.4 1.7 0.1
3.|-- 1-184-174-82.ftth.glasope 90.0% 10 3.4 3.4 3.4 3.4 0.0
4.|-- 10.10.13.109 90.0% 10 5.6 5.6 5.6 5.6 0.0
5.|-- 10.10.12.61 90.0% 10 5.5 5.5 5.5 5.5 0.0
6.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

joost@hp-jk:~$ mtr www.telefonica.de -r
Start: 2022-04-12T09:09:00+0200
HOST: hp-jk Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- hp-jk.mshome.net 0.0% 10 0.7 0.6 0.2 0.9 0.2
2.|-- 192.168.1.1 0.0% 10 1.5 1.2 0.8 1.5 0.3
3.|-- 1-184-174-82.ftth.glasope 90.0% 10 3.8 3.8 3.8 3.8 0.0
4.|-- 10.10.13.109 90.0% 10 5.3 5.3 5.3 5.3 0.0
5.|-- 10.10.12.61 90.0% 10 5.5 5.5 5.5 5.5 0.0
6.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

joost@hp-jk:~$ mtr infosupport.com -r
Start: 2022-04-12T09:10:06+0200
HOST: hp-jk Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- hp-jk.mshome.net 0.0% 10 0.8 0.6 0.3 0.8 0.2
2.|-- 192.168.1.1 0.0% 10 1.2 1.4 1.0 1.7 0.3
3.|-- 1-184-174-82.ftth.glasope 90.0% 10 3.8 3.8 3.8 3.8 0.0
4.|-- 10.10.13.109 90.0% 10 6.0 6.0 6.0 6.0 0.0
5.|-- 10.10.12.61 90.0% 10 6.0 6.0 6.0 6.0 0.0
6.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

 


Naar 95.179.140.203 (en andere IP adressen in die range) is er ook geen verbinding (geen ping, geen http, etc) 

My traceroute  v0.93]

ub-local (192.168.89.59)                               2022-04-12T09:06:26+0000

Keys:  Help   Display mode   Restart statistics   Order of fields   quit

                                       Packets               Pings

Host                                Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev

1. _gateway                          0.0%    10    1.0   0.8   0.6   1.0   0.1

2. 1-144-177-143.ftth.glasoperator.  0.0%    10    2.8   3.0   2.7   4.2   0.4

3. 10.10.13.17                       0.0%    10   10.1  10.2  10.1  10.4   0.1

4. 10.10.12.61                       0.0%    10   10.4  10.2   9.9  10.6   0.2

5. (waiting for reply)

 

De weg terug vanuit dit IP adres (bereikt via een omweg) naar T-Mobile Thuis:

traceroute to NNN (143.177.147.NN), 30 hops max, 60 byte packets

1  * * *

2  45.76.40.33 (45.76.40.33)  12.836 ms  19.472 ms  22.478 ms

3  * * *

4  * * *

5  * ams-ix1.glasoperator.nl (80.249.211.171)  0.972 ms *

6  * ams-ix1.glasoperator.nl (80.249.211.171)  0.927 ms *

7  * * *


MTR vanuit Dordrecht:

 

% mtr www.he.net -r
Start: 2022-04-12T11:05:22+0200
HOST: Denniss-MBP.home Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- home 0.0% 10 1.8 2.8 1.8 4.2 0.7
2.|-- 1-32-178-143.ftth.glasope 60.0% 10 6.0 5.1 4.8 6.0 0.6
3.|-- 10.10.80.106 80.0% 10 6.9 6.6 6.2 6.9 0.5
4.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

% mtr telefonica.de -r
Start: 2022-04-12T11:06:55+0200
HOST: Denniss-MBP.home Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- home 0.0% 10 2.4 2.7 1.8 4.0 0.7
2.|-- 1-32-178-143.ftth.glasope 70.0% 10 4.9 4.9 4.8 4.9 0.1
3.|-- 10.10.80.106 80.0% 10 6.7 6.1 5.6 6.7 0.8
4.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

% mtr infosupport.com -r
Start: 2022-04-12T11:07:37+0200
HOST: Denniss-MBP.home Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- home 0.0% 10 1.9 2.8 1.9 4.0 0.8
2.|-- 1-32-178-143.ftth.glasope 60.0% 10 6.0 5.1 4.6 6.0 0.7
3.|-- 10.10.80.106 80.0% 10 5.2 5.7 5.2 6.3 0.8
4.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

 


Google gaat wel goed:

traceroute to google.com (142.251.36.46), 64 hops max, 52 byte packets
 1  home (192.168.1.1)  7.697 ms  5.168 ms  8.084 ms
 2  1-144-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.144.1)  12.299 ms  5.249 ms  9.196 ms
 3  10.10.80.106 (10.10.80.106)  16.214 ms  13.081 ms  16.631 ms
 4  10.226.4.9 (10.226.4.9)  13.041 ms  16.634 ms  13.409 ms
 5  * * 10.10.80.149 (10.10.80.149)  11.514 ms
 6  72.14.209.42 (72.14.209.42)  9.227 ms  9.456 ms  14.848 ms
 7  * * *
 8  142.251.48.178 (142.251.48.178)  8.080 ms
    209.85.252.244 (209.85.252.244)  6.074 ms
    108.170.227.2 (108.170.227.2)  6.836 ms
 9  142.251.66.241 (142.251.66.241)  9.475 ms
    108.170.241.141 (108.170.241.141)  10.483 ms
    108.170.241.172 (108.170.241.172)  6.724 ms
10  ams17s12-in-f14.1e100.net (142.251.36.46)  8.017 ms  8.268 ms  9.333 ms

 

Traceroute naar directvps niet (diverse servers van hen niet bereikbaar voor mij):

traceroute to directvps.nl (151.139.128.10), 64 hops max, 52 byte packets
 1  home (192.168.1.1)  7.626 ms  4.325 ms  2.873 ms
 2  1-144-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.144.1)  3.761 ms  12.187 ms  4.373 ms
 3  10.10.80.106 (10.10.80.106)  3.746 ms  4.353 ms  5.642 ms
 4  10.226.4.21 (10.226.4.21)  3.897 ms  4.759 ms  4.531 ms
 5  217.161.98.238 (217.161.98.238)  4.968 ms  4.399 ms  5.120 ms
 6  ae28-xcr1.dus.cw.net (195.2.2.181)  7.620 ms  7.186 ms  7.861 ms
 7  ae23.pcr1.fis.cw.net (195.2.20.178)  31.406 ms  15.387 ms  18.602 ms
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *


Hostnet, genoemd in dit artikel gaat ook hier niet goed:

traceroute to hostnet.nl (91.184.8.50), 64 hops max, 52 byte packets
 1  home (192.168.1.1)  3.665 ms  4.391 ms  3.901 ms
 2  1-144-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.144.1)  3.897 ms  3.717 ms  5.006 ms
 3  10.10.80.106 (10.10.80.106)  4.127 ms  4.201 ms  5.339 ms
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * *

 

 


Naar 95.179.140.203 (en andere IP adressen in die range) is er ook geen verbinding (geen ping, geen http, etc) 

 

Hier hetzelfde probleem met o.a. 95.142.98.212 (weboke.nl) en 185.158.165.62 (shared host, meerdere domeinen)

 Traceroute naar 95.142.98.212:

 1  31.20.87.1  10.835 ms  10.238 ms  10.400 ms  
2 10.10.12.81 10.764 ms 10.909 ms 10.617 ms
3 * * *
4 * * *
5 * * *
etc.

Traceroute naar 185.158.165.62

 1  31.20.87.1  10.394 ms  10.230 ms  10.333 ms
2 10.10.12.81 11.217 ms 10.627 ms 10.568 ms
3 * * *

En verder komen we niet…..

Mobiele telefoon (4G via KPN netwerk) heeft geen enkel probleem deze IP adressen te bereiken...


Hi allemaal,

Heel erg bedankt voor alle aanvullende informatie. Met de aanvullende informatie hebben we het netwerk team aan het werk kunnen zetten en is het probleem momenteel in onderzoek. We doen er alles aan om het issue zo snel mogelijk op te lossen. Ik zal jullie direct meenemen in de updates via dit topic. We houden jullie op de hoogte! 


Hi allemaal,

Heel erg bedankt voor alle aanvullende informatie. Met de aanvullende informatie hebben we het netwerk team aan het werk kunnen zetten en is het probleem momenteel in onderzoek. We doen er alles aan om het issue zo snel mogelijk op te lossen. Ik zal jullie direct meenemen in de updates via dit topic. We houden jullie op de hoogte! 

 

Blij te kunnen melden dat slechts enkele minuten na mijn bericht de betreffende adressen/domeinen in mijn geval weer bereikbar waren!

Ik hoop dat dat:

1. voor de anderen ook zo is,

2. stabiel blijft.

Voor nu lijkt het bij mij in ieder geval opgelost!


Hi allemaal,

Heel erg bedankt voor alle aanvullende informatie. Met de aanvullende informatie hebben we het netwerk team aan het werk kunnen zetten en is het probleem momenteel in onderzoek. We doen er alles aan om het issue zo snel mogelijk op te lossen. Ik zal jullie direct meenemen in de updates via dit topic. We houden jullie op de hoogte! 

 

Blij te kunnen melden dat slechts enkele minuten na mijn bericht de betreffende adressen/domeinen in mijn geval weer bereikbar waren!

 

De door jou genoemde IP adressen zijn ook voor mij weer bereikbaar, maar anderen nog niet (o.a. 95.179.140.203 en www.he.net )

 


Ik kan helemaal niet meer bij het hele TLD .canon komen… voorbeeld: cpp.canon 


De door jou genoemde IP adressen zijn ook voor mij weer bereikbaar, maar anderen nog niet (o.a. 95.179.140.203 en www.he.net )

 

 

Sorry ralfvd3000, ik dacht dat www.he.net hier weer bereikbaar was maar die route bleek via vpn (werk) te lopen. Rechtstreeks werkt die hier inderdaad ook nog niet.


Ik kan helemaal niet meer bij het hele TLD .canon komen… voorbeeld: ccp.canon 

ccp.canon is een niet bestaande (geregistreerde) domeinnaam volgens de whois van de registrar;

root@gerrit078:~# whois ccp.canon -h whois.gmoregistry.net
The queried object does not exist: DOMAIN NOT FOUND
URL of the ICANN Whois Inaccuracy Complaint Form: https://www.icann.org/wicf/
>>> Last update of WHOIS database: 2022-04-12T10:44:54.0Z <<<

For more information on Whois status codes, please visit https://icann.org/epp

Please query the RDDS service of the Registrar of Record identified in this output for information on how to contact the Registrant, Admin, or Tech contact of the queried domain name.

This whois service is provided by GMO Registry and only contains
information pertaining to Internet domain names we have registered for
our customers. By using this service you are agreeing (1) not to use any
information presented here for any purpose other than determining
ownership of domain names, (2) not to store or reproduce this data in
any way, (3) not to use any high-volume, automated, electronic processes
to obtain data from this service. Abuse of this service is monitored and
actions in contravention of these terms will result in being permanently
blacklisted. All data is (c) GMO Registry http://www.gmo-registry.com/en/

 

Als een domein niet geregistreerd is werkt deze sowieso niet, tenzij het een door Canon gebruikte domein is die in je eigen netwerk (lokaal) wordt herleid naar bijvoorbeeld een printer, scanner etc.

Dat het betreffende domeinnaam niet bereikbaar is, heeft in dit geval niets te maken met de routing issues.


Ik kan helemaal niet meer bij het hele TLD .canon komen… voorbeeld: ccp.canon 

ccp.canon is een niet bestaande (geregistreerde) domeinnaam volgens de whois van de registrar;

root@gerrit078:~# whois ccp.canon -h whois.gmoregistry.net
The queried object does not exist: DOMAIN NOT FOUND
URL of the ICANN Whois Inaccuracy Complaint Form: https://www.icann.org/wicf/
>>> Last update of WHOIS database: 2022-04-12T10:44:54.0Z <<<

For more information on Whois status codes, please visit https://icann.org/epp

Please query the RDDS service of the Registrar of Record identified in this output for information on how to contact the Registrant, Admin, or Tech contact of the queried domain name.

This whois service is provided by GMO Registry and only contains
information pertaining to Internet domain names we have registered for
our customers. By using this service you are agreeing (1) not to use any
information presented here for any purpose other than determining
ownership of domain names, (2) not to store or reproduce this data in
any way, (3) not to use any high-volume, automated, electronic processes
to obtain data from this service. Abuse of this service is monitored and
actions in contravention of these terms will result in being permanently
blacklisted. All data is (c) GMO Registry http://www.gmo-registry.com/en/

 

Als een domein niet geregistreerd is werkt deze sowieso niet, tenzij het een door Canon gebruikte domein is die in je eigen netwerk (lokaal) wordt herleid naar bijvoorbeeld een printer, scanner etc.

Dat het betreffende domeinnaam niet bereikbaar is, heeft in dit geval niets te maken met de routing issues.

 

Excuus, ik heb het domein te vluchtig getypt; het is cpp.canon


Excuus, ik heb het domein te vluchtig getypt; het is cpp.canon

Geen enkel probleem, dit domein is inderdaad geregistreerd en helaas onbereikbaar door de  routing issue.


cpp.canon werkt hier inderdaad ook niet, maar global.canon bijvoorbeeld wel. Probleem betreft dus niet het hele .canon. TLD.


Ik kan in ieder geval de volgende URL’s niet bereiken vanuit T-mobile thuis, wel vanuit andere providers, speelt sinds deze morgen. Beide helaas portals welke ik voor werk veel nodig heb. 

https://portal.nfon.com/

Tracing route to portal.nfon.com o109.68.97.238]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms    <1 ms    <1 ms  home 192.168.1.1]
  2     3 ms     3 ms     3 ms  1-0-209-87.ftth.glasoperator.nl t87.209.0.1]
  3     5 ms     5 ms     5 ms  10.10.13.57
  4     5 ms     5 ms     4 ms  10.10.12.61
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.


 

https://my.onecentral.net/
 

Tracing route to my.onecentral.net p91.212.183.86]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms    <1 ms    <1 ms  home o192.168.1.1]
  2     3 ms     3 ms     2 ms  1-0-209-87.ftth.glasoperator.nl 187.209.0.1]
  3     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.13.57
  4     5 ms     4 ms     5 ms  10.10.12.61
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.


Groeten

Erik


Ik kan de meeste websites zojuist weer bereiken met ping of gewoon in de browser als ping niet werkte. 

root@Nuccie:~# ping bgp.he.net
PING bgp.he.net (72.52.94.234) 56(84) bytes of data.
64 bytes from plato.he.net (72.52.94.234): icmp_seq=1 ttl=54 time=155 ms
64 bytes from plato.he.net (72.52.94.234): icmp_seq=2 ttl=54 time=155 ms
^C
--- bgp.he.net ping statistics ---
2 packets transmitted, 2 received, 0% packet loss, time 1002ms
rtt min/avg/max/mdev = 154.683/154.906/155.130/0.223 ms
root@Nuccie:~# ping telefonica.de
PING telefonica.de (213.95.181.12) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 213.95.181.12 (213.95.181.12): icmp_seq=1 ttl=54 time=23.0 ms
64 bytes from 213.95.181.12 (213.95.181.12): icmp_seq=2 ttl=54 time=22.7 ms
64 bytes from 213.95.181.12 (213.95.181.12): icmp_seq=3 ttl=54 time=23.2 ms
^C
--- telefonica.de ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 received, 0% packet loss, time 2004ms
rtt min/avg/max/mdev = 22.723/22.976/23.245/0.213 ms
root@Nuccie:~# ping he.nl
PING he.nl (83.232.179.42) 56(84) bytes of data.
^C
--- he.nl ping statistics ---
6 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 5121ms

root@Nuccie:~# ping aegon.nl
PING aegon.nl (198.39.106.135) 56(84) bytes of data.
^C
--- aegon.nl ping statistics ---
3 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 2032ms

root@Nuccie:~# ping 185.101.40.56
PING 185.101.40.56 (185.101.40.56) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 185.101.40.56: icmp_seq=1 ttl=248 time=16.2 ms
64 bytes from 185.101.40.56: icmp_seq=2 ttl=248 time=16.6 ms
64 bytes from 185.101.40.56: icmp_seq=3 ttl=248 time=16.2 ms
^C
--- 185.101.40.56 ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 received, 0% packet loss, time 2004ms
rtt min/avg/max/mdev = 16.179/16.331/16.622/0.205 ms
root@Nuccie:~# ping mail.hostnet.nl
PING mail.hostnet.nl (91.184.18.250) 56(84) bytes of data.
64 bytes from mail.hostnet.nl (91.184.18.250): icmp_seq=1 ttl=57 time=15.9 ms
64 bytes from mail.hostnet.nl (91.184.18.250): icmp_seq=2 ttl=57 time=16.6 ms
^C
--- mail.hostnet.nl ping statistics ---
2 packets transmitted, 2 received, 0% packet loss, time 1002ms
rtt min/avg/max/mdev = 15.922/16.264/16.607/0.342 ms
root@Nuccie:~# ping hostnet.nl
PING hostnet.nl (91.184.8.50) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.hostnet.nl (91.184.8.50): icmp_seq=1 ttl=57 time=14.9 ms
64 bytes from www.hostnet.nl (91.184.8.50): icmp_seq=2 ttl=57 time=15.1 ms
64 bytes from www.hostnet.nl (91.184.8.50): icmp_seq=3 ttl=57 time=14.7 ms
^C
--- hostnet.nl ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 received, 0% packet loss, time 2003ms
rtt min/avg/max/mdev = 14.703/14.912/15.132/0.175 ms
root@Nuccie:~# ping infosupport.com
PING infosupport.com (185.101.40.29) 56(84) bytes of data.
64 bytes from aws.infosupport.com (185.101.40.29): icmp_seq=1 ttl=248 time=16.6 ms
64 bytes from xperimentz.infosupport.com (185.101.40.29): icmp_seq=2 ttl=248 time=16.3 ms
64 bytes from xperimentz.infosupport.com (185.101.40.29): icmp_seq=3 ttl=248 time=17.2 ms
64 bytes from xperimentz.infosupport.com (185.101.40.29): icmp_seq=4 ttl=248 time=16.5 ms
64 bytes from xperimentz.infosupport.com (185.101.40.29): icmp_seq=5 ttl=248 time=16.4 ms
^C
--- infosupport.com ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4007ms
rtt min/avg/max/mdev = 16.326/16.615/17.242/0.323 ms
root@Nuccie:~# ping directvps.nl
PING directvps.nl (151.139.128.10) 56(84) bytes of data.
64 bytes from map3.hwcdn.net (151.139.128.10): icmp_seq=1 ttl=56 time=19.7 ms
64 bytes from map3.hwcdn.net (151.139.128.10): icmp_seq=2 ttl=56 time=19.4 ms
64 bytes from map3.hwcdn.net (151.139.128.10): icmp_seq=3 ttl=56 time=19.7 ms
^C
--- directvps.nl ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 received, 0% packet loss, time 2002ms
rtt min/avg/max/mdev = 19.443/19.604/19.697/0.114 ms
root@Nuccie:~#

 


Hoi allemaal, 

Zojuist krijgen wij signalen van onze netwerkspecialisten dat het probleem lijkt te zijn opgelost en dat de route weer kan worden gemaakt. Strookt dit ook met jullie waarnemingen? Ik hoor het graag! 


Hoi allemaal, 

Zojuist krijgen wij signalen van onze netwerkspecialisten dat het probleem lijkt te zijn opgelost en dat de route weer kan worden gemaakt. Strookt dit ook met jullie waarnemingen? Ik hoor het graag! 

root@gerrit078:~# fping www.he.net
www.he.net is alive
root@gerrit078:~# fping bgp.he.net
bgp.he.net is alive
root@gerrit078:~# fping 91.212.183.86
91.212.183.86 is alive
root@gerrit078:~# fping 72.52.94.234
72.52.94.234 is alive
root@gerrit078:~# fping 213.95.181.12
213.95.181.12 is alive
root@gerrit078:~# fping playerservices.streamtheworld.com
playerservices.streamtheworld.com is alive

Kleine selectie van targets die ten tijden van de storing unreachable waren en inmiddels weer werken.


 

Hoi allemaal, 

Zojuist krijgen wij signalen van onze netwerkspecialisten dat het probleem lijkt te zijn opgelost en dat de route weer kan worden gemaakt. Strookt dit ook met jullie waarnemingen? Ik hoor het graag! 


Bij mij werkt het weer! Super, bedankt!


Hier in Zwolle werkt het ook weer 👍.

Wat ik mij wel afvraag @Boris in hoeverre nu e.e.a. stabiel blijft werken. Deze storingen komen mij toch te vaak voor ook als ik het forum erop na lees. Gelukkig niet altijd even ernstig maar je zal maar net die dienst/website nodig hebben en je kan er niet bij. 

Is dit nu pech of zitten hier structurele problemen achter in de infrastructuur? In de 12 jaar bij Ziggo heb ik dergelijke issues niet eerder gezien. Ik ben overgestapt i.v.m. de prijs en symmetrische snelheden die bij T-Mobile gunstiger zijn en ben over het algemeen best tevreden. De routeringsproblemen zorgen helaas wel voor een verminderd gevoel qua betrouwbaarheid.


Bij mij werkt ook alles weer met ik sluit me aan bij @joooooost en zou dit graag ook willen weten

 

 


Vanmiddag rond 13:30 uur is voor mij de storing verholpen en kan ik weer websites/diensten benaderen. Bedankt!


Fijn om te horen  dat de route weer kan worden gemaakt, allemaal! 

Een terechte vraag van @joooooost en @mexflex. Ondanks dat ik natuurlijk niet alles kan en mag zeggen vanuit onze technische diensten, kan ik wel zeggen dat het gaat om een incident gaat en daardoor in dit geval geen terugkerend issue is. Daarbij wel mijn welgemeende excuses voor het ongemak.