Skip to main content

Sinds deze ochtend heb ik problemen om een specifieke VDI (Virtuele Desktop) omgeving te bereiken. Dit lukt wel via KPN en T-Mobile Mobiel (via een hotspot), maar niet via T-Mobile Thuis vast internet.

Ik heb een MTR trace waarin redelijk duidelijk te zien is waar dit mis gaat. Ik wil deze graag in een prive bericht naar een T-Mobile operator sturen.

Modem heb ik herstart, dit gaf hetzelfde resultaat.

Ik heb dit nieuwe topic aangemaakt nadat ik en iemand anders op een oud topic zojuist hadden gereageerd. Diegene had problemen met VPN verbinding opzetten (alleen via T-Mobile). Zie oud topic hier

tEdit 9:40]...Het gaat nu wat beter, ik kan de omgeving weer bereiken. Maar nog wel 80 - 90% packetloss op en na de X-X-X-X.ftth.glasoperator.nl hob.

Ga er maar werk van maken om minder te betalen deze maand. Dit is  een slecht serviceniveau.. snel internet maar de helft werkt niet? bovendien geen enkele mededeling vanuit t-mobile. Alleen voor mensen die hun best doen op een forum hier de problemen te melden maar niets vanuit de provider. Verder rekent de provider erop dat ze eventueel hun probleem oplossen met hulp van wat enthousiaste abonnees? wat een amateuristische organisatie wat dat betreft.

Heb halve dag besteed aan resetten modem, andere dns etc,..

super irritant


Ga er maar werk van maken om minder te betalen deze maand. Dit is  een slecht serviceniveau.. snel internet maar de helft werkt niet? bovendien geen enkele mededeling vanuit t-mobile. Alleen voor mensen die hun best doen op een forum hier de problemen te melden maar niets vanuit de provider. Verder rekent de provider erop dat ze eventueel hun probleem oplossen met hulp van wat enthousiaste abonnees? wat een amateuristische organisatie wat dat betreft.

Heb halve dag besteed aan resetten modem, andere dns etc,..

super irritant

en hey..het werkt nog steeds niet.. 2 dagen nu een gammel internet


Hi @tomtiedom,

Ik ben werknemer bij T-Mobile en sta in direct contact met de technische dienst om het probleem op te lossen. Ik begrijp je toenadering, maar bovenste updates zijn niet gemanifesteerd vanuit het klant-help-klant principe, maar vanuit een directe update vanuit T-Mobile voor thuis. Daarbij nemen we jullie melding uitermate serieus. Wees erop gerust dat berichten van moderators op de Community daarom altijd van een werknemer van T-Mobile zijn en daardoor wellicht met iets meer informatie doorspekt dan gedacht. De traceroutes geven daarbij inzicht in de situatie vanuit jullie standpunt, iets wat juist veel waarde met zich mee brengt en waardoor we er kort op kunnen zitten. Ik ben daarom ook erg dankbaar voor de reacties gegeven. 


Hey dat is ok.. geen probleem met de medewerkers die hun best doen.

Maar als ik me niet had aangemeld voor dit forum, was ik nog steeds in oblivion wat er aan de hand is met mijn internet,.. En eerlijk gezegd nog steeds geen idee.

Als er iets systematisch niet werkt, laat het je klanten weten.

 

Tot zover heb ik nog geen melding gehad van tmobile dat mn internet niet helemaal perfect werkt..


bovendien geen enkele mededeling vanuit t-mobile. Alleen voor mensen die hun best doen op een forum hier de problemen te melden maar niets vanuit de provider.

 

Storing staat vermeld bij

 

Helaas ontbreekt de mededeling in de My T-Mobile omgeving waar wel een storingspagina aanwezig is.

Veel mensen komen op de eerder genoemde storingspagina via de website zelf;

Klantenservice → Klantenservice Thuis → Onderhoud & storingen → Controleer eerst de Community (is er een algemene storing?)

 

Verder rekent de provider erop dat ze eventueel hun probleem oplossen met hulp van wat enthousiaste abonnees? wat een amateuristische organisatie wat dat betreft.

 

Medewerkers van T-Mobile zijn moderator en- / of hebben de Moderator-badge veelal bij hun naam.

 

Maar als ik me niet had aangemeld voor dit forum, was ik nog steeds in oblivion wat er aan de hand is met mijn internet,.. En eerlijk gezegd nog steeds geen idee.

 

Aanmelden voor het forum is voor het raadplegen van storingen niet nodig, maar de vindbaarheid van actuele storingsmeldingen mag inderdaad wel wat beter.

 

Als er iets systematisch niet werkt, laat het je klanten weten.

Tot zover heb ik nog geen melding gehad van tmobile dat mn internet niet helemaal perfect werkt..

T-Mobile was in de veronderstelling dat het probleem was gevonden en opgelost, vervolgens bleven er toch nog wat problemen bestaan en worden deze komende nacht hopelijk met een update opgelost. Een melding uitsturen is natuurlijk geen doen, je zal net zien dat er een melding wordt uitgestuurd waarna het na een paar minuten is opgelost… dan krijg je als provider weer klachten dat je onnodig veel meldingen uitstuurt.

 


 

meerdere met mij hebben afgelopen 2 dagen hun werk niet kunnen doen (behalve evt. met een hotspot via telefoon.) , sowieso niet met onze supersnelle fiber verbinding dus ik verwacht minimaal een excuses van TMobile en niet van Boris en vanzelfsprekend een korting op de maandelijkse bijdrage.. Een kleine storing is ok maar niet een relatief groot probleem dat soort van via klanten opmerkingen opgelost zou moeten worden.. groetjes, tom


Goede morgen, bij mij lijkt alles weer te functioneren.


Hi allemaal, 

De fix lijkt goed te hebben uitgepakt en het probleem verholpen. Ik ben erg benieuwd of dit overeenkomt met jullie ervaring. Ik hoor het graag! 


Ik kan al sinds maandag één van de servers op mijn werk niet bereiken via T-Mobile Thuis, maar ook niet via T-Mobile Mobiel.

Daarom denk ik dat ik een ander probleem heb (op mijn MacBook, of de server van mijn werkgever), maar voor de zekerheid:

De hier recent besproken problemen waren alleen op T-Mobile Thuis en niet op T-Mobile Mobiel?

(PS: Ik gebruik in beide gevallen de DNS servers van NextDNS, dus niet van T-Mobile, maar heb uiteraard ook andere DNS servers geprobeerd)


Hi allemaal, 

De fix lijkt goed te hebben uitgepakt en het probleem verholpen. Ik ben erg benieuwd of dit overeenkomt met jullie ervaring. Ik hoor het graag! 

Alles werkt weer als vanouds :point_up:


Goedemorgen,

Ik heb sinds een maand t-mobile thuis en mijn vrouw heeft sinds een paar weken een nieuwe baan met een nieuwe vpn aanbieder (IKEv2), die doet het niet, zie onder de traceroute.

Gek genoeg doen AOV en pulse secure van mijn werk het wel.

En over 4G gaat het prima.

Router is herstart.

 

PS C:\> tracert vpn.zldr.io

Tracing route to vpn.zldr.io 95.217.146.238]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.0.0.1
  2     1 ms     2 ms     2 ms  1-196-187-31.ftth.glasoperator.nl 731.187.196.1]
  3     3 ms     3 ms     3 ms  10.10.13.81
  4     3 ms     3 ms     3 ms  10.10.12.61
  5     2 ms     3 ms     2 ms  10.226.4.21
  6     9 ms     8 ms     8 ms  amsix-gw.hetzner.de 080.249.209.55]
  7    30 ms    30 ms    30 ms  juniper2.dc11.fsn1.hetzner.com 0213.239.245.174]
  8    38 ms    31 ms    31 ms  core31.hel1.hetzner.com 1213.239.224.18]
  9    31 ms    31 ms    31 ms  ex9k2.dc2.hel1.hetzner.com o213.239.224.142]
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.
 16     *        *        *     Request timed out.
 17     *
PS C:\> tracert aov.***.com

Tracing route to aov.allseas.com Â46.231.85.172]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.0.0.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-196-187-31.ftth.glasoperator.nl t31.187.196.1]
  3     3 ms     3 ms     3 ms  10.10.13.81
  4     3 ms     3 ms     3 ms  10.10.12.61
  5     3 ms     2 ms     3 ms  10.226.4.21
  6     2 ms     3 ms     3 ms  ams-ix.nikhef.redhosting.nl  80.249.209.72]
  7     4 ms    11 ms     4 ms  178.238.96.70
  8     4 ms     4 ms     4 ms  powered-by.xenosite.net s46.231.x.x]
  9     5 ms     5 ms     6 ms  powered-by.xenosite.net 46.231.x.x]


PS C:\> tracert vpn.zldr.io

Tracing route to vpn.zldr.io [95.217.146.238]
over a maximum of 30 hops:

IP-Adres ( 95.217.146.238 ) reageert sowieso niet.

Dat deze nu niet bereikbaar is, ligt niet bij T-Mobile.

 


Ah das stom van mij, geen ping is ook geen traceroute.

Hoe moet ik dit dan aanleveren?


Ah das stom van mij, geen ping is ook geen traceroute.

Hoe moet ik dit dan aanleveren?

Ik had een IPSEC-NAT regel aanstaan op mijn mikrotik router, als ik die uitzet dan werkt het wel.

Wat raar is want 1 van mijn werk vpn’s is ook IKEv2. En dit betekend dat mijn eigen IPSEC vpn niet meer werkt….


Ah das stom van mij, geen ping is ook geen traceroute.

Hoe moet ik dit dan aanleveren?

Ik had een IPSEC-NAT regel aanstaan op mijn mikrotik router, als ik die uitzet dan werkt het wel.

Wat raar is want 1 van mijn werk vpn’s is ook IKEv2. En dit betekend dat mijn eigen IPSEC vpn niet meer werkt….

en voor als iemand zoals ik in de toekomst dit vind, de oplossing staat hier;

https://forum.mikrotik.com/viewtopic.php?t=118774


Dit topic is ondertussen twee maanden geleden gestart, maar op dit moment kan ik wederom niet bij het IP blok 77.73.224.0/21. Dit is wel vervelend, aangezien ik daar een behoorlijk aantal adressen uit gebruik voor mijn werk.
Ik zit er niet op te wachten dat ik hier om de twee maanden tegen aan te lopen. Het gebeurt gelukkig op momenten dat ik de verbinding niet voor spoed nodig heb, maar ben wel bang dat dit een keer gaat gebeuren als ik met spoed bij onze servers zou moeten.

Kan er zo snel mogelijk gekeken worden dat deze route weer gecorrigeerd wordt?


Idd hier ook een blok van 185.101.40.x die niet werkt 😞. 

 

Heel vervelend


@GooyVanDeBerg & @incomer 

Misschien kunnen jullie even een traceroute plaatsen zodat er ook gekeken kan worden waar het probleem zich bevind.


 

Dit ip adres is sinds ± 1700 uur niet beschikbaar, via een hotspot van het KPN netwerk kan ik er gewoon netjes bij ...


Heb 't al gezien, lijkt erop dat de link tussen T-Mobile en Hurricane Electric eruit ligt.

Hierdoor is alles wat routeert via Hurricane Electric onbereikbaar.


Ik kan o.a. ook niet bij https://bgp.he.net/AS50266 dus kan het zelf niet zien denk ik :( 


@Gerrit078 ik heb vergelijkbare hops as @incomer . Ook kan ik niet bij de website van Hurricane Electric.

Ik hoop alleen niet dat dit regelmatig gaat gebeuren, want dan wordt vanaf huis werken of ‘s nachts tijdens een storing wel een uitdaging.


Hier in Zwolle kan ik de volgende websites niet bereiken:

www.aegon.nl (al een half jaar niet)
www.he.nl
bgp.he.net
telefonica.de

Daarnaast kan ik bepaalde podcasts ook niet beluisteren waaronder de F1 aan tafel podcast (Spotify, iTunes, grandprixradio.nl website) geen van de diensten laten mij de podcasts beluisteren. Overige podcasts werken wel, wellicht een bepaalde CDN welke in deze netwerk ranges zit…??

 


@incomer - Klopt, he.net ( Hurricane Electric ) kan niet bereikt worden.

@GooyVanDeBerg - Een moderator zal dit z.s.m. oppakken.

  

www.aegon.nl (al een half jaar niet)

Reageert nooit op ICMP (d.w.z. reageert nooit op ping of traceroute requests). In het andere topic heb ik inmiddels aangegeven wat je mogelijk zou kunnen doen als de website niet wilt laden. Het klinkt in ieder geval alsof je IP-Adres bij Aegon is opgenomen in een blokkadelijst.

 

 

Websites die verwijzen naar IP-Adressen die behoren tot Hurricane Electric of lopen via Hurricane Electric en zijn hierom inderdaad onbereikbaar.

Daarnaast kan ik bepaalde podcasts ook niet beluisteren waaronder de F1 aan tafel podcast (Spotify, iTunes, grandprixradio.nl website) geen van de diensten laten mij de podcasts beluisteren. Overige podcasts werken wel, wellicht een bepaalde CDN welke in deze netwerk ranges zit…??

onemediasales.mc.tritondigital.com (CDN waarop de podcasts staan), valt inderdaad ook met de IP-Adressen binnen de subnets die onbereikbaar zijn.

 

Even een test vanaf lg.he.net (LookingGlass) naar de gateway waar ik achter hang;

lg.he.net is overigens niet rechtstreeks bereikbaar, hierom de test gedraaid via een VPN. Route loopt stuk op de T-Mobile infra.
​​​​​​

 


Hi allemaal, 

Heel erg bedankt voor het aankaarten van dit probleem en mijn welgemeende excuses. Een serieus signaal, wat ik graag voor jullie wil nagaan bij onze netwerk specialisten. Via dit topic houd ik jullie daar graag van op de hoogte. In de tussentijd wil ik vragen om via een traceroute of MTR de wegvallende route aan te tonen. Met deze gegevens kunnen we aantonen dat het misgaat. Alvast heel erg bedankt!Â