Skip to main content

Sinds deze ochtend heb ik problemen om een specifieke VDI (Virtuele Desktop) omgeving te bereiken. Dit lukt wel via KPN en T-Mobile Mobiel (via een hotspot), maar niet via T-Mobile Thuis vast internet.

Ik heb een MTR trace waarin redelijk duidelijk te zien is waar dit mis gaat. Ik wil deze graag in een prive bericht naar een T-Mobile operator sturen.

Modem heb ik herstart, dit gaf hetzelfde resultaat.

Ik heb dit nieuwe topic aangemaakt nadat ik en iemand anders op een oud topic zojuist hadden gereageerd. Diegene had problemen met VPN verbinding opzetten (alleen via T-Mobile). Zie oud topic hier

tEdit 9:40]...Het gaat nu wat beter, ik kan de omgeving weer bereiken. Maar nog wel 80 - 90% packetloss op en na de X-X-X-X.ftth.glasoperator.nl hob.

ja mijn ridewithgps die heeft er nog geen zin in…

 


Ik zie dat IP 95.214.235.76 uit deze reactie nu met een trace er wel komt.

Ter info, wellicht werkt het zoals verwacht, er blijft op tussenliggende 10.10.12.57 hop veel packet loss zien.

 Host                                                             Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. router                                                         0.0%    12    9.5   3.6   1.5   9.5   2.3
 2. 192.168.1.1                                                0.0%    12    4.6   3.9   2.2   5.4   0.9
 3. X-X-X-X.ftth.glasoperator.nl                       0.0%    12   11.1  10.9   9.4  12.3   0.9
 4. 10.10.12.1                                                 0.0%    12    9.6  11.3   9.6  14.5   1.4
 5. 10.10.12.57                                               75.0%    12   11.5  10.8   9.8  11.5   0.9
 6. host-76.dedicated.vsys.host                     0.0%    11   45.9  46.3  45.0  50.4   1.4

 


Hi allemaal,

Momenteel krijgen wij het signaal dat de problemen zijn opgelost. Nu ben ik erg benieuwd of dit resulteert in een verbetering aan jullie kant. Graag hoor ik dan ook of dit ook klopt met jullie bevindingen.

Nope…

Het lijkt erop dat de routing naar Hurricane Electric nog niet lekker is. Misschien even de moeite waard om te vragen of ze ook even naar de routing richting AS6939 kunnen kijken ?!


Edit: @SebasZH Die loopt via AS6939 ( Hurricane Electric ) en is dus nog niet stabiel. Hier is het af en aan qua bereikbaarheid.

 


ja mijn ridewithgps die heeft er nog geen zin in…

 

Die doet het bij mij inmiddels wel via iPhone op WiFi maar nog niet op de laptop op WiFi… mtr stokt na 10.10.12.61.

mtr ridewithgps.com --report-wide

Start: 2022-02-10T14:43:00+0100
HOST: rpi3-meterkast                    Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- fritz.box                          0.0%    10    0.6   0.6   0.5   0.6   0.0
  2.|-- 1-196-187-31.ftth.glasoperator.nl  0.0%    10    2.9   2.8   2.4   2.9   0.2
  3.|-- 10.10.13.81                        0.0%    10    3.8   4.0   3.8   4.2   0.1
  4.|-- 10.10.12.61                        0.0%    10    4.3   4.0   3.7   4.3   0.2
  5.|-- ???                               100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0


Hier lijken wat diensten en websites weer benaderbaar te zijn inderdaad. Zelf ben ik sinds Oktober 2021 klant van T-Mobile en het valt mij wel op dat er regelmatig van dit soort issues zijn.

 

Misschien dat het ook goed is om dit topic actueel bij te werken, daar is namelijk nog steeds geen storing bekend terwijl die er al sinds vanochtend is.:

 


Ja. Hier werkt het ook weer. Bedankt. 


Dank voor het delen van jullie bevindingen. Ik begrijp dat, mede door jullie terugkoppeling, het onderzoek nog bij onze netwerkspecialisten loopt om ook de laatste kinken uit de spreekwoordelijke kabel te halen. We houden jullie daarvan uiteraard op de hoogte.


Voor mij werkt het nu. Wel jammer dat de traceroute weer verborgen is.


Dank voor het delen van jullie bevindingen. Ik begrijp dat, mede door jullie terugkoppeling, het onderzoek nog bij onze netwerkspecialisten loopt om ook de laatste kinken uit de spreekwoordelijke kabel te halen. We houden jullie daarvan uiteraard op de hoogte.

Routes naar het volgende werken ook niet.

Trace kapt er mee na 10.10.12.61

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     3 ms     2 ms     3 ms  1-192-177-143.ftth.glasoperator.nl g143.177.192.1]
  3     7 ms     7 ms     6 ms  10.10.13.13
  4     6 ms     6 ms     6 ms  10.10.12.61
  5     *        *        *     Request timed out.

 

 


Hier ook geen verbinding meer sinds vandaag met zakelijke sites:

idam.makro.nl

partner.metro.info


Hier ook problemen.

Tracing route to connect.proxytx.cloud [196.19.125.190]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     3 ms     3 ms     3 ms  1-48-20-31.ftth.glasoperator.nl -31.20.48.1]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.


Hier ook nog steeds issues naar AS6939

 

Edit: om iets specifieker te zijn: feedbin.com -> 66.160.140.195


Bij mij werkt het ook nog steeds niet.

  • community.athom.com [54.217.228.152]
  • athom.hosted-by-discourse.com [64.71.144.204]

Werken beide niet, idem voor feedbin.com, werkt ook hier niet. 

 

Locatie Doetinchem, geen idee of het relevant is.


Hier problemen met m’n mail via redot.nl (5.182.208.69). Werkt nog niet. Opnieuw opstarten van modem gisteren heeft geen nut gehad. 


Bij mij ook nog steeds issues met o.a. https://community.auth0.com/


Ik heb ook nog steeds deze problemen. @Boris kan je hier achteraan gaan?

Nog een voorbeeld: http://typo3.org/ is niet bereikbaar via tmobile thuis. 

Jullie hebben vorig jaar ook al eens een keer problemen gehad met routeringen naar aws instances. De helft van het netwerk op aws was toen niet te benaderen. is dat nu weer aan de hand?

En kunnen jullie dit soort wijzigingen proactief op voorhand communiceren? ‘Morgen gaan we jullie netwerk aanraken en dan kan er wel wat fout gaat’. Dan kan ik er nog voor kiezen om naar kantoor te gaan. Nu is thuiswerken wel een uitdaging… 


Het zou mooi zijn als iemand van T-mobile een status update kan geven zodat we een soort van weten waar we aan toe zijn.

Wat is de status hiervan en is het een ‘bekend’ probleem. Ik las op de eerste pagina dat men in de veronderstelling leeft dat eea is opgelost.. maar dat is het duidelijk niet.


Inmiddels zijn de issues voor mij opgelost, maar ik zie sommige links hier nog steeds niet werken. 


Maar dan zijn de issues toch niet opgelost? 

Inmiddels zijn de issues voor mij opgelost, maar ik zie sommige links hier nog steeds niet werken. 

 


Maar dan zijn de issues toch niet opgelost? 

Inmiddels zijn de issues voor mij opgelost, maar ik zie sommige links hier nog steeds niet werken. 

 

Dat is ook niet wat ik zeg.


Ook vanuit Hurricane Electric ( AS6939 ) even een paar checks gedaan inmiddels. Volgens de BGP connectivity info zou T-Mobile Thuis een peering overeenkomst hebben met Hurricane Electric en zou deze link zelfs actief moeten zijn. De praktijk toont echter totaal het tegenovergestelde.

Hier dan dus ook even gecheckt vanaf drie locaties waar Hurricane Electric actief is;

 

 


Helaas nog steeds genoodzaakt mn hotspot telefoon te gebruiken


Dank voor het delen van jullie bevindingen. Ik begrijp dat, mede door jullie terugkoppeling, het onderzoek nog bij onze netwerkspecialisten loopt om ook de laatste kinken uit de spreekwoordelijke kabel te halen. We houden jullie daarvan uiteraard op de hoogte.

@Boris Is er inmiddels al een update? 1,5 dag verder en nog steeds geen verbinding. M’n zakelijke mail kan ik nog steeds niet ophalen (behalve via een hotspot), dit is echt heel vervelend.


Hi allemaal, 

Mijn excuses voor de verlate reactie en dat een eerdere update is uitgebleven. Ik had jullie graag al van een oplossing voorzien, maar voor nu enkel een update. Ik begrijp goed dat er vragen zijn, ik heb deze dan ook direct bij mijn technische collega's neergelegd. Zij zagen daarbij een oplossing. Eén blik in dit topic en we kunnen stellen dat daarbij de problemen nog spelen. Ik heb daarbij de nieuw aangeleverde MTR's en traceroutes doorgezet naar onze netwerkspecialisten, zodat we een sprong kunnen maken om dit zo snel mogelijk op te lossen. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak en weet dat we er alles aan doen om dit te fixen. 


Hallo allen,

Goed nieuws en een fijne update; de problemen die nu nog spelen, worden vannacht aangepakt met een netwerk change aan onze kant. Dit zal het probleem doen oplossen. Mocht het onverhoopt zijn dat er morgen nog problemen zijn, laat het vooral weten in het topic, maar voor zover goed nieuws om het weekend mee in te gaan!