Skip to main content

Sinds deze ochtend heb ik problemen om een specifieke VDI (Virtuele Desktop) omgeving te bereiken. Dit lukt wel via KPN en T-Mobile Mobiel (via een hotspot), maar niet via T-Mobile Thuis vast internet.

Ik heb een MTR trace waarin redelijk duidelijk te zien is waar dit mis gaat. Ik wil deze graag in een prive bericht naar een T-Mobile operator sturen.

Modem heb ik herstart, dit gaf hetzelfde resultaat.

Ik heb dit nieuwe topic aangemaakt nadat ik en iemand anders op een oud topic zojuist hadden gereageerd. Diegene had problemen met VPN verbinding opzetten (alleen via T-Mobile). Zie oud topic hier

tEdit 9:40]...Het gaat nu wat beter, ik kan de omgeving weer bereiken. Maar nog wel 80 - 90% packetloss op en na de X-X-X-X.ftth.glasoperator.nl hob.

Ik zie dat er net nog een soortgelijk topic is aangemeld met problemen naar een specifieke range.


Ik ervaar hetzelfde. Twee voorbeelden die bij mij niet meer werken sinds vanmorgen: 23.227.164.1 en 193.227.129.1.


Ik heb per ongeluk de reactie hierboven als antwoord gemarkeerd. Dat is het uiteraard niet 😃, ik zie niet zo snel de optie om dat ongedaan te maken.


Bedankt voor de onverdiende eer :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar inderdaad, probleem is nog niet opgelost. Ik zie in het andere topic dat er inmiddels naar gekeken wordt.


Hoi @koeleco @xnpu ,

Goed dat jullie aan de bel trekken! Ik heb direct voor jullie navraag gedaan bij onze netwerk specialisten en begrijp vanuit hun kant dat de problemen in het vizier zijn. Daarbij zijn er zelfs al enkele aanpassingen gedaan in het netwerk. Aan jullie daarom de vraag of er al verbetering merkbaar is na een herstart van het modem. Hoe je deze doet, vind je op onze Wiki: 

Ik hoor het graag van jullie!


Zodra het herstarten mogelijk is (nu redelijk top drukte op de lijn met thuiswerken en homeschooling) zal ik hier antwoorden. 


@Boris , ik heb per ongeluk een reactie als antwoord gemarkeerd. Kan jij dat ongedaan maken?


@koeleco @xnpu en ook @GooyVanDeBerg,

Ik heb het ‘Beste Antwoord’ voor nu verwijderd. Zojuist heb ik ook direct contact gehad met onze technische specialisten en zijn alle zeilen bijgezet om het probleem per direct op te lossen en de routing goed te doen verlopen. Mocht onverhoopt bovenstaande fix niet werken, weet dan dat we jullie signalen zodanig hebben opgepakt dat we dit direct aan het onderzoeken zijn. Voor vragen in de tussentijd, laat het vooral weten. We zitten voor jullie klaar! 


Daarbij nog een kleine toevoeging. Ik begreep vanuit het andere topic dat @koeleco nog een MTR kon aanleveren. Wil je deze nog met ons delen in dit topic? Dit kan ons enorm helpen met het onderzoek.


Voor mij is het probleem ondertussen opgelost. Ik had persoonlijk meerdere lijntjes lopen om het probleem te tackelen. Een modem reset was hiervoor niet nodig.

Voor zo ver ik weet, heeft een modem reset geen invloed op netwerk routing tussen verschillende providers. Dat dergelijke routing vaker fout gaat, is bekend en wordt over het algemeen makkelijk opgelost als dat ergens gemeld wordt.


Daarbij nog een kleine toevoeging. Ik begreep vanuit het andere topic dat @koeleco nog een MTR kon aanleveren. Wil je deze nog met ons delen in dit topic? Dit kan ons enorm helpen met het onderzoek.

Gestuurd in privé bericht!


Hier nog steeds niet kunnen inloggen op 95.214.235.76:8000


Nog een voorbeeld welke niet bereikbaar is, is website: launchpad.net

Niet bereikbaar via T-Mobile thuis.

Maar ik zal zo eerst de modem herstarten, dat is nog niet gebeurd.


Nog een voorbeeld welke niet bereikbaar is, is website: launchpad.net.

Niet bereikbaar via T-Mobile thuis.

Maar ik zal zo eerst de modem herstarten, dat is nog niet gebeurd.

Herstarten van de modem heeft geen toegevoegde waarde. Uiteraard kan dit nooit kwaad, maar daar ligt het niet aan.


Hoi @koeleco @xnpu ,

Goed dat jullie aan de bel trekken! Ik heb direct voor jullie navraag gedaan bij onze netwerk specialisten en begrijp vanuit hun kant dat de problemen in het vizier zijn. Daarbij zijn er zelfs al enkele aanpassingen gedaan in het netwerk. Aan jullie daarom de vraag of er al verbetering merkbaar is na een herstart van het modem. Hoe je deze doet, vind je op onze Wiki: 

Ik hoor het graag van jullie!

Ik lees mee, want hier ook problemen.

Hier lukt inloggen nog steeds niet op 95.214.235.76:8000


Ik heb de modem herstart via de web interface, maar dit geeft het zelfde resultaat. Ik heb de MTR’s aan je gestuurd @Boris.

Een goed voorbeeld is de website www.launchpad.net, deze is onbereikbaar via T-Mobile Thuis, wel via T-Mobile Mobiel. Ik heb hier ook een MTR voor naar Boris gestuurd. Hier zie ik geen packet loss op de ftth.glasoperator.nl, maar wel op de 10.10.12.1 hop daarna.

; ANSWER SECTION:
launchpad.net. 327 IN A 91.189.89.222
launchpad.net. 327 IN A 91.189.89.223

 


Ook hier gaat het fout naar een extern adres.

Zodra er een hop naar 10.226.4.x (weet niet de specifieke nummer) gaat het fout. 9 en 21 werken iig.


zelfde ellende hier

net nog modem gereset enzo maar helpt niet


@Boris is er al meer informatie over het probleem? Of hebben jullie nog meer informatie nodig?


Hier ook nog problemen :

 

Tracing route to www.ubuntu.com 91.189.88.181]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.0.254
  2     8 ms     8 ms     8 ms  1-16-157-94.ftth.glasoperator.nl .94.157.16.1]
  3     8 ms     8 ms     8 ms  10.10.12.1
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.

Is niet de enige site wat fouten geeft...


Hi allemaal,

Thanks voor alle aangeleverde informatie. Ook @lukaspostema heb ik doorgezet naar onze technische dienst. Momenteel zijn nog druk bezig het probleem te onderzoeken en op te lossen. Daarbij wil ik wel de verwachting lichtelijk temperen. We doen er echt alles aan om dit zo snel mogelijk voor jullie te realiseren, maar is er op dit moment nog geen update. Mocht deze er zijn, dan horen jullie direct van mij. 


Via de Apple Podcast app is ook de Tweakers podcast niet te beluisteren via T-Mobile thuis.

Een mtr naar launchpad.net laat zien dat de hop vanaf 10.10.12.61 voor problemen lijkt te zorgen.

 


Dank voor de update Boris.

Het is fijn om in ieder geval wat te horen tussendoor. Sommigen kunnen door dit issue niet of minder goed kunnen werken en/of soms werken applicaties gewoonweg helemaal niet. Zo te zien zijn er veel meer IP adressen onbereikbaar, ook naar de grotere websites.


Er lijkt iets verandert te zijn @Boris, launchpad.net is bereikbaar sinds 14:14:

$ mtr launchpad.net --report-wide
Start: 2022-02-10T14:14:13+0100
HOST: removed]                                Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- router                                           0.0%    10    1.7  11.8   1.7  87.8  26.8
  2.|-- 192.168.1.1                                 0.0%    10    3.9   3.7   2.1   6.0   1.0
  3.|-- X-X-X-X.ftth.glasoperator.nl        0.0%    10   10.2  16.0   9.7  57.2  14.5
  4.|-- 10.10.12.1                                   0.0%    10   10.0  21.7   9.8 100.2  27.8
  5.|-- 10.10.12.57                                 0.0%    10   12.9  11.7  10.4  13.0   0.9
  6.|-- launchpad-net.banana.canonical.com  0.0%    10   21.4  24.5  15.0  90.6  23.3

 

Ubuntu.com gaat ook weer redelijk, nog steeds veel packet loss op de .57 :

$ mtr ubuntu.com --report-wide
Start: 2022-02-10T14:18:07+0100
HOST: aremove]                               Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- router                                                 0.0%    10    2.5   3.0   1.8   4.8   1.0
  2.|-- 192.168.1.1                                        0.0%    10    3.7   3.8   2.3   5.9   1.2
  3.|-- X-X-X-X.ftth.glasoperator.nl               0.0%    10   10.1  12.8  10.1  20.5   3.1
  4.|-- 10.10.12.1                                          0.0%    10    9.8  11.3   9.7  16.7   2.0
  5.|-- 10.10.12.57                                       60.0%    10   11.0  11.1  10.1  11.9   0.8
  6.|-- website-content-cache-2.canonical.com  0.0%    10   16.4  16.4  15.0  17.9   0.9

 

Ridewithgps.com (uit een eerdere reactie) gaat niet goed:

$ mtr ridewithgps.com --report-wide
Start: 2022-02-10T14:20:23+0100
HOST: Âremoved]                          Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- router                                      0.0%    10    2.3   2.7   1.9   4.3   0.9
  2.|-- 192.168.1.1                             0.0%    10    2.6   3.3   2.2   4.7   1.0
  3.|-- X-X-X-X.ftth.glasoperator.nl    90.0%    10   10.0  10.0  10.0  10.0   0.0
  4.|-- 10.10.12.1                               0.0%    10   11.6  10.4   9.5  11.7   0.7
  5.|-- ???                                          100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0


Hi allemaal,

Momenteel krijgen wij het signaal dat de problemen zijn opgelost. Nu ben ik erg benieuwd of dit resulteert in een verbetering aan jullie kant. Graag hoor ik dan ook of dit ook klopt met jullie bevindingen.