Skip to main content

Hoi,

 

Ik heb internet, TV en telefonie va T-Mobile. Ik heb daarvoor een Zyxel T50 modem van T-Mobile staan in mijn meterkast. Daarachter hangt mijn eigen router die via switches het netwerk thuis verder bedient incl. WIFI. WIFI op de Zyxel staat uit. 

Ik ben nu klant sinds najaar 2019. Sinds enige tijd merken we toenemende instabiliteit in het internetverkeer en TV signaal. Ik monitor nu daarom nu actief de stabiliteit van de internetverbinding.

Het valt op dat latency en packet drop toeneemt tot internet en TV er uiteindelijk helemaal uit liggen. Een powercycle van de Zyxel blijkt als enige de zaak weer in de lucht te krijgen. Daarna begint het hele verhaal van voren af aan en binnen max 1 week is het zaakje weer zover uit de hand gelopen dat de Zyxel weer gereboot moet worden.

Herstarten van eigen netwerkapparatuur heb ik ook geprobeerd. Dat heeft geen effect. Er lijkt mogelijk een relatie te zijn met netwerkbelasting maar dat is nog niet helemaal duidelijk. Wel valt op dat er rond het weekend vaker storing is. 

Kortom, alles wijst erop dat de Zyxel instabiel is. 

Is dit een config issue met de Zyxel of is het gewoon een defect modem?

 

 

 

 

Dank voor de update @AnneliesUtrecht en super dat het is opgelost! 🎉


Hi allemaal,

Ik heb al eerdere topics gezien met hetzelfde probleem, maar kom zelf niet tot een oplossing. Eind vorig jaar een woning gekocht waar de vorige bewoners gebruik maakten van Ziggo en de KPN aansluiting (ISRA-punt) niet meer werkte. KPN monteur langsgekomen om een nieuwe aansluiting te plaatsen en de lijn open te zetten. Sindsdien van begin af aan hebben wij het probleem dat de internetverbinding regelmatig wegvalt. Totaal niet afhankelijk van de hoeveelheid verbruik of het tijdstip. Kortom compleet random weg op alle apparaten.

Omschrijving probleem
Sindsdien van begin af aan hebben wij het probleem dat de internetverbinding regelmatig wegvalt. Totaal niet afhankelijk van de hoeveelheid verbruik of het tijdstip. Kortom compleet random weg op alle apparaten. Eerst valt de verbinding met internetweg en een paar tellen later de WiFi. Wanneer ik naar het modem (Zyxel T50) kijk als dit gebeurd zien wij precies hetzelfde terug op de indicatie lampjes. Modem blijft actief, maar eerst Internet en dan de WiFi om vervolgens weer het WiFi netwerk opnieuw op te starten.

Ik ben geen expert, maar heb enigszins wel verstand van zaken. Stekker modem uittrekken en na 10sec insteken werkt natuurlijk, maar verhelpt het probleem niet op lange termijn, Daarnaast start het modem bij het wegvallen zelf opnieuw het netwerk op.

Instellingen modem zijn OK, ik zie niks geks erin terug en heb geen wijzigingen aangebracht na bezoek monteur. Er zijn overigens best wel wat devices verbonden (Smart Home), maar dit mag zover ik weet geen probleem veroorzaken. Het probleem deed zich overigens al voor, voordat deze verbonden waren.

Mijn vraag; Wat kan ik hieraan doen? WiFi die 3-4x per week minimaal wegvalt is geen beginnen aan. Werken, streamen, gamen, tv kijken wordt dan heel lastig...


 


Hi allemaal,

Ik heb al eerdere topics gezien met hetzelfde probleem, maar kom zelf niet tot een oplossing. Eind vorig jaar een woning gekocht waar de vorige bewoners gebruik maakten van Ziggo en de KPN aansluiting (ISRA-punt) niet meer werkte. KPN monteur langsgekomen om een nieuwe aansluiting te plaatsen en de lijn open te zetten. Sindsdien van begin af aan hebben wij het probleem dat de internetverbinding regelmatig wegvalt. Totaal niet afhankelijk van de hoeveelheid verbruik of het tijdstip. Kortom compleet random weg op alle apparaten.

Omschrijving probleem
Sindsdien van begin af aan hebben wij het probleem dat de internetverbinding regelmatig wegvalt. Totaal niet afhankelijk van de hoeveelheid verbruik of het tijdstip. Kortom compleet random weg op alle apparaten. Eerst valt de verbinding met internetweg en een paar tellen later de WiFi. Wanneer ik naar het modem (Zyxel T50) kijk als dit gebeurd zien wij precies hetzelfde terug op de indicatie lampjes. Modem blijft actief, maar eerst Internet en dan de WiFi om vervolgens weer het WiFi netwerk opnieuw op te starten.

Ik ben geen expert, maar heb enigszins wel verstand van zaken. Stekker modem uittrekken en na 10sec insteken werkt natuurlijk, maar verhelpt het probleem niet op lange termijn, Daarnaast start het modem bij het wegvallen zelf opnieuw het netwerk op.

Instellingen modem zijn OK, ik zie niks geks erin terug en heb geen wijzigingen aangebracht na bezoek monteur. Er zijn overigens best wel wat devices verbonden (Smart Home), maar dit mag zover ik weet geen probleem veroorzaken. Het probleem deed zich overigens al voor, voordat deze verbonden waren.

Mijn vraag; Wat kan ik hieraan doen? WiFi die 3-4x per week minimaal wegvalt is geen beginnen aan. Werken, streamen, gamen, tv kijken wordt dan heel lastig...


 

Wat zie je als uptime als je bij de problemen op de Zyxel probeert in te loggen? Werkt dat ueberhaupt?


@Lisa goed nieuws, de monteur kon zelf niks vinden en heeft op mijn aandringen het modem en de ont vervangen en sindsdien geen storingen meer!! yes, eindelijk! 

Voor andere klanten, ik denk dat het niet eens een hardware issue was, maar dat het opnieuw aanmelden van de ONT het euvel echt heeft verholpen. Ik heb nu ook een nieuw ip adres in de 80 range ipv de 147 range. Volgende keer kunnen jullie de reset misschien ook vanaf de centrale doen door gewoon het ont er even af- en weer aan te melden. 

Beste Lisa, heb je enig idee hoe ik zelf opnieuw kan aanmelden van het ONT kan initieren? Ik heb namelijk hetzelfde probleem dat geregeld de hele verbinding eruit valt. Alvast dank voor je reactie. 


Hallo @Pedro1977 ,

Welkom op de community. Je reageert nu in een oud topic.
Het is beter om zelf even een topic aan te maken, daar je vraag/klacht zo duidelijk mogelijk te omschrijven. Nog een tip, zet je klantnummer in je profiel, dit is alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Zo kunnen ze je snel helpen.
Zij reageren indien nodig vanzelf op een topic, dit gebeurt op volgorde van binnenkomst. Meestal is dat binnen 24 tot 48 uur afhankelijk van de drukte.


Reageer