Skip to main content
Ik heb T-Mobile Thuis klantservice enkele keren gebeld, maar tot nu tie is dit probleem steeds niet opgelost!



Vaak valt mijn T-Mobile Thuis Internet aansluiting weg (incl. telefoon, TV, Internet). Ik moet de Modem uitzetten en enkele minuten later weer aanzetten. Daan krijg ik weer de Internet aansluiting. Dit gebeurt vooral in weekend, en wat minder op werkdagen.



Al geprobeerd met de "reset" functie van de Modem. De Modem was toen van Vodafone Thuis, maar later overgenomen door T-Mobile Thuis.



Hebben jullie hiervoor tips? Alvast bedankt!
Hoi Donghai,



Welkom op het forum! De aanleiding is alleen wat minder, maar ik kijk graag even mee. Je geeft aan dat je al een reset hebt gedaan in het Vodafone tijdperk. Was dat deze reset? Zou je deze nogmaals willen doen? Gaat het wegvallen trouwens over de wifi of de bekabelde verbinding? Als het gaat om de wifi, kun je dan na de reset het kanaal aanpassen? Dan zou de verbinding weer optimaal moeten zijn en niet meer wegvallen.



Houd je ons op de hoogte?
Hoi Sander,



Ik druk de Factory Reset in zoals in de link aangegeven, en houd deze ingedrukt. Maar alle lampjes blijven aan, in plaats van uitgegaan.



Het wegvallen gaat niet alleen over de wifi maar ook de bekabelde verbinding (TV en telefoon).



Ik vraag me af of er een probleem is met de Modem.



Gr. Donghai
Hey Donghai,



Dat gaan we meteen controleren! Met jouw type modem zouden alle lampjes uit moeten gaan bij de reset behalve het powerlampje. Zou je nogmaals een reset willen proberen? Het kan zijn dat je de reset knop even een paar seconden in moet houden voordat de lampje uit gaan en de modem zichzelf reset.

Ik zou daarnaast graag wat zaken met je nalopen. Als eerste, wanneer de diensten uitvallen brandt het power lampje dan nog wel? En hoe is de modem in je woning aangesloten? Is deze rechtstreeks aangesloten op het punt waar de internetkabel je woning binnen komt of staat deze ergens anders? Als dat laatste het geval is zou je dan eens willen proberen om de modem rechtstreeks op de binnenkomende kabel aan te sluiten om te zien of dit een verbetering oplevert? Ik hoor het graag!
Hoi Brian,



Ik heb een rest nogmaals geprobeerd, zeker langer dan 10 seconden. Maar er is niks gebeurd. Alle lampkes bleven aan.

Verder,

(1) wanner de diensten uitvallen brandt het power lampje wel!

(2) de modem bevind zicht in de meterkast, en is rechtstreek aangesloten op het ISRA punt. Toen was een KPN modem ook zo aangesloten, en hadden we nooit zo'n probleem gekregen.



Volgens mij is er iets mis met de Modem. Kunnen jullie de Modem vervangen met een nieuwe?



Groeten, Donghai
Hey Donghai, ik ga er voor zorgen dat onze technisch specialisten uit gaan zoeken wat maakt dat de diensten wegvallen. Dit kan namelijk meerdere oorzaken hebben. Één van mijn collega's neemt dan binnen uiterlijk vijf werkdagen telefonisch contact met je op! Zou je mij hiervoor via een privébericht het Mac adres van het modem, het serienummer (beide te vinden op de sticker op het modem zelf), je 06-nummer en je volledige adres door willen sturen? Dan ga ik daarna direct voor je aan de slag!
Gestuurd via privébericht .
Dit is opnieuw 10 dagen geweest nadat ik alle gevraagde informatie heb gestuurd. Tot nu toe heeft niemand van T-Mobile Thuis me terug contact opgenomen!

Wat vervelend dat je Internetverbinding af en toe afgebroken is vooral in weekend en tijdens uploading naar Cloud!

Elk keer ik T-Mobile Thuis heb gebeld word ik verteld (en toegezegd) dat dit aan hun technisch specialisten zou doorgegeven worden! En daarna gebeurt er maar niks!

Heel ontevreden met de service van T-Mobile Thuis!



Hey Donghai, ik ga er voor zorgen dat onze technisch specialisten uit gaan zoeken wat maakt dat de diensten wegvallen. Dit kan namelijk meerdere oorzaken hebben. Één van mijn collega's neemt dan binnen uiterlijk vijf werkdagen telefonisch contact met je op! Zou je mij hiervoor via een privébericht het Mac adres van het modem, het serienummer (beide te vinden op de sticker op het modem zelf), je 06-nummer en je volledige adres door willen sturen? Dan ga ik daarna direct voor je aan de slag!
Hey Donghai, ik ga snel controleren waarom het zolang duurt. Kun je mij jouw postcode, huisnummer doorsturen in een privébericht naar mij?
Sinds gisteren werkt de Modem helemaal niet. Hij kan niet meer aangezet worden. Alle lampjes blijven uit (ik heb bij verschilde stopcontacten geprobeerd).

Vanmorgen T-Mobile Thuis opnieuw gebeld, en werd toegezegd dat ik een nieuwe Modem zo snel mogelijk krijg. Ik ben benieuwd hoelang duurt het opsturen van een nieuwe Modem.

Dus sinds gisteren zitten we thuis geen T-Mobile Thuis Internet, Telefoon en TV aansluitingen! Voor belangrijke en spoedige dingen moeten we door de Mobiele Hotspot van mijn mobiele telefoon doen. Dit leidt snel tot extra kosten! Heel vervelend!
Opnieuw gestuurd!



Hey Donghai, ik ga snel controleren waarom het zolang duurt. Kun je mij jouw postcode, huisnummer doorsturen in een privébericht naar mij?
Ik heb je zojuist beantwoord. Onze techneuten zijn ermee aan de slag!
Eindelijk krijg ik een nieuw Modem van T-Mobile Thuis, en is het probleem na ruim 1 maand opgelost.
Hey Donghai, goed om te horen dat het probleem verholpen is! Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust, je weet ons te vinden! 😉
Eindelijk krijg ik een nieuw Modem van T-Mobile Thuis, en is het probleem na ruim 1 maand opgelost.



Deze melding is niet eenduidig. Heb je al een nieuw modem en zoja, is er dan de verbetering die je hoopte?
Goede dag,



ik heb een vergelijkbaar probleem en heb onstabiel glasvezel internet. Ik hoef het modem echter niet te resetten het probleem duurt enkele seconden waarna de verbinding weer tot stand komt.



Qua thuis situatie is er niets qua hardware veranderd vanuit de vorige ISP op het modem na. Alle interne connecties zijn CAT6 bedraad en ik heb de volgende stappen reeds ondernomen:




  • De media converter gedurende 5+minuten van de voeding gehaald. zonder utp kabel laten opstarten en erna de modem aangesloten.
  • De modem meerdere malen gereset (tevens aantal minuten uit gelaten)
  • De modem opnieuw geconfigureerd (na reset naar fabrieksinstellingen)

het is extra vervelend omdat de korte onderbrekingen van soms enkele seconden mijn live streams onderbreken en tevens voor disconnects in online games zorgen. Ik heb afgelopen twee dagen het probeem vastgelegd middels PingPlotter Pro (zie attachments).



Ik zou graag reactie krijgen om het probleem te verhelpen.



Alvast bedankt,

Gideon


Hi @edigno,



Ik help je graag verder! Ik heb de lijn bekeken en ik zie een stabiele verbinding tussen de wijkcentrale en jouw modem. Ik heb het vermoeden dat je veel aanpassingen hebt in de instellingen en veel apparatuur hebt aangesloten. Mag ik vragen of je nogmaals een fabrieksreset wilt uitvoeren en een minimaal aantal apparaten aansluit? Je kunt dan monitoren met Pingplotter of de verbinding nog steeds zo vaak wegvalt. Dan kun je langzaam meerdere apparaten of instellingen toevoegen en kijken wanneer de drops weer voorkomen. Ik vermoed dat het ergens in het modem fout gaat met een bepaalde instelling en hardware combinatie. Op deze manier kun je uitsluiten wat de boosdoener is.



Houd je ons op de hoogte?

Reageer