Skip to main content

Onderwerp: Internetstoring sinds 18 november - Dringende Oplossing Gewenst

Hallo Odido Community,

Sinds de avond van 18 november heb ik geen werkende internetverbinding meer thuis. De volgende dag heb ik contact opgenomen met de klantenservice, waarna op 21 november een monteur van Guidion langs kwam om de storing te verhelpen. Helaas bleek het probleem complexer te zijn, en de monteur gaf aan dat de netwerkbeheerder ingeschakeld moest worden. Sindsdien is het echter erg stil geworden.

Op vrijdag werd me verteld dat er blijkbaar geen ticket was aangemaakt voor het probleem, en dit werd alsnog gedaan. Na het weekend heb ik meerdere keren gebeld, maar telkens kreeg ik te horen dat er nog geen terugkoppeling was van de netwerkbeheerder. Dinsdag werd me gezegd dat de ticket was opgepakt en dat mijn verbinding elk moment hersteld zou moeten zijn, met de belofte dat het uiterlijk donderdag opgelost zou zijn. Vandaag, donderdag, heb ik opnieuw gebeld en werd me verteld dat het probleem nog niet is opgelost en dat de backoffice de ticket nog niet had opgepakt. De medewerker gaf aan dat het mogelijk nog dagen zou duren, waardoor ik het tweede weekend zonder internet zal zitten.

Dit begint nu wel erg frustrerend te worden. Ik heb in het verleden al meerdere vervelende ervaringen gehad met Odido, zoals onverwachte wijzigingen in mijn contract en eerdere lange periodes zonder internet, maar deze situatie lijkt echt de kers op de taart te zijn. Het lijkt erop dat de klantenservice geen duidelijk beeld heeft van wat er aan de hand is, en ik krijg telkens tegenstrijdige informatie. Er is weinig begrip voor mijn situatie, en ik ben het zat.

Ik verzoek Odido dringend om dit probleem deze week nog op te lossen. De technische details van het probleem zijn als volgt: het glasvezelkastje toont een groen knipperend 'pon'-lampje nu, geen lampje brandt bij 'los', en de rest is groen. De router heeft groene lampjes, behalve het internetbolletje, dat rood blijft.

Ik hoop snel een oplossing te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Een trouwe, maar ontevreden klant.

Hey ​@Mmuu, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat de monteur geweest is maar het niet heeft kunnen oplossen. De monteur heeft een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Op dit moment hebben we een verwerkingstijd van 9 werkdagen. Ik heb de prioriteit van het ticket nu verhoogd in de hoop dat het sneller opgepakt wordt. Mijn excuses voor het ongemak!

Hey ​@Mmuu, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat de monteur geweest is maar het niet heeft kunnen oplossen. De monteur heeft een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Op dit moment hebben we een verwerkingstijd van 9 werkdagen. Ik heb de prioriteit van het ticket nu verhoogd in de hoop dat het sneller opgepakt wordt. Mijn excuses voor het ongemak!

Hallo Tommie,

Bedankt voor uw reactie! Bedoelt u 9 werkdagen vanaf vandaag geteld? Dat is wel erg lang. Vooral omdat odido vorige week had verteld dat het 5 werkdagen zou duren (die al verstreken zijn).

Hoi ​@Mmuu, dit geldt vanaf het moment dat het ticket is doorgezet naar de technische dienst. In jouw geval gaat het om 21 december 2024. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Hoi ​@Mmuu, dit geldt vanaf het moment dat het ticket is doorgezet naar de technische dienst. In jouw geval gaat het om 21 december 2024. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Hoi Ishana,

Ik hoop echt dat je 21 november bedoelt.. 

Hoi ​@Mmuu, excuus! Dit bedoel ik inderdaad. Groetjes, Ishana

3 weken later en ik zit nog steeds zonder internet. Afgelopen vrijdagochtend was er een monteur geweest die dacht dat hij wist wat het probleem was.

Helaas moest odido hiervoor gebeld worden, de monteur stond zo lang in de wachtrij dat hij het opgaf (wat ik wel begreep) want deze meneer moest ook gewoon verder.

Wederom geen koppeling gehad van odido, ik moet er zelf achteraan bellen. Dan wordt mij verteld dat het alsnog opgelost worden waarschijnlijk vandaag (niks gehoord).

Nu ben ik wel een beetje klaar met de loze beloftes,  overal achteraan bellen en telkens lang in de wacht staan. 

Nu heb ik een vraag: Klopt het, dat wanneer odido mijn probleem binnen een maand niet kan verhelpen, ik het internet kosteloos kan opzeggen? Dan lijkt dat mij wel het beste optie namelijk. Alvast bedankt.

Hi ​@Mmuu, het spijt me dat je zolang offline bent. Ik ben metéén voor je gaan kijken maar zie hier wel dat KPN aangeeft het opgelost te hebben. Ze geven aan dat gisteren de ONT is vervangen en de patch is hersteld en dat dit de oplossing is geweest. Kan jij dit bevestigen? Het onderzoek staat nog wel open, omdat onze technische dienst graag zelf je verbinding en de waardes nagaat. Hier zal dus zeker nog naar gekeken worden.

Het klopt dat wanneer wij er niet inslagen jouw offline verbinding te herstellen ná 30 dagen, je kosteloos mag opzeggen.

Het is inderdaad opgelost gisteren, bedankt voor jullie tijd en moeite!

Hi ​@Mmuu, dat is heel erg mooi om te lezen! Dank voor deze update en natuurlijk graag gedaan vanuit onze kant. Ik heb meteen een vergoeding aangemaakt voor deze periode, je ontvangt nog een e-mail ter bevestiging hiervan. De vergoeding zie je terug op de eerst volgende rekening. Maak er een mooie dag van!

Reageer