Skip to main content

Goedemiddag,

Mijn internetsnelheid wordt met enige regelmaat teruggezet van 100M naar 10M. (zie screenshot: Ethernet WAN is normaal 100M/Full, nu 10M/Full). De internetsnelheid gaat dan omlaag naar zo’n 10% van normaal (van 100Mbps naar max. 10Mbps). Het lijkt me dat deze twee samenhangen (snelheid die de router aangeeft en die ik meet, in dit geval via fast.com)

Het gaat om een 100 Mbit/s up en down glasvezel abonnement. (Modem Zyxel T-54)

Contact met helpdesk levert vooralsnog geen resultaat op. Moet steeds de gebruikelijke stappen doorlopen (is je wifi signaal wel ok, etc.), begrijpelijk, maar wel vervelend. De oorzaak is vooralsnog onbekend. Soms werkt een reset van de router, andere keren is het gewoon een kwestie van afwachten totdat de snelheid weer omhoog gaat.

Bij de klantenservice werd geadviseerd om een sneller abonnement te nemen zodat ik minder last zou hebben bij een volgende drop. Dit vind ik een beetje een raar advies, en lijkt me ook niet echt een oplossing.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe dit is op te lossen?

Alvast bedankt en een fijne dag gewenst!

 

Vandaag ook een glasvezel aansluiting gekregen. 400 mbit. Maar snelheid is ook helemaal niet stabiel. Schiet van 380 tot 60. Zowel wifi als bekabeld. Zeer vervelend. Iemand tips, behalve de standaard dingen. Modem T-54

Kom vaker lager dan 100 mbit dan erboven.


Hallo @DeTinus 

Kun je eens de mediaconverter voor even van het stroom halen en daarna een laptop/pc bekabeld op de router aansluiten met minimaal een CAT5E internetkabel en gebruik de Ookla speedtest app om een speedtest te doen, kan je een foto van de speedtest hier delen?


 


Zal vanmiddag ik foto sturen van de speedtest. Heb de media converter en de modem al herstart geen resultaat. Gebuik cat 5e kabels naar mijn laoptop.


Heb toch nog de foto van de test


@DeTinus

Kun je een bekabelde speedtest doen rechtstreeks verbonden met de router ipv WiFi?


Wat beter maar geen 400

Zal morgen er nog een paar plaatsen. Heb liever stabiel bv 300 dan dat het de hele tijd wisseld. 


@DeTinus 

Je kan ook andere testserverer gebruiken en probeer zoveel mogelijk achtergrond processen te stoppen wanneer je een speedtest doet.


Al geprobeerd, zouden ook beetje raar zijn om processen te stoppen. Moet toch gewoon werken. Hoe krijg ik hier verandering in. 

Hiervoor had ik Ziggo. Was altijd stabiel wifi of via de kabel. Zou met glasvezel toch ook moeten lukken 


Hi @DeTinus, graag doe ik nog dieper onderzoek op je verbinding. Zou je een aantal stappen willen uitvoeren?

 

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt voor de moeite!

 


Hebben jullie ook iets voor chromebook of Linux. Andere moet ik een andere computer regelen. Heb wel een laptop van het werk maar daar kan ik niks op installeren.

De voornaamste reden dat ik een stabiele verbinding internet wil is dat ik regelmatig thuis werk.


@DeTinus via deze link kan je als het goed is de applicatie op een Linux krijgen. Anders een andere laptop of computer gebruiken is dan een optie!


Reageer