Goedemiddag,
Mijn internetsnelheid wordt met enige regelmaat teruggezet van 100M naar 10M. (zie screenshot: Ethernet WAN is normaal 100M/Full, nu 10M/Full). De internetsnelheid gaat dan omlaag naar zo’n 10% van normaal (van 100Mbps naar max. 10Mbps). Het lijkt me dat deze twee samenhangen (snelheid die de router aangeeft en die ik meet, in dit geval via fast.com)
Het gaat om een 100 Mbit/s up en down glasvezel abonnement. (Modem Zyxel T-54)
Contact met helpdesk levert vooralsnog geen resultaat op. Moet steeds de gebruikelijke stappen doorlopen (is je wifi signaal wel ok, etc.), begrijpelijk, maar wel vervelend. De oorzaak is vooralsnog onbekend. Soms werkt een reset van de router, andere keren is het gewoon een kwestie van afwachten totdat de snelheid weer omhoog gaat.
Bij de klantenservice werd geadviseerd om een sneller abonnement te nemen zodat ik minder last zou hebben bij een volgende drop. Dit vind ik een beetje een raar advies, en lijkt me ook niet echt een oplossing.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe dit is op te lossen?
Alvast bedankt en een fijne dag gewenst!