Skip to main content

Hallo! 😀

Ik heb een glasvezelverbinding ook intern tot aan mijn iMac. Af en toe meet ik de snelheid van mijn verbinding om te kijken of alles nog in oorden is. De snelheid die je zou moeten verwachten ligt rond de 96mbit. De afgelopen dagen kom ik nauwelijks op 70mbit (download). Upload lijkt wel in oorden te zijn gewoon 96mbit.

Nu kun je weer komen met modem aan en uitzetten, en ja ik heb een eigen netwerk (Cisco) waar ook de glasvezel op afgemonteerd is, maar dat is niet het probleem. Het is erg makkelijk om de modem eraan te hangen en te kijken of daar het probleem ook bestaat… en ja hoor ook onder de 70mbit.

Ik vroeg mij af is er ergens iets stuk of een glasvezel defect? Ook als ik met mijn laptop direct aan het modem hang zijn de speedtest niet boven de 70mbit te krijgen. Van een “gewone” 100mbit glasvezel verbinding zou je mogen verwachten dat dit toch wel stabiel blijft.

Kan T-Mobile controleren of hier iets stuk is in de verbinding. Wellicht een defecte G-bic of een geknikte glasvezel?

Zou mooi zijn als de 100mbit (96mbit) weer volop gebruikt kunnen worden. Ik merk namelijk dat soms de televisie de afgelopen dagen ook aan het bufferen is als er meerdere mensen bezig zijn. Dat had ik voorheen ook nooit. En met bufferen bedoel ik een film kijken op Netflix en andere medemensen in ons huis ook zaken aan het doen zijn. Dan kom je met 70mbit nou net iets te kort aan bandbreed en dat verklaard ook het bufferen op de TV de afgelopen dagen.

Dit is toch zeker wel iets dat niet goed zit.

Mijn intern glasvezel netwerk had ik al doorgemeten, ook de firewall en proxy waren in orden. Zoals gezegd als ik het modem eraan hang heb ik het zelfde probleem. Dus het probleem ligt niet in huis. Heb zelfs een andere SFP gebruikt om in het modem te zetten om uit te sluiten dat deze stuk was, maar zelfde probleem.

Hulp in deze zou ik erg waarderen om weer mijn oude 96mbit te mogen gebruiken.

Alvast bedankt,

Chris

En...ach wellicht nog interessant om te weten, Liander is hier overal aan het graven…. en gek genoeg is dit dus ook sinds Liander hier weer bezig is.

Gr, Chris


Hi @cforker, bedankt voor je uitgebreide bericht!

Ik heb direct een lijnmeting gedaan, daarop is te zien dat er inderdaad iets aan de hand is. Ik gok inderdaad dat dit te maken heeft met de opbrekingen. Zou je mij kunnen laten weten of dit na het graven weer hersteld is? Zo niet, dan kan ik een onderzoek voor je beginnen! 


Hallo Tommie,

er is vanmiddag weer alles dicht gemaakt. Linander blijkt met zijn werkzaamheden klaar te zijn. Voor de grap gelijk een test uitgevoerd en ik kom nu weer aan de 92Mbit! Is zeker niet 96 wat ik eerst had maar ik ben tevreden. Dank voor je snelle reactie. 

Groet,

 

Chris


Hallo, ik ben hier toch weer terug met mijn storing. Ik heb nu wel weer volledige snelheid, maar wat ik nu sinds een week heb is dat ik geregeld 20 seconden geen internet heb. Het komt gewoon weer terug maar door de dag heen gebeurt dit ergens tussen de 5 a 10 keer (merkbaar voor mij). Ik ping dan direct naar 8.8.8.8 en ontvang geen connectie. Ik kom intern overal bij ook bij de router maar niet op het internet. De verbinding is dan nog steeds goed (verbonden) maar ik kom niet het internet op. Is hier wellicht iets over bekend, gezien Liander hier bezig was met graven?

Alvast bedankt voor hulp en reacties,

Gr, Chris


Hallo @cforker 

Ik heb hier geen problemen met de Clouflare DNS servers. Misschien helpt het om de DNS servers te wijzigen?


Reageer