Internetproblemen Zuilen Utrecht sinds 20 maart 2024

  • 22 March 2024
  • 8 reacties
  • 166 Bekeken

Reputatie 1
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds 20 maart 06.00 in de ochtend viel op dat internet (vast bekabeld glasvezel) er af was.
Het duurt inmiddels erg lang en informatie/updates zijn summier.

En waar ik geloof in geduld en coulance, maakt dat de gebrekkige informatie voorziening me nu begint te storen. 

Ik volgde deze thread:

Maar deze is nu afgesloten voor comments, terwijl het probleem nog bestaat. Dat vind ik een vreemde keuze van Odido. Waarom is dat gedaan? Dit maakt dat ik daarom inmiddels (samen met de andere klanten kan ik me zo voorstellen) duidelijkheid wil

Een aantal vragen;

  • Waarom staat in de app dat er “ geen storing in mijn regio” is, terwijl dit nu al zeker 48 uur (mijn eigen telling) bezig is?
  • Via de klantenservice wordt gezegd dat we via mail en telefoon op de hoogte worden gehouden, maar we moeten zelf op zoek naar een thread in de community - het wordt niet als “ storing” getoond. Waarom is dat?
  • ik hoorde “ over 2 uur opgelost” door de klantenservices - als ze het niet weten, moeten zij zich niet branden aan oplostijden - dat werkt averechts.
  • Hoe lang is het nu volgens jullie eigen doormetingen down? 
  • Wat zijn de technische oorzaken van de storing, wanneer is welke actie genomen en welke tijd heeft elke actie gekost?
  • Ik kan me zo voorstellen dat er SLA afspraken met leveranciers en ons als klanten bestaan voor dit type (neem ik aan prio1) incidenten.
  • Wat zijn oplossingstermijnen die worden gehanteerd en zijn die behaald? 
  • Zo niet - welke acties worden genomen om dit in het vervolg te behalen?
  • Welke compensatiemogelijkheden bestaan er, per wanneer gaan deze in / zijn deze geldig en hoe kunnen klanten hier aanspraak op maken?
  • Wat is de aankomende verwachting van de te nemen acties en oplossingstermijn? “ er meer bezig - aan het onderzoeken” zijn daarin te vaag naar mijn idee. Het zal nu zo zijn dat er een oorzaak gevonden is en er daarmee een betere indicatie gegeven kan worden.

    het is inmiddels 50 uur down.

    Begrijp me niet verkeerd - het kan gebeuren, het blijft techniek, dat zal iedereen ook echt begrijpen en met hotspots kan je best wat fixxen- maar deze informatievoorziening maakt dat het zo vervelend wordt voor iedereen. 

Cal van Odido 1 maand geleden

Hoi @OscarH, @Zilverbeuk-JW, @Jaapje78, @roelplu, goed dat jullie de onzekerheid kenbaar maken, ik wil graag de stand van zaken ophelderen! Ik heb met jullie vragen de situatie zo duidelijk als mogelijk geprobeerd te maken met de informatie die ik heb in het grotere topic over het probleem in Utrecht. Ik stel voor om daar door te gaan. Wij doen er alles aan om dit heel snel voor jullie op te lossen!

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 1

@OscarH hele goede vragen. Hier zou ik van ODIDO ook wel graag antwoorden op zien. 

Lijkt me dat dit probleem sneller verholpen had kunnen worden. 

Reputatie 7
Badge +14

Als je het storings topic volgt dan zie je dat ze nu de oorzaak hebben gevonden:

Update [22-03-2024/08:45] Na onderzoek op locatie blijkt dat iemand tijdens graafwerkzaamheden in de buurt onze fiber heeft geraakt, er wordt hard aan gewerkt dit te herstellen.

Reputatie 3

Als je het storings topic volgt dan zie je dat ze nu de oorzaak hebben gevonden:

Update [22-03-2024/08:45] Na onderzoek op locatie blijkt dat iemand tijdens graafwerkzaamheden in de buurt onze fiber heeft geraakt, er wordt hard aan gewerkt dit te herstellen.

 

Dat is niet helemaal het punt. Leuk dat het nu gevonden is maar hoe kan het dat er nu opeens graafwerkzaamheden zijn geweest en was het gisteren defecte apparatuur die vervangen zou worden. Graafwerkzaamheden worden aangemeld en als je iets raakt ben je verplicht dit direct te melden.

Al met al rammelt de informatievoorziening en de voortgang wel een tikje. Het is simpel een verbeterpunt wat opgepakt moet worden. Je geeft in het geval van grote storingen elk uur een update en pakt dit soort dingen snel op. Het kan niet zo zijn dat je er meer dan een dag over doet om iemand ter plaatse te laten komen.

Reputatie 1

Als je het storings topic volgt dan zie je dat ze nu de oorzaak hebben gevonden:

Update [22-03-2024/08:45] Na onderzoek op locatie blijkt dat iemand tijdens graafwerkzaamheden in de buurt onze fiber heeft geraakt, er wordt hard aan gewerkt dit te herstellen.

 

Het lijkt me dat Oscar het topic waarin Odido haar klanten voorzien van zeer summiere en halfslachtige berichtgeving al had gezien. Ik denk dat hij meer heeft aan een antwoord op zijn vragen dan een bijdehante opmerking. Ik heb dezelfde vragen als Oscar (en met mij wellicht meerdere klanten).

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @OscarH, @Zilverbeuk-JW, @Jaapje78, @roelplu, goed dat jullie de onzekerheid kenbaar maken, ik wil graag de stand van zaken ophelderen! Ik heb met jullie vragen de situatie zo duidelijk als mogelijk geprobeerd te maken met de informatie die ik heb in het grotere topic over het probleem in Utrecht. Ik stel voor om daar door te gaan. Wij doen er alles aan om dit heel snel voor jullie op te lossen!

Bij ons werkt het weer;) 

Reputatie 7
Badge +4

Super leuk @jellerit, ik wens je nog heel veel plezier met het internet toe en geniet van je weekend! 😃

 

Voor lezers die nog geen verbinding hebben, haal graag het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees op onze Community hoe dat gaat: ​​​​​

Reputatie 1

Hier doet alles het weer.

Dank voor de genomen acties en verbeterde communicatie.

Rest nog 1 vraag;
Kunnen klanten die niet een Odido of BEN telefoon hebben nog een bepaalde compensatie verwachten?
Zij het een symbolische - Ik denk dat het een kans voor ODIDO is om te laten zien dat zij een verstoring van deze omvang met het proces ook niet vinden kunnen - voor al hun klanten, niet alleen voor hen die er ook een mobiele telefoonabb. bij afnemen. 

Suggestie; wellicht een maandje een additioneel TV pakket? 
Klanten blij en mogelijke kans op upsell als we het geweldig vinden en het daarna willen behouden. ;-)

Dank en iedereen goed weekend.

Reageer