Lang verhaal, ik ga het zo beknopt mogelijk proberen te omschrijven:
Sinds medio maart in mijn nieuwe appartement het probleem dat internet bij de modem wegvalt. Frequentie van wegvallen wisselt tussen eens in de paar dagen een minuut, tot meerdere malen per dag een paar minuten, tot zelfs 2 a 3 dagen achter elkaar vrijwel niet kunnen internetten. Modem spanningsloos lijkt soms te helpen, maar lang niet altijd.
T-Mobile heeft monteur langs gestuurd (Guidion), hij constateert dat het ligt aan de wijze waarop verbinding is doorverbonden vanuit ISRA-punt bij onze onderburen op de BG, naar mijn meterkast op de 3e verdieping. Het signaal komt door de slechte verbinding/koppelpunten bij mij slecht aan, er moet dus een nieuwe kabel getrokken worden. Hij/T-Mobile zou dit verder oppakken met KPN (netbeheerder), en zou contact leggen met de onderburen omdat ze bij hen binnen moeten zijn.
Een paar dagen later kreeg ik een uitnodigingslink van KPN om een afspraak te maken voor deze werkzaamheden. Afspraak heb ik gemaakt, echter zei de KPN-monteur op locatie dat dit niet de juiste manier is waarop dit moet lopen. Deze aanvraag had via mijnaansluiting.nl moeten gaan, zei hij. Dit is dus anders dan de Guidion-monteur zei. De KPN-monteur heeft het eea nagemeten maar kon verder niks doen.
Ik heb de vraag even bij KPN NetwerkNL gelegd, zij zeggen dat ik T-Mobile moet vragen of ze contact leggen met de koperafdeling van KPN Netwerk om dit op te lossen. Dit is anders dan wat de KPN-monteur zei, maar in lijn met wat de Guidion monteur vertelde.
Ik heb de klantenservice van T-Mobile nog eens gecontacteerd, zij zeggen mij niet te kunnen helpen en dat ik bij de netbeheerder moet zijn, KPN dus…
Kortom ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd, en zit nog steeds met het probleem. Maar T-Mobile stuurt mij ondertussen wel een mail op 24 april met het bericht dat mijn probleem is opgelost…
Kan iemand mij vertellen waar ik werkelijk moet zijn? Thanks!