Skip to main content

Lang verhaal, ik ga het zo beknopt mogelijk proberen te omschrijven:

Sinds medio maart in mijn nieuwe appartement het probleem dat internet bij de modem wegvalt. Frequentie van wegvallen wisselt tussen eens in de paar dagen een minuut, tot meerdere malen per dag een paar minuten, tot zelfs 2 a 3 dagen achter elkaar vrijwel niet kunnen internetten. Modem spanningsloos lijkt soms te helpen, maar lang niet altijd.

T-Mobile heeft monteur langs gestuurd (Guidion), hij constateert dat het ligt aan de wijze waarop verbinding is doorverbonden vanuit ISRA-punt bij onze onderburen op de BG, naar mijn meterkast op de 3e verdieping. Het signaal komt door de slechte verbinding/koppelpunten bij mij slecht aan, er moet dus een nieuwe kabel getrokken worden. Hij/T-Mobile zou dit verder oppakken met KPN (netbeheerder), en zou contact leggen met de onderburen omdat ze bij hen binnen moeten zijn.

Een paar dagen later kreeg ik een uitnodigingslink van KPN om een afspraak te maken voor deze werkzaamheden. Afspraak heb ik gemaakt, echter zei de KPN-monteur op locatie dat dit niet de juiste manier is waarop dit moet lopen. Deze aanvraag had via mijnaansluiting.nl moeten gaan, zei hij. Dit is dus anders dan de Guidion-monteur zei. De KPN-monteur heeft het eea nagemeten maar kon verder niks doen.

Ik heb de vraag even bij KPN NetwerkNL gelegd, zij zeggen dat ik T-Mobile moet vragen of ze contact leggen met de koperafdeling van KPN Netwerk om dit op te lossen. Dit is anders dan wat de KPN-monteur zei, maar in lijn met wat de Guidion monteur vertelde.

Ik heb de klantenservice van T-Mobile nog eens gecontacteerd, zij zeggen mij niet te kunnen helpen en dat ik bij de netbeheerder moet zijn, KPN dus…

Kortom ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd, en zit nog steeds met het probleem. Maar T-Mobile stuurt mij ondertussen wel een mail op 24 april met het bericht dat mijn probleem is opgelost… 😳

Kan iemand mij vertellen waar ik werkelijk moet zijn? Thanks!

Hoi @N-sgrr, ik ben voor je naar onze Back Office gelopen om toch wat duidelijkheid te krijgen over deze situatie.

Het lijkt om een gesplitste woning te gaan waar het orginele ISRA punt, beneden, in de andere woning bevind. Ik moet de monteur van KPN hierin gelijk geven. Deze aanvraag moet inderdaad via mijnaansluiting.nl gaan om het punt te verplaatsen. Wat ik wel kan zien is dat er op termijn plannen zijn voor glasvezel op je locatie. Hoe lang dit nog gaat duren durf ik echter niet te zeggen. Ik had je graag meer willen helpen maar ik hoop in ieder geval dat ik je wat meer duidelijkheid heb kunnen geven. Als ik je verder nog ergens mee kan helpen, laat het dan gerust weten! 

@Tommie hartelijk dank voor je reactie!

Fijn om dat bevestigd te krijgen, dan ga ik via mijnaansluiting.nl deze aanvraag doen.

Ik vraag me dan alleen af of hier kosten bij komen kijken en zo ja, voor wiens rekening deze kosten zullen zijn. Weet je dat toevallig?

Ik had inderdaad gehoord dat glasvezel hier op de planning staat, maar exacte termijn is niet bekend. Ik heb gehoord in elk geval dit kalenderjaar. 1 of 2 maanden zou ik nog kunnen overbruggen, maar met de problemen die we regelmatig ondervinden wacht ik liever niet tot eind dit jaar.

Hi @N-sgrr, top dat het wat duidelijker is! Over de kosten ben ik niet helemaal zeker. Op de website van mijnaansluiting.nl staat: 

De netbeheerders maken onderscheid tussen eenmalige tarieven en periodieke tarieven. Eenmalige tarieven betaalt u bijvoorbeeld voor het aanleggen van een nieuwe aansluiting of het verwijderen van uw huidige aansluiting. Periodieke tarieven betaalt u voor onder andere het transport van de energie en voor de meterhuur en worden in rekening gebracht door uw energieleverancier.

Pak het via hen verder op, dan komt het sowieso goed. Heel veel succes! 😊

@Tommie @Cheyenne Toevallig vandaag een brief ontvangen dat ze volgende week met de aanleg van glasvezel gaan beginnen! Dus dat is top. Dan laat ik de huidige situatie ook nog even voor wat het is.

Iemand enig idee hoe lang na afronding aanleg je een glasvezel abo kan afsluiten? En kan ik direct overstappen vanuit mijn huidige contract?

Hoi @N-sgrr, je kunt vaak al Glasvezel aanvragen op het moment dat de planning voor aanleg bekendgemaakt is. Meestal betekent dit dat je zo'n twee tot vier maanden vóórdat alles afgerond is, kunt aanvragen, maar dat kan per situatie verschillen natuurlijk.

Je kunt zeer zeker overstappen vanuit je huidige contract. Vraag het straks - zodra het mogelijk is in de Postcodechecker -  alvast aan via My T-Mobile, dan regelen wij de rest voor je.

Reageer