Goedenavond,
Ik heb een T-Mobile Thuis abonnement met 750 mbit/s internet. Nu krijg ik via WIFI na het starten van een speedtest maar 35 mbit/s binnen en over de kabel maar 40 mbit/s. Na het lezen van andere topics met hetzelfde probleem ben ik tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk bij het netwerkbeheer ligt. De router / apparaten die internet gebruiken kunnen de hoge snelheden makkelijk aan.
Hoop graag iets van jullie te horen!
Met vriendelijke groet,
Aartjan
Bladzijde 1 / 1
Beste Aartjan,
Dat is wel een groot verschil tussen theorie en praktijk. Heb je getest met 1 pc bedraad via minimaal cat5e kabel direct op het modem? Wat voor netwerk kaart in welk soort pc gebruik je?
Groet, Folkert
Dat is wel een groot verschil tussen theorie en praktijk. Heb je getest met 1 pc bedraad via minimaal cat5e kabel direct op het modem? Wat voor netwerk kaart in welk soort pc gebruik je?
Groet, Folkert
Hallo Folkert,
Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad ook getest met een cat5e kabel direct uit de modem. Daar zie ik geen verschil in metingen met mijn eerdere tests. In mijn laptop heb ik de volgende netwerk kaart zitten: Intel Dual Band Wireless-AC 8265. Zit op ongeveer 10 meter van de router vandaan. Ik heb de snelheden nu ook getest op een Iphone 8 plus en Galaxy S10 en daarbij kom ik ook niet hoger dan 60 mbit/s.
Met vriendelijke groet,
Aartjan
Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad ook getest met een cat5e kabel direct uit de modem. Daar zie ik geen verschil in metingen met mijn eerdere tests. In mijn laptop heb ik de volgende netwerk kaart zitten: Intel Dual Band Wireless-AC 8265. Zit op ongeveer 10 meter van de router vandaan. Ik heb de snelheden nu ook getest op een Iphone 8 plus en Galaxy S10 en daarbij kom ik ook niet hoger dan 60 mbit/s.
Met vriendelijke groet,
Aartjan
Hi @aartjan01 , dat is inderdaad een flink verschil! Hoe kom je tot de conclusie dat het aan de netbeheerder zou liggen? 🙂 In 99 van de 100 gevallen is de oorzaak de apparatuur die aangesloten is, bijvoorbeeld de internetkabel zoals Folkert al aangeeft, de netwerkkaart of de netwerkinstellingen. Zou je eens een bekabelde speedtest willen doen via de speedtest app (dus niet de browser versie) en het resultaat hier willen delen? Dan kijk ik graag met je mee wat er aan de hand kan zijn en hoe we er voor kunnen zorgen dat je zo snel mogelijk de volle snelheid haalt!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.