Skip to main content

Internet i.v.m. budget afgelopen maand van 400mbps naar 100mbps gedowngrade. Echter is het de afgelopen week aan het haperen; daarom vanavond iets voor 20:00 uur weer terug naar 400mbps gezet. 

Vanaf dat moment valt het internet weg, zowel wifi als bekabeld geen verbinding meer. Er is geen storing bekend volgens website en/of community.

1. Eigen router (Fritzbox 7590) en WAN (Huawei) uit stopcontact gehaald. Eerst WAN aangesloten. Eenmaal opgestart na een minuut weer de Fritzbox. -> Werkt niet. 

2. Instellingen Fritzbox opnieuw opgeslagen en opnieuw opgestart. -> Werkt niet. 

3. Zyxel modem aangesloten -> Werkt niet.

4. Stap 1 met Zyxel modem en WAN uitgevoerd. -> Werkt niet. 

Echt balen dit, want we zaten ziek op de bank een film te kijken 🥲

Kan iemand helpen?

Hallo ​@Capoeiraagia 

Als je de internetkabel vanaf de Huawei op de WAN poort van de Zyxel aansluit is het internet lampje op de router dan rood en welke lampjes branden of knipperen er op de Huawei?

Hallo ​@Capoeiraagia 

Als je de internetkabel vanaf de Huawei op de WAN poort van de Zyxel aansluit is het internet lampje op de router dan rood en welke lampjes branden of knipperen er op de Huawei?

Hoi Waqqas,

Het internet lampje (wereldbol) op de Zyxel is rood inderdaad. Op de Huawei brand de power steady groen, de PON knippert groen, LOS is uit en de LAN is steady groen.

Hallo ​@Capoeiraagia 

En bedankt voor de reactie! 

@Capoeiraagia 

Hmm, heb je een GPON of XGSPON Huawei? Het probleem ligt buitenshuis.

@Capoeiraagia 

Hmm, heb je een GPON of XGSPON Huawei? Het probleem ligt buitenshuis.

Goedemorgen,

Ik weet dat ik op jullie website tot 8gbps kan kiezen. Verder weet ik niet of ik een GPON of XGSPON heb. Waar kan ik dat zien? 

Ik ga zo de apparatuur weer opnieuw opstarten. Kijken of het zichzelf verholpen heeft. 

Wel gek dat er nog steeds nergens te vinden is dat er sprake is van een storing.

Ik weet dat ik op jullie website tot 8gbps kan kiezen. Verder weet ik niet of ik een GPON of XGSPON heb. Waar kan ik dat zien? 

8Gbs vereist XGS-PON

@Capoeiraagia 

Indien je de linkse hebt dan heb je XGSPON, indien je de rechtse hebt dan is het GPON.

@Capoeiraagia 

Indien je de linkse hebt dan heb je XGSPON, indien je de rechtse hebt dan is het GPON.

Ik heb de rechter. 

Inmiddels werkt het weer. Ook met mijn eigen modem. Ben benieuwd waar het aan gelegen heeft. 

Is er een mogelijkheid om te upgraden naar een wifi 6 modem vanuit jullie? Op de Zyxel ontvang ik 280mbit via wifi en met de Fritzbox ontvang ik 450mbit op dezelfde plek in huis op de 5ghz wifi.

Het liefst hanteer ik een een modem vanuit jullie in het kader van ondersteuning :)

Alvast bedankt!

@Capoeiraagia 

Je hebt nu een T50? Dan zul je de reactie van een moderator even moeten wachten.

De connectie tussen jouw ONT en de splitter in de wijkcentrale was even verstoord.

@Capoeiraagia 

Je hebt nu een T50? Dan zul je de reactie van een moderator even moeten wachten.

De connectie tussen jouw ONT en de splitter in de wijkcentrale was even verstoord.

Ja klopt, de T50.

Dank voor de hulp en het reageren Waqqas! Ik wacht dan ook nog even een reactie af van een moderator. 

Een fijne zondag gewenst! 🙏

Hey ​@Capoeiraagia, fijn om te horen dat je inmiddels weer verbinding hebt!

Ik heb je ook meteen een T-56 opgestuurd, je ontvangt hier nog een bevestiging van. De T-50 hoeven we ook niet meer retour, die mag je inleveren bij een recyclepunt. Alvast veel plezier ermee. 

Reageer