Beantwoord

internet werkt niet odido onbeschikbaar

  • 15 March 2024
  • 22 reacties
  • 297 Bekeken

Glasvezel internet werkt niet.  Alles reset stappen gedaan. Zit nu 2 uren te ... Geen tv, geen internet.  Wordt ik moedeloos van!

Schrijvers wijk Heerhugowaard 

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 15 March 2024, 14:59

Bekijk origineel

22 reacties

Niemand van odido te bereiken. Chatbot is waardeloos. Nu al 3 uur zonder internet en geen makkelijke manier om een storing te melden voor 8 uur s'ochtends 

Reputatie 7
Badge +14

Het heeft ook geen zin om s'nachts een storing te melden. Er is naast een operatie centrum geen technische dienst voor individuele issues.

Misschien ligt jij lekker in je bed te slapen en ook de monteurs. Internet is 24x7 dus raar dat je nergens makkelijk een storing kan melden. Sowieso is de overzicht van storingen moeilijk te vinden en niet correct. Nu zegt odido dit is ODF .. mijn contract is met Odido dus de melding niet afsluiten maar met de klant goed communiceren 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @ikke.vo, je kan bij ons op elk moment van de dag problemen melden via de Community, Facebook of X. Wij zijn alleen niet 24/7 aan het werk, waardoor jouw melding later opgepakt zal worden. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega's van de klantenservice, die dit voor je hebben doorgezet naar onze technische dienst die dit verder gaan onderzoeken. Zodra er meer informatie bekend is, laten we dit gelijk weten! 

Reputatie 2

Hier ook al sinds vannacht geen internet, alle lampjes branden wel. Modem van stroom e.d. gedaan hielp niet. Op de site vind ik geen info en via telefoon uiteindelijk medewerker gesproken en die kan alleen zeggen het is bekend. Zonder info hoe lang e.d. Storing nu dus al minimaal 12uur oud.

Waar moet ik een probleem melden want ik vind geen topic storing of probleem

 

Reputatie 6
Badge +2

@MrMarcie Goed dat je hier aan de bel trekt. Ik ben gelijk het systeem ingedoken om je verder te helpen. Gelukkig zie ik dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega van de Klanten service en dat er een ticket is aangemaakt naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen! 

Reputatie 6
Badge +2

@ikke.vo Indien je problemen met je verbinding ervaart kun je contact met ons opnemen via verschillende kanalen. Wij zijn te bereiken via Facebook, X (voormalig Twitter), de Community, de chat op onze website en telefonisch op 0800-0092. 

Ik heb gelijk jouw verbinding onder de loep genomen en krijg inderdaad de melding dat er iets niet goed gaat. Ik heb hier gelijk een melding van gemaakt bij onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen! 

Tessa minstens een reactie maar geen helderheid of direct antwoord op mijn vragen 

Goedenavond, 

 

Wij ook al de hele dag geen internet. Bomenwijk Heerhugowaard.  2x contact gehad met medewerker. Die kan niks anders zeggen als.. we zijn ermee bezig.

Wij zitten met onze mobiel niet bij Odido. Dus de aangeboden MB's hadden we niks aam.

 

Odido.. is er al zicht op een oplossing?  

Wij hebben niks aangeboden gekregen maar maakt niet uit. Wij hebben zo veel verschillende verhalen gekregen zonder om te weten wat er mis is. Odido sluit de meldingen om service levels te halen. Er is geen storing volgens hun maar individueel probleem.  Ik gaan de contract ontbinden wegens het niet nakomen van beloofde service.

Reputatie 2

@MrMarcie Goed dat je hier aan de bel trekt. Ik ben gelijk het systeem ingedoken om je verder te helpen. Gelukkig zie ik dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega van de Klanten service en dat er een ticket is aangemaakt naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen! 

Ik wilde eigenlijk boos worden want de communicatie is slecht en heb geen zicht op MIJN probleem. Nu net na 2e maal bellen (wel lang in de wacht) met een vriendelijke meneer gesproken. Chris.
Die heeft me uiteindelijk aangeboden om naar een Odido winkel te gaan (ik heb alleen internet en geen telefoon van Odido) en een prepaid kaart te kopen die later door Odido wordt vergoed. En codes gekregen om onbeperkt te internetten. Dus nu via een hotspot op een oude telefoon heb ik weer internet en kan ik eindelijk beetje werken, mails verwerken e.d. Dus gelukkig voor nu tevreden dat ik verder kan. Blij mee.

@MrMarcie Goed dat je hier aan de bel trekt. Ik ben gelijk het systeem ingedoken om je verder te helpen. Gelukkig zie ik dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega van de Klanten service en dat er een ticket is aangemaakt naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen! 

Hoe vriendelijk en correct bedoeld deze reacties in de community posts ook zijn, dit is niet heel behulpzaam. Het is fijn om te weten dat er het systeem ingedoken word, maar de melding dat er een ticket is aangemaakt dat zeker voor ons zal worden opgelost, word na 12 uur wachten en meerdere malen contact zoeken meer een punt van irritatie dan dat we er wat aan hebben. 

Als jullie nou gewoon onderkennen dat er een storing is aan de kant van Odido, dit op de website vermelden, of ervoor zorgen dat de klantenservice medewerkers dit direct kunnen melden als er gebeld wordt, dan ben je in ieder geval eerlijk en duidelijk. 

 

Bij mij is de storing opgelost (de Goorn) ik heb de media converter en modem een paar minuten uitgezet en daarna als eerste de media converter aangezet en ongeveer 1 minuut later weer de modem en het lijkt op het moment weer te werken

De Goorn ook hier, en zonder de boel opnieuw te moeten resetten (ik dacht, ik vind 8x op 1 dag wel genoeg), vliegt nu net het internet weer aan!

Reputatie 2

Bij mij is de storing opgelost (de Goorn) ik heb de media converter en modem een paar minuten uitgezet en daarna als eerste de media converter aangezet en ongeveer 1 minuut later weer de modem en het lijkt op het moment weer te werken

Bij mij werkt sinds kwartiertje opeens ook weer (wil wel graag weten wat er was aub). Heb nu wel een ander IP maar ja dat is op te lossen issue

Reputatie 6
Badge +2

@ikke.vo @Maralah @DaanS. @MrMarcie 

Fijn om te lezen dat de verbinding inmiddels is hersteld en dank jullie wel voor alle feedback! 

Op het moment van melden, was er geen algemeen probleem bekend. Alle issues worden dan in eerste instantie als individueel behandelt. Mocht het uiteindelijk toch om een algemeen probleem gaan dan melden wij dit altijd in dit topic: Is er een storing bij Internet + TV van Odido? | Odido community

Ik zou graag willen vertellen wat er precies aan de hand is, maar dit is achteraf lastig te achterhalen, dit weet ik dus niet. 

Had ik in deze situatie meer kunnen doen? Ja, want zoals ik lees had een aantal van jullie zeker baat bij een Unlimited voucher code en/of simkaart. Mijn excuses dat ik hier in deze situatie niet aan heb gedacht, maar ik dank jullie voor het er op wijzen, zodat ik dit voor een volgende keer kan meenemen! 

Mocht ik nog iets kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 

@Ruud Vlaming Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat onze technische dienst heeft geconstateerd dat je weer online bent. Ervaar jij dit ook zo? 

Hoi Teresa,

Vrijdagavond om 20.15 uur kwam alles weer online.

 

Reputatie 2

@ikke.vo @Maralah @DaanS. @MrMarcie 

Fijn om te lezen dat de verbinding inmiddels is hersteld en dank jullie wel voor alle feedback! 

Op het moment van melden, was er geen algemeen probleem bekend. Alle issues worden dan in eerste instantie als individueel behandelt. Mocht het uiteindelijk toch om een algemeen probleem gaan dan melden wij dit altijd in dit topic: Is er een storing bij Internet + TV van Odido? | Odido community

Ik zou graag willen vertellen wat er precies aan de hand is, maar dit is achteraf lastig te achterhalen, dit weet ik dus niet. 

Had ik in deze situatie meer kunnen doen? Ja, want zoals ik lees had een aantal van jullie zeker baat bij een Unlimited voucher code en/of simkaart. Mijn excuses dat ik hier in deze situatie niet aan heb gedacht, maar ik dank jullie voor het er op wijzen, zodat ik dit voor een volgende keer kan meenemen! 

Mocht ik nog iets kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 

@Ruud Vlaming Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat onze technische dienst heeft geconstateerd dat je weer online bent. Ervaar jij dit ook zo? 

Als ik niet te horen krijg wat het issue was (alle lampjes deden het dus was schijnbaar iets in centrale, er was onderhoud geweest begrijp ik) moet ik me maar eens gaan bedenken over overstappen. Vind erg vervelend dat ik geen antwoord krijg. In 30 jaar internet nog nooit zo’n onduidelijke storing gehad. Die ook nog eens enorm lang duurde zo’n 18+ uur. Ik kan niet even zomaar een dag zonder internet en de vouchers krijg je pas na 12 uur.

@ikke.vo @Maralah @DaanS. @MrMarcie 

Fijn om te lezen dat de verbinding inmiddels is hersteld en dank jullie wel voor alle feedback! 

Op het moment van melden, was er geen algemeen probleem bekend. Alle issues worden dan in eerste instantie als individueel behandelt. Mocht het uiteindelijk toch om een algemeen probleem gaan dan melden wij dit altijd in dit topic: Is er een storing bij Internet + TV van Odido? | Odido community

Ik zou graag willen vertellen wat er precies aan de hand is, maar dit is achteraf lastig te achterhalen, dit weet ik dus niet. 

Had ik in deze situatie meer kunnen doen? Ja, want zoals ik lees had een aantal van jullie zeker baat bij een Unlimited voucher code en/of simkaart. Mijn excuses dat ik hier in deze situatie niet aan heb gedacht, maar ik dank jullie voor het er op wijzen, zodat ik dit voor een volgende keer kan meenemen! 

Mocht ik nog iets kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 

@Ruud Vlaming Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat onze technische dienst heeft geconstateerd dat je weer online bent. Ervaar jij dit ook zo? 

Zie Teresa, deze gaat er bij mij niet helemaal in. Als slechts enkele personen dit probleem melden, dan snap ik dat jullie niet direct denken aan een algehele storing of iets dat bij jullie ligt. Maar na het troubleshooten met de klantenservice werd al vrij snel duidelijk dat het probleem niet bij ons lag. 

En als dit nou de eerste keer zou zijn dat er weinig tot geen communicatie is bij een verstoring, dan is dat misschien nog te begrijpen. Het is echter niet de eerste keer. En hoe vriendelijk ieder individueel persoon die ik te spreken krijg ook is, als een geheel is de klantenservice niet bepaald behulpzaam. 

Internet is inmiddels zo goed als een eerste levensbehoefte geworden. Mensen zijn er afhankelijk van. Mijn werk is er afhankelijk van. En een voucher zodat je je telefoon kunt gebruiken als hotspot is een mooi gebaar, maar laten we eerlijk zijn, als je glasvezel internet hebt, dan voldoet een hotspot internet verbinding niet voor heel lang. 

Daar gaat het echter niet over. Jullie zouden een kijkje moeten nemen naar deze situatie en als organisatie je communicatie vaardigheden daarop wellicht willen aanpassen. Ik heb nooit de beloofde mail en/of sms gehad over de voortgang van de storing. Er is nog altijd geen verklaring gegeven voor waarom we met een redelijk deel van de glasvezel bevolking ruim 12 uur zonder internet hebben gezeten. En vooral dat laatste is voor iemand als ikzelf belangrijker dan excuses over dat je niet meer hebt gedacht aan het uitdelen van vouchers of simkaarten. 

@ikke.vo @Maralah @DaanS. @MrMarcie 

Fijn om te lezen dat de verbinding inmiddels is hersteld en dank jullie wel voor alle feedback! 

Op het moment van melden, was er geen algemeen probleem bekend. Alle issues worden dan in eerste instantie als individueel behandelt. Mocht het uiteindelijk toch om een algemeen probleem gaan dan melden wij dit altijd in dit topic: Is er een storing bij Internet + TV van Odido? | Odido community

Ik zou graag willen vertellen wat er precies aan de hand is, maar dit is achteraf lastig te achterhalen, dit weet ik dus niet. 

Had ik in deze situatie meer kunnen doen? Ja, want zoals ik lees had een aantal van jullie zeker baat bij een Unlimited voucher code en/of simkaart. Mijn excuses dat ik hier in deze situatie niet aan heb gedacht, maar ik dank jullie voor het er op wijzen, zodat ik dit voor een volgende keer kan meenemen! 

Mocht ik nog iets kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 

@Ruud Vlaming Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat onze technische dienst heeft geconstateerd dat je weer online bent. Ervaar jij dit ook zo? 

Als ik niet te horen krijg wat het issue was (alle lampjes deden het dus was schijnbaar iets in centrale, er was onderhoud geweest begrijp ik) moet ik me maar eens gaan bedenken over overstappen. Vind erg vervelend dat ik geen antwoord krijg. In 30 jaar internet nog nooit zo’n onduidelijke storing gehad. Die ook nog eens enorm lang duurde zo’n 18+ uur. Ik kan niet even zomaar een dag zonder internet en de vouchers krijg je pas na 12 uur.

Begrijpelijk, en als er geen jaarcontract aan de glasvezel verbinding vast zou zitten, dan was ik waarschijnlijk afgekopen vrijdag ook gewoon overgestapt. Ik heb dan alleen geen zin in dubbele kosten. Maar kan je wel vertellen dat als mijn contract ten einde loopt, ik daadwerkelijk overstap. Kom bij Tweak vandaan, nooit issues gehad. Odido neemt het over, en in 1 maand tijd tot 2x aan toe een fikse storing. 

Reputatie 2

@ikke.vo @Maralah @DaanS. @MrMarcie 

Fijn om te lezen dat de verbinding inmiddels is hersteld en dank jullie wel voor alle feedback! 

Op het moment van melden, was er geen algemeen probleem bekend. Alle issues worden dan in eerste instantie als individueel behandelt. Mocht het uiteindelijk toch om een algemeen probleem gaan dan melden wij dit altijd in dit topic: Is er een storing bij Internet + TV van Odido? | Odido community

Ik zou graag willen vertellen wat er precies aan de hand is, maar dit is achteraf lastig te achterhalen, dit weet ik dus niet. 

Had ik in deze situatie meer kunnen doen? Ja, want zoals ik lees had een aantal van jullie zeker baat bij een Unlimited voucher code en/of simkaart. Mijn excuses dat ik hier in deze situatie niet aan heb gedacht, maar ik dank jullie voor het er op wijzen, zodat ik dit voor een volgende keer kan meenemen! 

Mocht ik nog iets kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 

@Ruud Vlaming Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat onze technische dienst heeft geconstateerd dat je weer online bent. Ervaar jij dit ook zo? 

Als ik niet te horen krijg wat het issue was (alle lampjes deden het dus was schijnbaar iets in centrale, er was onderhoud geweest begrijp ik) moet ik me maar eens gaan bedenken over overstappen. Vind erg vervelend dat ik geen antwoord krijg. In 30 jaar internet nog nooit zo’n onduidelijke storing gehad. Die ook nog eens enorm lang duurde zo’n 18+ uur. Ik kan niet even zomaar een dag zonder internet en de vouchers krijg je pas na 12 uur.

Begrijpelijk, en als er geen jaarcontract aan de glasvezel verbinding vast zou zitten, dan was ik waarschijnlijk afgekopen vrijdag ook gewoon overgestapt. Ik heb dan alleen geen zin in dubbele kosten. Maar kan je wel vertellen dat als mijn contract ten einde loopt, ik daadwerkelijk overstap. Kom bij Tweak vandaan, nooit issues gehad. Odido neemt het over, en in 1 maand tijd tot 2x aan toe een fikse storing. 

Ik kan je volgen, vind ook vervelend dat ik geen info heb. Was wel blij met die vouchers (duurde wel lang voordat ik die kreeg). Werkte via mobile als een tierelier. Geen 1G zoals mijn glas maar rond de 80Mbps kom je een heel eind mee als nood. Maar liever geen storingen. Had eerst KPN nooit iets van ee storing of onderbreking gemerkt. Maar ik ga er maar vanuit dat ik nog op de hoogte word gebracht en dat het een incident is.

Reageer