Skip to main content

internet werkt niet meer via netwerkkabel


Sinds gister avond heb ik geen internet. Heb alle stappen van de website gevolgd van modem resetten etc. 

Als ik de netwerkkabel uit de modem haal heb ik wifi op mijn laptop en mobiel. Maar zodra ik de kabel inplug naar mijn pc brand het rode lichtje en heb ik nergens verbinding. 

Ik heb al een nieuwe netwerkkabel geprobeerd om te kijken of het andere snoer misschien kapot/ te oud was. Maar geen verschil. 

 

Ik heb een zyxel T50

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @LHuisman 

Als de netwerkkabel niet is ingeplugd, is het lampje van internet groen op de modem en kun je internetten via de WiFi?

In dat geval kun je de Zyxel eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Hallo @LHuisman 

Als de netwerkkabel niet is ingeplugd, is het lampje van internet groen op de modem en kun je internetten via de WiFi?

In dat geval kun je de Zyxel eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Zonder netwerkkabel knippert het lampje groen en kan in inderdaad via wifi op mijn laptop

resetten heb ik meerdere keren geprobeerd. Veranderd niks voor de netwerkkabel

Reputatie 7
Badge +15

@LHuisman

De netwerkkabel gaat direct naar je pc of zit hier nog een switch tussen bijvoorbeeld?

Misschien is een nieuwe modem de oplossing?

de kabel gaat rechtstreeks naar de pc

 

Kan ik zelf een nieuwe modem aanvragen via de site of moet ik dan klantenservice bellen?

Reputatie 2

Zijn er misschien twee apparaten bij u in huis die hetzelfde IP nummer hebben als de kabel in het modem zit?

 

Om dat te tackelen moet de zyxel via DHCP ip-adressen uitdelen.

Reputatie 4

wat is er veranderd sinds gisteravond (op de PC)? Software geinstaleerd oid?

@Darkman 

voor hoever ik kan vinden niet. Van mijn pc kan ik niet zien want er is geen netwerk om te verbinden 

 

@^ zondag overdag had ik nergens last van, na werk in de avond had ik geen verbinding meer op pc. Ik heb niks geinstalleerd in de laatste maanden 

Reputatie 7
Badge +15

@LHuisman 

Kan je het eens bekijken met iets anders aangesloten op die netwerkkabel? Of de pc aansluiten op een andere LAN poort?

Een moderator kan het modem eventueel voor je omruilen 

@Waqqas Ik heb de netwerkkabel nu in lan4 en nu heb ik wel internet op mijn pc

ik had lan1 steeds geprobeerd maar dat werkte niet. De lichtjes knipperen nu wel de hele tijd

 

Hopelijk nu opgelost?

Reputatie 7
Badge +15

@LHuisman 

Lichtjes die knipperen kunnen geen kwaad, day betekent dat er activiteit is op het internet. Misschien is LAN 1 dan defect.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @LHuisman, bedankt voor je moeite! Zou je willen testen of de kabel het ook doet in LAN 2 en Lan 3? Dan kunnen we direct een nieuw modem opsturen als je dit zou willen! Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido het werkt ook in kan 2 en 3! 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @LHuisman, goed om te horen! Zou je een nieuw modem willen of maak je geen gebruik van alle LAN poorten? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Reageer