Onlangs deed mijn internet het niet, het lag toen aan het inkomende signaal. Dat was na een dag opgelost. Zie topic.
Helaas vandaag weer geen internet. Gezien de lichtjes op de converter (zie foto hieronder) lijkt het weer te liggen aan het inkomende signaal. Zou fijn zijn als jullie het opnieuw kunnen oplossen, én ervoor kunnen zorgen dat het probleem zich niet vaker herhaalt.
Bladzijde 1 / 1
Hey @Alex100, goed dat je hiervoor aan de bel trekt!
Ik kan het niet helemaal goed zien op de foto, zou je het duidelijk kunnen omschrijven zoals hieronder? Dan zet ik dit direct voor je door.
Brandt het WAN lampje op het modem continue groen?
Brandt het Power lampje op de ONT?
Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)
Hi @Tommie , hierbij tekstuele uitleg en wat nieuwe foto’s
Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? Is dat het wereldbol icoontje? Die is continu rood. Het icoontje daarnaast (vierkant met pijltje) is continu groen.
Brandt het Power lampje op de ONT? Nee.
Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit) Je bedoelt op de media converter? Welke is het LOS lampje? Ik zie alleen andere namen erbij staan. Voor zover ik kan inschatten branden er drie lampjes continu (status, speed en tx). De rest lijkt niet te branden. Er knippert niks op de mediaconvertor. Overigens is het moeilijk te zien, omdat lampjes altijd licht lijken te geven, ook al staan ze uit. Maar deze drie branden fel. Tx lijkt overigens 1x per 5 seconden heel even te knipperen.
Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit). Idem.
Kun je hier wat mee?
Hey @Alex100, bedankt voor je snelle reactie.
Dit is voldoende informatie, ik heb direct een monteur voor je aangestuurd. Je zult zo een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen!
Dank je!
@Tommie Ik heb een afspraak met Guidion gemaakt, maar dat is pas volgende week woensdag. Vorige keer hebben jullie het binnen een dag opgelost, zonder dat er een monteur hoefde te komen. Waarom lukt dat nu niet?
En wat kunnen jullie voor mij betekenen als oplossing in de tussentijd? Ik werk veel thuis en heb echt internet nodig op mijn pc.
@Alex100, ik weet niet precies wat er de vorige keer aan de hand was maar nu kan ik op een afstandje niks doen om dit op te lossen. Daarom heb ik Guidion aangestuurd.
Ben je toevallig in bezit van een T-Mobile, Tele2 of Ben mobiel abonnement? Dan kan ik je namelijk een 4g unlimited vouchercode toesturen. Je hebt dan onbeperkt toegang tot ons 4g netwerk en dan kan je je apparaten verbinden via hotspot. Kan je mij laten weten of ik je de code kan toesturen?
Hai @Tommie , dan wachten we het inderdaad maar zo af. Ik heb inderdaad t-mobile mobiel. Zou fijn zijn om zo’n voucher te krijgen.
Dank
@Alex100 ik heb je de vouchercode direct toegestuurd in een privébericht!
@Tommie Afgelopen week is mijn internet (vanzelf?) weer gaan werken. Dus voor Guidion is er niet iets wat ze acuut moeten fixen. Maar aangezien het de tweede keer in een paar maanden is dat het eruit heeft gelegen, is het misschien wel goed als ze even komen kijken of alles in orde is.
Hoe denken jullie daarover? Uiteraard wil ik niet iemand voor niks laten komen. De afspraak staat gepland voor woensdag as.
Hey @Alex100, bedankt voor deze update.
Ik zou de afspraak laten staan omdat dit inderdaad niet helemaal goed lijkt te gaan. Probeer het euvel zo duidelijk mogelijk uit te leggen aan de monteur, hij zal het een en ander dan voor je testen. Wellicht is er toch iets aan de hand wat ik niet kan zien maar de monteur wel!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.