Dinsdag aangesloten bij T-Mobile sinds vanmiddag geen internet meer. Ik heb de modem en media converter aan en uit gezet, maar er is geen internet. Wereldbol lampje op modem brandt rood. Lampje op Huawei converter knippert
Dinsdag aangesloten bij T-Mobile sinds vanmiddag geen internet meer. Ik heb de modem en media converter aan en uit gezet, maar er is geen internet. Wereldbol lampje op modem brandt rood. Lampje op Huawei converter knippert
Welk lampje op de Huawei knippert?
Is PON aan aan of knippert dat? Idem voor LOS?
Ik vermoed dat het probleem in de pop (wijkkast) zit.
Zie hier wat de lampjes betekenen op de Huawei GPON ONT
Inderdaad hoop ik dat het voor
Aan de mijn aangehaalde lijstje kun je precies zien wat er speeld en hier gemeld moet worden.
Ik ben zelf nooit voorstander geweest van pon
(Passief delen van glasvezel)
Ik zit zelf nu ook op GPON.
Inderdaad hoop ik dat het voor
Aan de mijn aangehaalde lijstje kun je precies zien wat er speeld en hier gemeld moet worden.
Ik ben zelf nooit voorstander geweest van pon
(Passief delen van glasvezel)
Ik zit zelf nu ook op GPON.
Helemaal eens. GPON heeft helaas het probleem dat het makkelijk te verstoren is vanaf andere aansluitingen op dezelfde splitter en veel lastiger te monitoren en debuggen vanuit de POP. Ik heb ook de indruk dat oversubscription veel sneller een probleem is (downstream geeft GPON je 2.5Gb, upstream zelfs maar 1.25Gb) waardoor gebruikers veel sneller die bandbreedte dicht trekken. 2 heavy users is genoeg om de pret voor iedereen te bederven. Met AON heb je de 1Gb tot de POP voor jezelf alleen en kom je daarna met x gebruikers op een gemeenschappelijke xGb uplink. Maar dan is de kans op problemen door oversubscription toch kleiner omdat de kans op voldoende heavy users om de hele xGb uplink vol te trekken gewoon kleiner is.
Maar ik ben al blij met GPON. Nog altijd veel sneller dan DSL wat ik tot voor kort had
Daarom heeft kpn GPON naar XGS-PON over gezet.
Alleen is het splitsen tussen meerdere klanten in gezet. (bij kpn)
GPON T-mobile dacht ik 16 klanten en XGS-PON kpn 64 klanten
Je deelt het internet toch ook via de backbone.
Alleen passief splitten van glas vindt ik niks.
Sorry voor mijn off topic.
Welk lampje op de Huawei knippert?
Is PON aan aan of knippert dat? Idem voor LOS?
Status van de lampjes op dit moment is:
- PON knippert
- LOS is uit
- LAN knippert af en toe
Hi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.