internet verdwijnt glasvezel aansluiting


Reputatie 1

Regelmatig verdwijnt internet van de glasvezel aansluiting. Al meef dan 2 jaar bezig ; EERST KPN  ( HUSSEL ABONNEMENT) EN NU T- MOBILE dat ik geen onzin vertel. Want vaak als ze komen en speed test doen is er wel voldoende Bits/ sec. En ze zijn nog niet weg of de speedtest kan niet eens worden voltooid omdat internet wegvalt. Wel  €53 elke maand betalen voor 1000 MBits/ sec..

 

 

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @zon5net welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat er nog een ticket hiervoor open staat. Ze zijn druk aan het werk om te kijken waar het nu vandaan komt. Zodra ze meer weten wordt er contact met je opgezocht. Op 28-04 heb je hier ook een e-mail van gekregen. We wachten af!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @zon5net 

De internetproblemen waren er ook al bij KPN? Gaat het internet lampje dan rood branden op de router? En welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter wanneer er geen internet is?

Is de internetkabel tussen mediaconverter en WAN poort van de router ook al vervangen?

Reputatie 1

Dat is het juist je ziet dat wisselende knipperende, of constant aan " wereldbolletje ( 3 de van links ) GROEN LED aanwezig is....niet rood..dus geeft aan HEEL vaak  verbinding te zoeken met het server rack van de KPN ...

Reputatie 1

Op mijn gsm zie ik via app dat data VAAK  zakt onder de 0,1 KB/ SEC. TOT zeer vaak 0.00KB/SEC. 

Reputatie 7
Badge +15

@zon5net 

Ik bedoel de status van de lampjes op de mediaconverter, het apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router.

Reputatie 1

Of de ( ZZP-ER ) van KPN NA ALLE KASTJES heeft vervangen en de glasvezel opnieuw heeft aangesloten ook de utb tussen mediaconverter en modum heeft vervangen weet ik niet..wel de dunne gele glasvezel tussen buiten ( oranje )  glasvezel kabel  overgang kastje en de media converter 

Reputatie 1

Gisteren dus, 2 keer LAN ( LAPTOP) 4  test en hij op zn mobiel en toen werdt er boven de 600Mb/s gezien bij de T-mobile speed test...smiddags was niet mogelijk speed test volledig af te ronden/ doen omdat internet wegviel NA 4 POGINGEN ( MET WACHT TIJD ) EN STROOMLOOS maken media converter en modum nogmaals uitgevoerd met hetzelfde resultaat met T-mobile service desk aan de telefoon....die " WEER" storing ticket heeft aangemaakt....2 jaar verder nog steeds hetzelfde probleem.... >> Wisselend wel/ niet internet/ data kunnen gebruiken<<

Reputatie 7
Badge +4

Hi @zon5net ,

  • Had je de problemen ook bij KPN? 
  • Als het probleem optreeds brand dan het tweede lampje van links groen? 

ps, het derde lampje hoort te knipperen als er internet verbinding is. 

Reputatie 1

Ja met heftige welles/ niet Tis ruzie vertrokken bij KPN " HUSSEL abonnement

1 Ste 2 groene Led ( vanaf links op modum )  zijn contstand aan

Reputatie 1

Soms knippert 3de ledje 3 keren, soms knippert 3de ledje 9 keren, soms is het 3de ledje, tijdje constant  " aan " maar nooit langer dan half uur .  

Reputatie 1

Meestal na enkele minuten weer >>" uitsturen verzoek << naar de server" om verbinding ! te herstellen...

Reputatie 1

Contstant gaat dit door en soms tenminste 15- 30 minuten geen internet. Kan niets schrijven op email ( ik toets op de toetsenbord, maar geen tekst verschijnt in het beeldscherm, en dat ineens wordt wat ik al heb getoetst getoont in het beeldscherm..! Als ik mazzel heb !  )  of internet bankieren om betalingen te doen ...moet steeds overnieuw omdat de app de verbinding verliest met de server van de bank, etc, etc, etc.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @zon5net welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat er nog een ticket hiervoor open staat. Ze zijn druk aan het werk om te kijken waar het nu vandaan komt. Zodra ze meer weten wordt er contact met je opgezocht. Op 28-04 heb je hier ook een e-mail van gekregen. We wachten af!

Reageer