Inmiddels ben ik een aantal weken klant bij T-Mobile thuis maar steeds vaker lijkt het internet minder goed te werken. Ik krijg uiteenlopende foutmeldingen en de internet verbinding lijkt steeds weg te vallen. Ik woon in een relatief klein studio en apparaten zijn meestal binnen 3 à 4 meter in bereik van de router. Ik heb op deze forum rondgekeken en op andere sites maar de oplossingen die ik tot dusver heb kunnen vinden hebben mij niet geholpen. Ik hoop dat dit op te lossen is.
Symptomen
- Webpagina's laden niet of duurt heel lang (totdat er een foutmelding verschijnt of pagina wordt ineens alsnog snel geladen). Muziek streamen wil soms ook niet.
- Uiteenlopende foutmeldingen op laptop van DNS fouten:
- "DNS server reageert niet", "DNS Probe started/finished", "Uw apparaat lijkt juist configureerd te zijn maar de bron reaegert niet"
- Proxyinstellingen foutmeldingen
- Time-outs
- Directe verbinding met router altijd goed. WiFi verbinding verbreekt niet.
- Soms moeite met communiceren met de router zelf (inloggen, instellingen veranderen, verbinding wordt verbroken).
- Zyxel VMG8825-T50 router.
- Laptop heeft een Killer E2400 Gigabit Ethernet Controller.
- Symptomen voor merendeel van laptop gebruik en kleine beetje van mobiel en PlayStation 4, wat alleen maar trage verbindingen had of uitval van connectie.
Wat heb ik geprobeerd
- Handmatig DNS instellingen te gebruiken.
- “1.1.1.1”, “8.8.8.8”, “8.8.4.4.”, “37.143.84.228” en “37.143.84.229”. Geen verschil.
- Handmatig kanaal veranderen op verdenking van drukte op aanwezige kanalen, niet zeker of dit gelukt is i.v.m. constante weggevallen verbinding.
- Handmatig overgaan op 5GHz signaal, dit leek in het begin te werken maar inmiddels dezelfde klachten.
Persoonlijk vermoed ik dat er iets aan de hand kan zijn met de communicatie tussen de router en laptop, aangezien de verbinding het soms ineens wel wilt werken.