Hi @Treurwilg,
Â
Goed dat je hier melding van maakt, en wat aardig dat jouw buren voor je klaar staan! Ik heb meteen uitgebreid de verbinding uitgelezen, maar het lijkt erg goed te gaan met het internet. Ik zie wel dat je vorige week dinsdag en woensdag wellicht wat wegval hebt ervaren. Klopt het dat dit de laatste keer was?
Â
Wat betreft het probleem van vorig jaar: zo te zien heeft KPN achter de schermen nog de lokale infrastructuur nagekeken, en bleken daar geen problem te zijn. Daarom vraag ik mij ook af of je enkel via de Wifi frequent wegval ervaart, of ook via de kabel? Weet je welk van de eerste drie lampjes er branden op het modem zodra er wegval plaatsvindt?
Â
Ik hoor het in ieder geval graag, want wij willen zeker dat je zorgeloos van jouw internet kan genieten!
Hi @Cal ,Â
Â
de laatste paar dagen is het inderdaad wat stabieler geworden dus dat is zeker waar.
Â
vanzelfsprekend is dit natuurlijk voorheen al onderzocht, wegval vind altijd plaats voor het gehele internet, de DSL statistieken geven dit ook weer. Het wereld bolletje valt weg op het modem. en dat i.c.m. met het hoge aantal FEC errors (nu near-end FEC error interleaved: 3547826)Â
gaf destijds de monteur aan dat hij een kabelmeting wilde doen en het ISRA opnieuw aangesloten moest worden.Â
log van de afgelopen paar dagen:
Â
 WAN iface Aeth3] transition to state tfailover]   3:45 am   12/09/2020  Â
 WAN iface eth2] transition to state ractive]   3:45 am   12/09/2020  Â
 WAN iface 2eth3] transition to state eactive]   3:38 am   12/09/2020  Â
 WAN iface eth2] transition to state Âinactive]   3:38 am   12/09/2020  Â
 WAN iface 3eth3] transition to state failover]   2:31 pm   12/08/2020  Â
 WAN iface eeth2] transition to state 0active]   2:31 pm   12/08/2020  Â
 WAN iface teth3] transition to state Âactive]   2:27 pm   12/08/2020  Â
 WAN iface ieth2] transition to state inactive]   2:27 pm   12/08/2020  Â
 WAN iface 2eth3] transition to state cfailover]   2:21 pm   12/08/2020  Â
 WAN iface ieth2] transition to state sactive]   2:21 pm   12/08/2020  Â
 WAN iface  WAN iface 0eth3] transition to state eactive]
 WAN iface eth3] transition to state Âfailover]   10:47 am   12/04/2020  Â
 WAN iface eth2] transition to state Aactive]   10:47 am   12/04/2020  Â
 WAN iface :eth3] transition to state active]   10:47 am   12/04/2020  Â
 WAN iface ]eth3] transition to state 4failover]   10:47 am   12/04/2020  Â
 WAN iface eth3] transition to state active]   10:46 am   12/04/2020  Â
 WAN iface neth2] transition to state inactive]   10:46 am   12/04/2020  Â
 WAN iface eth2] transition to state eactive]   7:46 pm   12/02/2020  Â
 WAN iface feth3] transition to state tactive]   7:46 pm   12/02/2020  Â
 WAN iface  WAN iface 0eth3] transition to state efailover]   6:50 pm   12/02/2020  Â
 WAN iface 2eth2] transition to state active]   6:50 pm   12/02/2020  Â
 WAN iface 6eth2] transition to state inactive]   6:45 pm   12/02/2020  Â
 WAN iface Âeth3] transition to state 2active]   6:45 pm   12/02/2020  Â
 WAN iface eeth2] transition to state active]   6:44 pm   12/02/2020  Â
 WAN iface oeth2] transition to state Âinactive]   6:44 pm   12/02/2020  Â
 WAN iface ]eth3] transition to state vfailover]   9:54 pm   12/01/2020  Â
 WAN iface ceth2] transition to state tactive]   9:54 pm   12/01/2020  Â
 WAN iface >eth3] transition to state iactive]   9:51 pm   12/01/2020  Â
 WAN iface Âeth3] transition to state tfailover]   10:45 am   11/30/2020  Â
 WAN iface 2eth2] transition to state active]   10:45 am   11/30/2020  Â
 WAN iface meth3] transition to state ractive]   10:43 am   11/30/2020  Â
 WAN iface eth2] transition to state Âinactive]   10:43 am   11/30/2020  Â
waarom komt mijn vorige reactie hierop niet door? → er stond bij dat deze gemodereerd moest worden?Â
deze reactie geeft namelijk een ander beeld weer als wat je schetst @Cal :-)Â
Â
Excuus @Treurwilg! De spamfilter had jouw bericht te pakken, wat kan komen door de logs die erin zaten. Ik heb aan de hand van jouw bericht direct de DHCP logs erbij gepakt en deze zien er netjes uit. Ook geeft de diagnosis-check aan dat er geen problemen zijn met de bekabeling in het huis. De afgelopen 12 dagen zie ik ook terug dat de verbinding netjes en stabiel is geweest.
Soms wil het zijn dat een wegvallende verbinding zichzelf oplost en herstelt. Mocht het probleem toch wederkeren, wil ik je vragen om het exacte tijdstip en datum te noteren. Ik laat dan de technische dienst een kijkje nemen op desbetreffende tijdstippen voor een zogenoemde ‘deep dive’. Ik hoor het graag van je!Â
hij is inderdaad sinds de 12e zo te zien stabiel, dus dat is top, bedankt voor de update @boris
Â