Skip to main content

Geachte lezer(s),

Sinds eind maart staat mijn internetsnelheid vast op 100 mbit, terwijl ik een 1000 mbit abonnement heb. Begin april heb ik hierover aan de bel getrokken bij de klantenservice en na alle instructies te hebben opgevolgd, wordt ik nu genegeerd.

Het is zelfs zover gekomen dat ik Odido in gebreke heb gesteld, maar ook op deze mail geen antwoord.

Ik heb destijds conform instructies klantenservice screenshots gestuurd naar service@odido.nl. Dit was niet goed, ik moest andere instructies opvolgen. Hierover heb ik een PDF ontvangen. Vervolgens heb ik conform deze instructies screenshots opgestuurd. Lang geen antwoord, dus er maar achteraan gemaild, toen snel gebeld. Aan de telefoon veel over WiFi gepraat. Dit was totaal niet aan de orde, hij heeft dus überhaupt niet naar de screenshots gekeken. Moest nog wat aanvullende informatie sturen en dan zou ik door de technische dienst worden geholpen. Vervolgens krijg ik dezelfde PDF die ik al eerder heb ontvangen.

Op de vraag of ik in de maling word genomen en een korte samenvatting van alles tot nu, komt geen antwoord.

Op in gebreke stelling geen antwoord. Ondertussen zijn we bijna twee maanden verder en heeft Odido nog één dag conform in gebreke stelling om de problemen te verhelpen.

Waar gaat het mis? Waarom wordt ik genegeerd?

Met vriendelijke groet,

Joost

Hallo @Aristodeimos87 

Heb je een Zyxel-T56?

Kan je eens in je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Klik bij systeeminformatie op > en kan je dan van die pagina een screenshot plaatsen?

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb inderdaad een T56. Bij deze de screenshot. Eén van de eerste dingen die mij hier opviel was dat WAN op 100M staat. Dit heb ik ook aan de klantenservice doorgegeven destijds, maar hier is verder niks mee gedaan.

@Aristodeimos87 

Je WAN poort geeft 100 Mbps aan dus dan lijkt het aan de kabel tussen mediaconverter en router te liggen, kan je deze vervangen door een andere internetkabel minimaal CAT5E?

Ik heb het meteen even nagelopen. Het lijkt erop dat de kabel wat bekneld is geraakt achter de kast toen deze verplaatst is voor een grote schoonmaak.

Na het verhelpen van de beknelling is de snelheid weer als normaal. Bedankt voor je snelle en behulpzame reacties!

Ik heb het meteen even nagelopen. Het lijkt erop dat de kabel wat bekneld is geraakt achter de kast toen deze verplaatst is voor een grote schoonmaak.

Na het verhelpen van de beknelling is de snelheid weer als normaal. Bedankt voor je snelle en behulpzame reacties!

Soms zijn verstoringen zo simpel te verhelpen. Ik zou wel voor de zekerheid die kabel vervangen want als die terugklapt naar 100 dan is minimaal één van de kabels in de draad zwaar beschadigd en heeft die nu toevallig wel weer contact. Je kunt erop wachten dat dit weer storingen veroorzaakt en dan ben je allang weer vergeten dat deze kabel eens echt gevouwen zat.

@Aristodeimos87 

Ik gok ook dat 1 of meerdere draden beschadigd zijn in de kabel, mogelijk kan dit later problemen geven.

Reageer