Ik heb een premium abonnement thuis internet, maar mijn snelheid gaat niet hoger dan 200mbit, ik heb modem ook fabriek herstel gedaan maar nog steeds zelfde,
met vriendelijke groet
Ik heb een premium abonnement thuis internet, maar mijn snelheid gaat niet hoger dan 200mbit, ik heb modem ook fabriek herstel gedaan maar nog steeds zelfde,
met vriendelijke groet
Hallo
De juiste wijze om je snelheid te meten is om eerst de mediaconverter en/of modem even van het stroom halen een daarna een laptop met minimaal een CAT5e kabel bekabeld op de modem aansluiten, gebruik de Ookla speedtest desktop app om je snelheid te meten dus niet via het internet.
Indien je snelheid laag blijft probeer het eens met een andere laptop of start op in veilige modus om andere processen die de snelheid kunnen beinvloeden te minimaliseren.
Ik heb echt alles geprobeerd
Valt het testen in veilige modus en testen via de desktop app ook onder "alles" ?
nee, ik heb geen veilige modus geprobeerd; maar ik heb een abonnement voor 1000MB en bereik met heel veel moeite 250MB (max.) Waar hebben we het dan over?
Zoals eerder vermeld kun je in veilige modus alle andere processen die de snelheid kunnen verminderen minimaliseren, zo kom je er meteen achter of het aan een programma ligt of niet. Dit komt wel vaak voor.
Een hardware probleem kan ook zorgen voor een mindere snelheid, is de upload ook max 250 Mbit of is die wel gewoon goed?
Ik heb surface laptop en ik kan niet internet kabel aansluiten, ik doe het met USB adapter en in veilige modus werk hij niet, ik ga echt niet een desktop kopen om mij internet te testen, upload is ook rond 250mb.
Je kunt wel roepen dat je 1000 Mbit wilt en waarschijnlijk krijg je die ook gewoon maar als jouw laptop niet verder komt dan 250, waar ligt het dan aan?
Ik heb ook met Mac geprobeerd, is zelfde verhaal, ik neem contact op met tmobile.
fijneavond verder
Goedemorgen
Ik heb meteen een uitgebreide lijnanalyse gedaan en goed nieuws: er is in ieder geval helemaal niets mis met je verbinding. De maximaal haalbare 1000 Mbit/s kan gewoon binnengehaald worden. Wat me direct opvalt, is dat je in poort 2 achterop het modem een kabel of adapter hebt aangesloten die maximaal 100 Mbit/s aan kan. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jouw laptop/pc maximaal die snelheid aan kan.
Zou je toch eens willen proberen om via speedtest.net (Ookla) een test uit te voeren en dan het resultaat hier te plaatsen via een screenshot, alsjeblieft? Dan kunnen we je nog beter helpen en advies geven. We komen er samen uit, dat weet ik zeker! Niets is onoplosbaar!
Goedemorgen @jason bedankt voor uitzoeken, goed om te horen dat alles klopt, poort 2 is mijn beveiliging, Verisure, dus niks met WiFi of wat dan ook te maken en poort 1 heb ik een swich aangesloten met 5 porten, ik zal van middag nog een keer speedtest doen en screenshot maken
Screenshots
Hoi
Op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.
Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn. Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren.
Ik zie trouwens in de lijnmeting geen afwijkingen naar voren komen, sterker nog je hebt een zeer stabiele verbinding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw Wifi niet traag is, maar er is in ieder geval geen directe boosdoener op verbindingsgebied te herkennen.
Hoeveel apparaten zijn er tegelijkertijd op je Wifi verbonden? Dit kan namelijk ook van invloed zijn op je algehele Wifi-snelheid.
Als al het bovenstaande ook geen oplossing biedt, dan gaan we over op een alternatief. We stoppen niet voordat het euvel verholpen is! 😁👍
Nee, bekabeld, moet ik ook van alles bewijs inleveren?
Ik heb eigenlijk nooit iets over WiFi gevraagd, ik heb een goeie router, daar heb ik geen last van
Je gebruikt de USB adapter om via het netwerk verbinding te maken op de USB 3.0 poort op je MacBook Air, klopt dat? Welk type adapter gebruik je? Deze zijn namelijk vaak begrensd op maximaal 200 tot 300 Mbit/s downloadsnelheid. Laat het ons weten, dan kunnen we je verder helpen!
Ik gebruik deze
Ik proberen straks nog een keer in veilige modus meten, anders weet ik het ook niet meer
Beste Jason,
mijn probleem Is opgelost, dit keer in veilige modus heb ik bijna 1000 bereikt, bedankt voor alles. Succes verder
Ik denk niet met WiFi 1000 ooit ga halen
Dat weet ik wel zeker, misschien dat het nieuwe wifi 6 (ax) het gaat redden, maar je moet wel alles mee hebben.
Top dat het gelukt is
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.