Skip to main content

Heb al 2 maanden dat het internet (bekabeld, dus ook wifi) uitvalt.
Maak gebruik van de Fritzbox 5590 Router na de Huawei OptiXstar. Dit ging sinds de overstap in september 2023 goed maar sinds December valt regelmatig overdag en in de avond het internet weg. Hij komt wel weer na 15 min of soms 30 min wel weer terug maar dit is erg lastig als je tuis aan het werken bent.

Zaten al meer dan 10 jaren bij Tweaks en geen problemen met dezelfde hardware. Als enige is nu die Huawei OptiXstar HN8010Ts XGS-Pon geplaatst door Guidion. 

Het uitvallen van het internet is wel steeds erger geworden. Vaak was het 1 of 2x per dag maar nu is wel vaker. 
Nadat het gebeurd log ik in op de Fritsbox en dan zie je dat het WAN signaal er niet meer is. 
Op de Huawei kastje knippert het 10G lan lampje niet meer maar brand constand. De PON en Power lampje brand wel. Vaak na het uit en aan zetten van het Huawei kastje doet het internet wel weer maar na 1 uur ong valt de signaal weer uit en komt er geen signaal de fritzbox binnen.

Heb de standaard kabel (gele ethernet kabel) van Odido vervangen met een 100%koper ethernet kabel. Maar ook dat heeft niet geholpen.
Als het werkt dan is de internet wel natuurlijk TOP en maak gebruit van Fritzbox wifi 6 Extenders in de woning en dat werkt ook goed. Alleen het uitvallen van de Huawei signaal is wel erg vervelend.

Zie dat er meerdere klachten hierover zijn. Is er vanuit Odido kant nog iets te doen?

Graag jullie hulp.

Hallo @Ramu 

Kan je de door Odido geleverde router eens aansluiten en kijken of het internet dan nog steeds wegvalt?

De moderators kunnen alleen een lijn meting doen als het door Odido geleverde router is aangesloten.


Hallo @Ramu 

Kan je de door Odido geleverde router eens aansluiten en kijken of het internet dan nog steeds wegvalt?

De moderators kunnen alleen een lijn meting doen als het door Odido geleverde router is aangesloten.

Hi Waqqas. Dit heb ik in November uitgeprobeerd voor 2 weken. Dit Had niet geholpen. Zou het best een keer weer willen testen.Ik kan dit morgen best proberen.


@Ramu 

De moderators kunnen je niet helpen als er eigen apparatuur is aangesloten dus je kan het beste de Odido router even gebruiken.

Staat je klantnummer ook in je community profiel?


Hallo,

 

Ik Heb de geleverde modem aangesloten. Kan iemand van Odido deze uitlezen?


@Ramu

De moderators kunnen je niet helpen als er eigen apparatuur is aangesloten dus je kan het beste de Odido router even gebruiken.

Staat je klantnummer ook in je community profiel?

Ja hoor, Deze heb ik bijgewerkt.


Hi @Ramu, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begonnen bent. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je onze klantenservice al gesproken hebt en dat er al een afspraak gemaakt is met Guidion. Ze komen morgen al langs. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Ik zie namelijk dat de demping te hoog is. Hopelijk kan de monteur dit uitlezen en oplossen. Alvast bedankt. 


@Tommie van Odido 

sorry voor het aanmaken van een dubbele topic. Was ff vergeten of mijn topic nog open stond.

 

wat bedoel je met demping? 
men inderdaad, morgen komt de monteur. 
mik hou jullie ok de hoogte van dit raadsel.


Reageer