Skip to main content

Mijn internet valt telkens weg. Dit gebeurt meerdere malen per uur. Uiteindelijk herstelt de verbinding weer, maar dit duurt dusdanig lang dat ik toch telkens enkele minuten zonder internet zit. Wat enorm storend is. Zowel bedraad als draadloos internet valt in deze gevallen weg.

 

Het viel me op dat de Zyxel modem ook een rood lampje gaf bij de wereldbol op het moment dat dit gebeurde. Ik heb de verbinding naar de TV met een ethernet over power adapter. Ook deze heb ik al een tijd losgekoppeld gehad, zonder resultaat. Ook heb ik de modem en het kastje dat glasvezel omzet naar ethernet herstart. Ook zonder resultaat. Ik heb daarnaast met een kabeltester ook de kabel gecontroleerd tussen de modem en het kastje bij de glasvezel kabel. Ook deze was correct.

 

Ik zit met mijn handen in het haar en weet niet hoe ik dit kan oplossen. Doordat de modem een rood lampje geeft, lijkt het me dat het probleem voor de modem zit.

Hallo @juuldiks 

Heb je thuis alleen de Zyxel router in gebruik of is hier nog andere netwerkapparatuur achter aangesloten?

Welke mediaconverter heb je en welke lampjes zie je daar branden, knipperen of uit wanneer er geen internet is? Heb je ook de internetkabel tussen mediaconverter en router al eens vervangen?

Als laatste optie kun je kijken of een fabrieksreset helpt door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en kijken of dat helpt.


Sinds kort internet van Odido via glasvezel

Mijn internet heeft regelmatig hick~ups. De verbinding lijkt in stand te blijven maar pagina’s laden niet meteen door en in teams is het beeld steeds bevroren. Via Ziggo had ik hier nooit last van  

kan een van de moderators mijn modem uitlezen en is hier wellicht een oplossing voor?

De computer is vis Wifi aangesloten en ik haal in de speeltest zo’n 300 mb op de plek waar de computer staat  


 

 


Hi @Arthur H, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik kan zelf in het modem geen bijzonderheden terugvinden. Wel ben ik erg benieuwd of je ook de mogelijkheid hebt om de computer bekabeld aan te sluiten? Ik wil namelijk graag weten of het probleem echt alleen via de wifi speelt of dat er bekabeld ook iets aan de hand is. Is trouwens de computer het enige apparaat waarbij je problemen ondervindt op wifi of heb je hier op andere apparaten ook last van? 


Zelfde probleem. Sinds kort ook Odido en Zyxel T56. Regelmatig krijg ik in beeld (tv) dat de wifiverbinding is verbroken. Beeld wordt hierna zwart komt na ± 30 seconde weer terug. Ook als ik gewoon internet duurt het regelmatig erg lang voor een pagina geladen wordt. Een meeting in teams kan je vergeten. Speedtest geeft bij de tv 500 mb/s en bij de computer 200 mb/s

weet iemand een oplossing? Of kan iemand mijn modem uitlezen?

is er overigens al nw software voor het modem/de versterker  zie nog steeds geen Mesh netwerk  

wellicht niet relevant maar bij mijn vorige provider (ziggo) had iik (op een lagere snelheid) eigenlijk nooit uitval  nu uurlijks/dagelijks  

 

 

 

 


Hi @Arthur H, ik heb meteen een lijnmeting gedaan en ik zie dat de demping niet in orde is. Daarom heb ik ook direct een monteur aangestuurd. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? 


Reageer