Hallo allemaal!
Ik zit al een tijdje bij Tmobile thuis, alleen internet, dus heb het Zyxel model gekregen. Nu heb ik deze sinds kort aangesloten op de powerline kit Devolo Magic 2 Next, Wifi van het modem uitgeschakeld en alles verbonden zoals aangegeven in de Devolo quick-start guide, inclusief het opzetten van Mesh.
Dit werkt qua verbinding helemaal top, ik ontvang nu door heel het huis rond de 45mbps (maximum van mijn abonnement is 50) via wifi en kabel, de Mesh werkt ook perfect.
Het probleem is alleen, dat het complete netwerk na een tijd uitvalt. Het modem geeft dan bij het wereldbolletje dan geen of rood licht en de wifi werkt ook niet meer. Het modem resetten zorgt er dan voor dat het netwerk weer perfect werkt voor een X aantal uren.
Na veel inlezen e.d. kwam ik uit op dat het misschien ligt aan een dubbele DHCP server en dat er na een deel van de leasetijd iets fout gaat.
Het probleem vinden en oplossen is alleen een ander verhaal, ik kom er niet helemaal uit. Denken jullie dat ik het juiste probleem heb gevonden en weten jullie een oplossing?