Beste,
We hebben met regelmaat (soms elke dag 1 a 2x) last van internet die via router bekabeld verbonden zijn, welke ‘uitvalt’.
Wifi via de wifi-punten via diezelfde kabels zijn logischerwijs dan ook niet werkend.
De TV en de Wifi van de router, blijft dan wel beschikbaar.
Door de router kort van het stroom te halen of via de router (wifi) deze een herstart te geven, is het probleem meestal binnen een paar seconden weer verdwenen.
De Router is niet via de bekabelde pc’s bereikbaar.
Opstelling/situatie is dat we in de meterkast (benedenverdieping) de router Vigor2132F hebben.
Vanuit hier gaat er 1 LAN kabel direct naar een wifi-punt buiten de meterkast (sinds paar maanden via t-mobile Zyxel aangevraagd/in gebruik), waarna er een kabel naar de zolder, voor een 2e wifi-punt en door naar de desktop-pc die er staat.
Een 2e LAN kabel gaat rechtstreeks van de router naar de 2e verdieping, een desktop-pc.
(en dan is er nog een kabel naar de TV).
De problemen zijn niet perse begonnen sinds wij wifi-punten (Zyxel) zijn gaan gebruiken, maar het valt wel op dat het zich vaker voordoet met 2 wif-punten er tussen dan 1 (in ieder geval vaker).
Voorheen had ik een extra netgear-router naast mijn pc staan, maar toen hadden we het probleem ook wel eens (de wifi was uiteindelijk te zwak en op dat gebied erg blij met de zyxels).
We hebben de pc’s ook gescand op malware en andere mogelijke problemen, maar daar lijkt het niet te zitten.
Het gebeurt ook wel eens als er maar 1 persoon thuis is (en bv alleen wifi via mobiel gebruikt wordt en TV).
Heeft iemand tips voor een mogelijke oplossing of ideeen waar ik moet zoeken?
Als het werkt, werkt alles prima en snel (kabel en wifi), maar het wegvallen is erg vervelend (als thuiswerker nog meer last van).
(ik zie enkele topics die vergelijkbare problemen melden, maar toch met andere setups óf de oplossing werkt niet.)
Groet
Sander