Hoi, ik heb er al wat over gelezen maar voor mij is nog niet duidelijk hoe het kan en waarom..
Ik heb 2 internetkabels uit de modem die weer verbonden zijn met ieder een nieuwe switch. Nou heb ik de laatste maand last van dat het internet uitvalt (kabel verbinding blijft maar het beroemde gele driehoekje) en het doet het weer nadat ik de modem uit en aan doe. Ik heb ook telefoon via VoIP wat dus inhoudt dat ik niet bereikbaar ben tot ik opmerk dat het internet het niet doen.
De modem is al vervangen maar dit heeft het probleem dus niet verholpen.
Enige idee wat ik nog meer kan doen? Ik heb btw nog de oude draytek box, is dit probleem wellicht minder bij de huawei?
Bladzijde 1 / 1
Hi @Meinona1, hmm maak je gebruik van switches die je zelf nog in kan stellen of een plug 'n play variant? Zou je de verbinding ook eens willen testen zonder switch of het wegvallen dan ook gebeurt? Zo niet dan is de de communicatie tussen de switches en de modem de oorzaak. In dit en dit topic vind je meer informatie over het aansluiten van een device achter je modem (in deze gevallen een router).
We maken gebruik van een switch maar dit is een plug 'n play variant.
Hoe kan het zo zijn dat de twee afzonderlijke switches communicatie problemen veroorzaken met de modem? In mijn geval is het een p'n play dus dan kan ik hier niks aan veranderen (dus dan hebben de 2 topics niet voor mij nut, toch)?
Hoe kan het zo zijn dat de twee afzonderlijke switches communicatie problemen veroorzaken met de modem? In mijn geval is het een p'n play dus dan kan ik hier niks aan veranderen (dus dan hebben de 2 topics niet voor mij nut, toch)?
Het voelt btw alsof het gebeurd bij een bepaalde traffic. Als ik iets download gaat hij bijna altijd na x aantal gb eruit. Het rare is ook hij geeft een gele driehoek aan maar ik kan niet op de modem inloggen (wat vaak wel is als hij geen internet heeft maar wel verbonden is)
Hoi @Meinona1 ,
Graag sluit ik uit dat het aan de switch ligt. Kun je voor mij de volgende vragen beantwoorden?
-Werkt de Wifi nog wel als de verbinding op de bekabelde PC wegvalt?
-Kun je testen met een direct bekabelde verbinding op het modem, valt de verbiding dan ook weg?
-Gebruik je ook TV en/of telefonie van ons? Valt dat dan ook weg gelijktijdig?
Ik hoor graag, zodat we dit tot de bodem toe kunnen uitzoeken!
Graag sluit ik uit dat het aan de switch ligt. Kun je voor mij de volgende vragen beantwoorden?
-Werkt de Wifi nog wel als de verbinding op de bekabelde PC wegvalt?
-Kun je testen met een direct bekabelde verbinding op het modem, valt de verbiding dan ook weg?
-Gebruik je ook TV en/of telefonie van ons? Valt dat dan ook weg gelijktijdig?
Ik hoor graag, zodat we dit tot de bodem toe kunnen uitzoeken!
Graag sluit ik uit dat het aan de switch ligt. Kun je voor mij de volgende vragen beantwoorden?
-Werkt de Wifi nog wel als de verbinding op de bekabelde PC wegvalt?
-Kun je testen met een direct bekabelde verbinding op het modem, valt de verbiding dan ook weg?
-Gebruik je ook TV en/of telefonie van ons? Valt dat dan ook weg gelijktijdig?
Ik hoor graag, zodat we dit tot de bodem toe kunnen uitzoeken!
De wifi werkt inderdaad nog wel heb net getest en de directe verbinding met de modem doet het ook niet. Wifi werkt wel gewoon net zoals de TV.
Had to troubleshoot the same issue. The Draytek router LAN ports stopped responding every 6 hours or so. Funny enough, it seemed to always happen while watching Youtube. Wireless access and phone remained active.
I fixed it by enabling DoS defense under the Firewall settings. Just click Select All and leave all entries at their default settings. The router hasn't crashed for a week now since I did it.
(I don't think I was actually under attack. It looks more like a firmware bug.)
I fixed it by enabling DoS defense under the Firewall settings. Just click Select All and leave all entries at their default settings. The router hasn't crashed for a week now since I did it.
(I don't think I was actually under attack. It looks more like a firmware bug.)
Thanks for the tip, I am troubleshooting the same issue
This didn't work for me
Too bad. I guess a Huawei replacement would be your next option.
Bedank voor de moeite @Meinona1 ! Geen zorgen, wij gaan dit voor je uitzoeken. Wil je mij van jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN voorzien via een privébericht? Dan zet ik dit meteen door naar de desbetreffende afdeling!
Hey @RolandV ik hoop dat de afspraak op korte termijn gepland is! Laat je ons nog weten of het probleem is opgelost?
Hoi @Piotr , het kon gelukkig vrij snel (komende week), ik laat hier weten hoe het gaat.
Wordt vervolgd
Wordt vervolgd
Hoi @RolandV
In dit topic heb ik je een update gegeven: LAN werkt niet. Houd je ons daar op de hoogte?
In dit topic heb ik je een update gegeven: LAN werkt niet. Houd je ons daar op de hoogte?
Hoi @Sander ,
Doe ik, bedankt
Doe ik, bedankt
Inmiddels heb ik een PM gestuurd en wordt er gekeken naar een oplossing
Update: Ik heb gebeld en er wordt nu onderzoek gedaan.. Ik hoop dat er snel een oplossing komt want het valt nu 5-6x per dag uit (daardoor heb ik ook geen telefoon (VoIP)). Kan het niet komen door de draytek boxjes? Ik weet dat er nu ook huawei modems zijn
Hoi Meinona ( en eventueel andere klanten met hetzelfde probleem),
Klinkt als een vervelend probleem. Wij zijn aan het proberen dit te her produceren. Helaas is dit niet succesvol.
Zou jij wanneer de verbinding weer weg valt, op de computer met het probleem, de volgende commando's willen uitvoeren. Alle commando's moet je uitvoeren zonder de quotjes
De output hiervan kun je dan in een privébericht naar mij sturen.Dit zou mij helpen met het uitzoeken van het probleem.
Alvast bedankt.
Klinkt als een vervelend probleem. Wij zijn aan het proberen dit te her produceren. Helaas is dit niet succesvol.
Zou jij wanneer de verbinding weer weg valt, op de computer met het probleem, de volgende commando's willen uitvoeren. Alle commando's moet je uitvoeren zonder de quotjes
- Command prompt openen (dit kan door te zoeken naar command prompt of de Windows toets + R in te drukken en dan cmd in te typen)
- typ vervolgens 'ipconfig /all' in
- typ vervolgens 'ping 8.8.8.8' in
- typ vervolgens 'ping www.google.nl' in
De output hiervan kun je dan in een privébericht naar mij sturen.Dit zou mij helpen met het uitzoeken van het probleem.
Alvast bedankt.
Bedankt 🙂 Pm is verstuurd
Heb net een e-mail gekregen dat ticket #2019010411017954 opgelost is... Ik weet niet of dit een fout was of dat het probleem opgelost is zonder een bericht?
We zijn onderhand al meer dan 1 week verder en ik heb tot op heden geen terugkoppeling gekregen
Hi @Meinona1 ,
Zojuist heb ik een nieuw modem voor jou aangevraagd. Binnenkort kun je hierover een update verwachten. Het gaat er natuurlijk om dat jij zo snel mogelijk een stabiele verbinding krijgt. Voor vragen kun je mij een privébericht sturen!
Zojuist heb ik een nieuw modem voor jou aangevraagd. Binnenkort kun je hierover een update verwachten. Het gaat er natuurlijk om dat jij zo snel mogelijk een stabiele verbinding krijgt. Voor vragen kun je mij een privébericht sturen!
Oorspronkelijke probleem is volledig opgelost. :)
Echter...... de VoIP doet het niet meer (telefoon geeft aan registratie mislukt bij provider), porten kan ik niet openzetten want TCP/UDP 5060-5070 5060 mag ik niet invullen bij extern
Echter...... de VoIP doet het niet meer (telefoon geeft aan registratie mislukt bij provider), porten kan ik niet openzetten want TCP/UDP 5060-5070 5060 mag ik niet invullen bij extern
Daarnaast kan ik ook niet meer direct scannen naar mijn computer map. Ik zie het hele thuisnetwerk niet meer (printen naar de printer vanaf de computer lukt nog wel). Dit lijkt dus beide een poort probleem te zijn?
Hi @Meinona1 , goed om te horen dat het oorspronkelijke probleem opgelost is! Die andere twee zaken gaan we ook naar kijken. Wat betreft het scannen naar je computer map, het is goed mogelijk dat het thuisnetwerk opnieuw in moet stellen omdat de IP-adressen met het verwisselen van de modem ook gewijzigd zijn.
Voor VOIP is het een iets lastiger verhaal, deze zou de registratie wel automatisch moeten herkennen als het basis station juist aangesloten is op de modem. De registratie op de modem staat in ieder geval wel goed, heb je al geprobeerd om de modem, media converter en het basis station van de telefoon even van de stroom te halen? Het basis station een fabrieksreset geven zodat hij de instellingen opnieuw op gaat halen helpt mogelijk ook.
Voor VOIP is het een iets lastiger verhaal, deze zou de registratie wel automatisch moeten herkennen als het basis station juist aangesloten is op de modem. De registratie op de modem staat in ieder geval wel goed, heb je al geprobeerd om de modem, media converter en het basis station van de telefoon even van de stroom te halen? Het basis station een fabrieksreset geven zodat hij de instellingen opnieuw op gaat halen helpt mogelijk ook.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.