Skip to main content

Hi, 

Internet valt elke 10-15 minuten gedurende 1-2 seconden binnen.Ik probeerde elk deel van de route te pingen. Uiteindelijk bleek dat het probleem bestaat tussen de router en de Gateway aan de kant van T-Mobile 5.132.53.1.
Het zijn geen nieuwe problemen. Ik merkte het probleem een jaar geleden op. Het is heel goed mogelijk dat het al eerder bestond. Maar het wordt steeds vervelender, omdat het regelmatig een paar seconden voice calls onderbreek.
Is dat op een of andere manier te testen?

Hi @opechunka ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik wil graag met je meekijken hoe we dit kunnen oplossen. Ik heb direct aan de achterkant meegekeken en zie dat de verbinding die tot aan het modem binnenkomt, stabiel en netjes is. Ik vermoed daarom ook dat na het modem, er iets misgaat. Ik wil je daarom vragen om ons mee te nemen in de set-up die je nu hebt. Aan de hand daarvan kunnen we nagaan waar we een oplossing kunnen bieden. Ik hoor het graag van je!


Het zit niet achter het modem aan mijn kant. Het zit tussen de modem en de gateway. Er zijn veranderingen sinds gisteren. Mijn externe ip adres is veranderd van 5.132.53.* naar 31.20.117.* Dus gateway is nu 31.20.117.1 Gisteren is het avond dat ik geen enkele onderbreking kon waarnemen. Maar sinds de ochtend is het probleem terug. Onderbrekingen zijn niet zo vaak als gisteren. Maar er zijn er nog steeds.

 

hrping.exe -t -T -w 5000 -qr 500 31.20.117.1
This is hrPING v5.07.1148 by cFos Software GmbH -- http://www.cfos.de

Source address is 192.168.128.21; using ICMP echo-request, ID=7c2e
Pinging 31.20.117.1 31.20.117.1]
with 32 bytes data (60 bytes IP):

2021-07-16 11:09:38.327: Timeout waiting for seq=0705
2021-07-16 11:09:38.327: Timeout waiting for seq=0706
2021-07-16 11:09:38.327: Timeout waiting for seq=0707
2021-07-16 11:09:38.327: Timeout waiting for seq=0708
2021-07-16 11:09:38.327: Timeout waiting for seq=0709
2021-07-16 11:28:34.321: Timeout waiting for seq=0fe6
2021-07-16 11:28:34.321: Timeout waiting for seq=0fe7
2021-07-16 11:28:34.321: Timeout waiting for seq=0fe8
2021-07-16 11:28:34.321: Timeout waiting for seq=0fe9
2021-07-16 11:28:36.325: Timeout waiting for seq=0fea
2021-07-16 11:34:30.327: Timeout waiting for seq=12af
2021-07-16 11:34:30.327: Timeout waiting for seq=12b0
2021-07-16 11:34:30.327: Timeout waiting for seq=12b1
2021-07-16 11:34:32.315: Timeout waiting for seq=12b2
2021-07-16 11:34:32.315: Timeout waiting for seq=12b3
2021-07-16 11:34:32.315: Timeout waiting for seq=12b4
2021-07-16 11:45:16.324: Timeout waiting for seq=17bb
2021-07-16 11:45:16.324: Timeout waiting for seq=17bc
2021-07-16 11:45:16.324: Timeout waiting for seq=17bd
2021-07-16 11:45:18.323: Timeout waiting for seq=17be
2021-07-16 11:45:18.323: Timeout waiting for seq=17bf

 

hrping maakt het mogelijk om alleen mislukte pings weer te geven (optie -qr ). Dus de succesvolle pings worden gewoon niet vermeld.


Ik heb wat gecontroleerd, het lijkt erop dat de oorzaak mijn mediaconvertor is. Met de Draytek-modem is alles in orde.


Hi @opechunka ,

Thanks voor je snelle en duidelijke terugkoppeling. Met de gegevens die je hebt gestuurd, krijgen we al een stuk beter beeld van de situatie. Ik begrijp dat je de situatie hebt gecheckt door het modem direct aan te sluiten op de Media Converter en de apparatuur direct op het modem. Zo niet, wil ik je vragen dit nogmaals te doen. Op deze manier wordt het duidelijk voor ons waar het probleem zich voort doet.

Ook super dat je alvast een log hebt kunnen geven. Dit kunnen we voorleggen aan de technische dienst als we de situatie aankaarten. Daarbij wil ik je vragen om dit voor nog twee dagen te doen. Met bovenstaande vragen, hoop ik genoeg informatie te hebben om de situatie door te zetten en kunnen we stappen maken om een oplossing te vinden. Ik hoor het graag van je!


Ik begrijp dat je de situatie hebt gecheckt door het modem direct aan te sluiten op de Media Converter en de apparatuur direct op het modem.

Ja , klopt.


Het probleem is opgelost. Ik heb mijn media converter van Eminent EM4005 naar 10Gtek vervangen en de onderbreking is verdwenen. 

https://www.eminent-online.com/en-us/network-switch-100mbps-poe-em4005

https://www.amazon.de/gp/product/B01MXRYZ5S/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1


Hoi @opechunka, super dat je het verholpen hebt door deze vervanging en bedankt dat je die oplossing meteen met de Community deelt, lekker bezig!

Mochten we je ooit nog ergens anders bij kunnen helpen, laat het dan zeker weten. Veel plezier met jouw verbinding en een prachtige week toegewenst!


Reageer