Skip to main content

Hallo,

Ik heb eigenlijk al een vrij slechte start gekend bij Odido. Direct na mijn aansluiting in nov-2023 slecht internet gehad. Deze viel ook continue weg. Destijds veel gebeld en er zou een ouder type modem opgestuurd worden, de T-54. Na ongeveer 5 weken, en heel veel achteraan bellen het modem gekregen. De dag voordat Gideon kwam deed internet weer (met de T-56), volgens Gideon het hele postcodegebied dat en door aanpassing in de centrale kast door Odido deed nu alles. De T-54 mocht ik weer terugsturen. Al met al bijna 2 maand zonder internet en tv gezeten. 

Nu 2 weken geleden weer last gehad van internet die continue wegvalt. Meerdere keren per minuut gaat verandert het internet lampje van groen naar rood naar helemaal geen lampje. Op WiFi en vaste lijn valt het internet dan ook weg. Gebeld met Odido, checks gedaan en ze zagen niets. Ik moest het toen aanzien en als de problemen bleven terug bellen. De volgende dag was het internet wel stabiel......Tot aan nu...

Wederom valt het internet steeds weg. Als ik de modem uitzet en weer aan lijkt ie korte opleving te hebben van ongeveer een minuut, waarna die daarna weet onstabiel is. Odido gebeld, checks gedaan, reset gedaan, kabelaansluitingen gecontroleerd en aangedrukt, heeft niks geholpen. Uit de checks bleek dat Odido zelf ook zag dat het internet bij me wegviel. 

Nu is er een ticket naar de backoffice gegaan en nu ben ik bang dat daar het wachten weer gaat beginnen. Ze nemen contact op, zei de Odido medewerker. Bij mijn problemen toen ik net bij Odido was aangesloten was er ook een ticket bij ze aangemaakt en heb helemaal niks van de backoffice vernomen, alleen toen het probleem was verholpen, zo'n 7 weken later ben ik door de backoffice gebeld. 

Ik heb het idee dat het modem langzaam aan de geest geeft. Op de Odido site staat ook vermeld wanneer internet op rood staat er 3 mogelijkheden zijn 1) de bekabeling goed is niet goed 2) een parameter in het modem niet goed 3) modem is defect. Nu zijn de eerste 2 zaken gecheckt dus lijkt mij dat het omwisselen van het modem een hele goede kans geeft dat ik weer internet heb.

Probleem is alleen dat ik waarschijnlijk meer dan een week moet wachten op de backoffice en wanneer ze uitkomen om het modem te verwisselen ik dat weer 2-3 weken verder ben. 

Dit zou ik graan willen voorkomen en heb hier gelezen dat Odido medewerkers op het forum ook kunnen helpen. 

Vandaar mijn vraag hier of iemand van Odido dit kan oppakken en het proces kan versnellen waardoor ik hopelijk binnen een aantal dagen weer stabiel internet heb. 

Groet,

Pascal

Hi @Pascal1980, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over gestart bent. Ik wil natuurlijk dat je van stabiel internet kunt genieten. Daarom ben ik meteen voor je gaan kijken en zag ik dat het ticket niet gelukt was om door te zetten gisteren. Ik heb het ticket nu voor je doorgezet met hoge prioriteit. Hopelijk wordt het op deze manier sneller opgepakt. Zodra je iets te horen krijgt laat het dan gerust weten. Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je en de juiste aansturing bieden!

Dank je. Hopelijk snel een reactie van de technische dienst. Tot nu toe nog niks vernomen. Het internetlampje brandt nu continue rood. Dus lijkt erop dat de modem helemaal de geest heeft gegeven. Lijkt dan echt op een defecte modem.  Kon al weinig maar nu helemaal niks meer. Wordt dus ook geen televisie meer kijken, want met de mobiele hotspot op mijn telefoon  kun je geen televisie op de tv krijgen tenzij je een chromecast hebt. Maar die ga ik niet hiervoor aanschaffen.

Is het niet mogelijk dat ik bij een Odido winkel in de buurt een nieuwe modem ophaal en omwissel zodat ik voor het weekend weer internet en tv heb?

Hi @Pascal1980, ik snap je vraag maar deze optie is er niet. In de Odido Shops zijn geen losse modems aanwezig. Deze komen echt vanuit de technische dienst, mocht het inderdaad nodig zijn. Zo gaat het ook met de registratie van de apparatuur goed. Ik moet je voor nu echt vragen het onderzoek af te wachten. Ben je al bezit van Unlimited Data? Ik zie dat je een abonnement hebt van Ben. Mocht je voor deze dagen geholpen zijn met Unlimited Data, laat het dan weten. Ik maak dit graag gratis in orde, zodat je geen zorgen hoeft te maken om je bundel!

Reageer