Hallo,
Ik heb eigenlijk al een vrij slechte start gekend bij Odido. Direct na mijn aansluiting in nov-2023 slecht internet gehad. Deze viel ook continue weg. Destijds veel gebeld en er zou een ouder type modem opgestuurd worden, de T-54. Na ongeveer 5 weken, en heel veel achteraan bellen het modem gekregen. De dag voordat Gideon kwam deed internet weer (met de T-56), volgens Gideon het hele postcodegebied dat en door aanpassing in de centrale kast door Odido deed nu alles. De T-54 mocht ik weer terugsturen. Al met al bijna 2 maand zonder internet en tv gezeten.
Nu 2 weken geleden weer last gehad van internet die continue wegvalt. Meerdere keren per minuut gaat verandert het internet lampje van groen naar rood naar helemaal geen lampje. Op WiFi en vaste lijn valt het internet dan ook weg. Gebeld met Odido, checks gedaan en ze zagen niets. Ik moest het toen aanzien en als de problemen bleven terug bellen. De volgende dag was het internet wel stabiel......Tot aan nu...
Wederom valt het internet steeds weg. Als ik de modem uitzet en weer aan lijkt ie korte opleving te hebben van ongeveer een minuut, waarna die daarna weet onstabiel is. Odido gebeld, checks gedaan, reset gedaan, kabelaansluitingen gecontroleerd en aangedrukt, heeft niks geholpen. Uit de checks bleek dat Odido zelf ook zag dat het internet bij me wegviel.
Nu is er een ticket naar de backoffice gegaan en nu ben ik bang dat daar het wachten weer gaat beginnen. Ze nemen contact op, zei de Odido medewerker. Bij mijn problemen toen ik net bij Odido was aangesloten was er ook een ticket bij ze aangemaakt en heb helemaal niks van de backoffice vernomen, alleen toen het probleem was verholpen, zo'n 7 weken later ben ik door de backoffice gebeld.
Ik heb het idee dat het modem langzaam aan de geest geeft. Op de Odido site staat ook vermeld wanneer internet op rood staat er 3 mogelijkheden zijn 1) de bekabeling goed is niet goed 2) een parameter in het modem niet goed 3) modem is defect. Nu zijn de eerste 2 zaken gecheckt dus lijkt mij dat het omwisselen van het modem een hele goede kans geeft dat ik weer internet heb.
Probleem is alleen dat ik waarschijnlijk meer dan een week moet wachten op de backoffice en wanneer ze uitkomen om het modem te verwisselen ik dat weer 2-3 weken verder ben.
Dit zou ik graan willen voorkomen en heb hier gelezen dat Odido medewerkers op het forum ook kunnen helpen.
Vandaar mijn vraag hier of iemand van Odido dit kan oppakken en het proces kan versnellen waardoor ik hopelijk binnen een aantal dagen weer stabiel internet heb.
Groet,
Pascal