Skip to main content

internet tv valt dagelijks weg!

  • 30 May 2024
  • 48 reacties
  • 383 Bekeken

Internet valt dagelijks weg! De tv gaat eerst op slecht beeld! En geeft dan aan dat netwerk kabel niet is aangesloten! Ook de wifi ligt er dan uit! Als we de modem opnieuw opstarten dan doet alles het weer! Dit gebeurt echt meerdere keren per dag! Ben nog niet lang klant met glasvezel en tv! Maar dit heb ik bij mij vorige provider nooit zovaak gehad! 

Problemen nog niet verholpen alles al geprobeerd wat ik op de community vind, ik zie dat het probleem vaak voorkomt, en wat ik van een icter verneem is dat gewoon internet heel effe wegvalt 


Hey @Wesley8615, ik wil het toch wat dieper voor je gaan onderzoeken. Kun je het 3 dagen aankijken en tijdstippen noteren van het moment van uitval? Ook graag de MAC-adressen van het apparaat waar je dit op merkt. Dan zal ik het grondig gaan onderzoeken voor je. Is de uitval alleen op wifi of ook bekabeld? 


Meestal merk ik aan de tv die bekabeld, maar dan blijft het beeld even een paar keer opnieuw afspelen! Paar seconde laten is de wifi weg! Alles wat bekabeld is doet het dan ook weer na aantal seconden, alleen voor de wifi moet ik dan de modem van het stroom halen en opnieuw insteken, en dan doet het het weer


28 juli om 20:58 


Ik heb gevoel dat internet gewoon volledig even wegvalt, en dat de wifi zich dan niet herpakt! Ze zijn al 2 keer langs geweest ma dit heeft niks geholpen


Heb je toevallig wat MAC-adressen van de apparaten voor mij @Wesley8615? Ik zie namelijk niet dat de verbinding volledig wegvalt. 


Hoe kom ik aan de mac adressen? Der staan 20 apparaten op aangesloten? 


Als goed is kan jij in het modem en kun je alles uitlezen toch ? 


Ik heb alleen 2/3 MAC-adressen nodig waar je de uitval goed op ervaart @Wesley8615. Vaak staat het op een achterkant van een apparaat of als je in het modem kijkt naar de verbonden apparaten. Dan moet je wel weten welk adres wat voor apparaat is. 


Ik merk het op de telefoons, de tablets, de spel computers alles wat met wifi is verbonden! 


Het enige wat ik kan zien is de reboot om 20:55 op 28 julie @Wesley8615, verder was er wel gewoon een signaal. De monteurs geven ook aan dat alles in de wijkcentrale in orde is. Welke apparaten heb je bedraad aangesloten op dit moment? Ik denk dat we eens een ander modem moeten proberen. Vind je het goed dat ik je een T-54 opstuur? 


Ik heb de tv aangesloten, het camera systeem en klik aan klik uit module cs-2000 die zijn nu bedraad aangesloten de rest is alles via wifi


Hmm, vind je het goed dat ik je een T-54 opstuur om die te proberen @Wesley8615


Ja valt altijd te proberen! Er is geen update voor de t-56 omdat ik veel klachten zie op de community die overeenkomen met die van mij! 


Ik heb de T-56 omgeruild voor de T-54 @Wesley8615, als het goed is ontvang je hier zodadelijk een bericht van. Ik ben benieuwd of dit zal helpen! 


Ik heb de T-56 omgeruild voor de T-54 @Wesley8615, als het goed is ontvang je hier zodadelijk een bericht van. Ik ben benieuwd of dit zal helpen! 

 


@Tommie van Odido  zie bovenstaande mac adresse


Nu weet ik nog niet welk MAC-adres bij welk device @Wesley8615, maar laten we de T-54 afwachten om te kijken of dit verschil maakt. Ik heb de foto's verwijderd omdat de IP-adressen erbij stonden, die wil je liever niet openbaar. Een MAC-adres is niet erg maar IP-adressen zijn niet heel handig om openbaar te maken. 


Oke, ik heb gister de utp cat6 kabel gewisseld tussen ont en de modem, ik heb hier een nieuwe kabel voor gehaald en er tussen gezet! Gister 17:00 tot nu nog geen uitval gehad! 


Ah dat klinkt al een stuk beter @Wesley8615, kabels zijn erg gevoelig namelijk en als er ook maar iets mis is kan het je verbinding hinderen. 


Ah dat klinkt al een stuk beter @Wesley8615, kabels zijn erg gevoelig namelijk en als er ook maar iets mis is kan het je verbinding hinderen. 

Ben nu al 1 dag en 21 uur online zonder wegvallen, ga het aankijken wat die komende dagen doet! Anders lig het echt aan die kabel die ze vorige keer al eens hadden vervangen! 


@Tommie van Odido  na het installeren van de t54 modem afgelopen woensdag, heb ik nog geen problemen ondervonden, wel merk ik dat ik niet de behaalde snelheden download en upload haal! Maar ben wel blij dat ik nog geen storing heb gekregen! 


Dat is in ieder geval een stuk beter om te horen @Wesley8615, graag ontvang ik dan een speedtestje van je om te kijken wat je precies behaald op dit moment. Ik gok dat we dit wel kunnen oplossen!

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


Reageer