Skip to main content

Hallo,

Na jaren lang klant te zijn geweest bij KPN (Glasvezel internet, TV en mobiel) toch maar eens de gok genomen om over te stappen naar T-Mobile. Eerste gesprekken waren goed, T-Mobile dacht echt mee met de klant. Levering was vlekkenloos, snelheden van internet waren perfect, modem doet wat het moet doen, tv kijken werkt ook nog eens fantastisch (na speciale update voor nieuwe samsung smart tv's) Kortom, zeer tevreden de eerste maand…

 

Maar dan, nu al 2 keer gehad dat er een hele dag het internet eruit ligt (anno 2021 waarbij thuiswerken een beetje de norm is geworden is dit onacceptabel) Bellen naar de Helpdesk levert alleen een excuus op, kunnen niks voor je doen, Gideon Monteur kan je inplannen… over een week… misschien… Beide gevallen, na 50 keer of wat het modem te hebben gereset kwam steeds de verbinding terug…. Nu vanavond weer, om precies te zijn 20:46… Youtube stopt, tv stopt, geen internet meer… Lan verbindingen met de pc worden verbroken… Ineens weer terug, probeer het modem in te komen, dit is SUPER TRAAG… wil vervolgens de logs bekijken… wordt je begroet met de melding: It is impossible to retrieve the information now. Please try again. En na 50 try agains kan het nog steeds niet…

 

Nu kan de klantenservice van KPN nog zo slecht zijn maar we hebben er NOOIT, maar dan ook echt NOOIT een minuut eruit gelegen en dat is bij T-Mobile nu wel anders. Als ik zo wat topics doorlees op dit forum ( waar overigens kudo's voor de moderators en de medegebruikers) begin ik aan twee dingen te denken: Foutief/defect modem die het aantal verbindingen niet aan kan, defect netwerkpoort in de (wijk)centrale waarop ik ben aangesloten. De vorige 2 incidenten met de hele dag geen internet waren ongeveer 6 weken na elkaar, iets wat vaker voor schijnt te komen bij een defecte glaspoort in de (wijk)centrale volgens dit forum.

 

Zou er iemand van de technische dienst, of iemand die direct kan schakelen met wie dan ook eens mijn verbinding kunnen controleren? Als alles het doet, doet dit het ook goed… Maar wat ik al eerder aangaf. Afgelopen tijd 2 heel dagen eruit liggen en dan nu random 'svonds er ook eens uitvliegen kan gewoon niet.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jasper van Straaten

 

PS: Modem zit direct aangesloten op de media converter (NT1 kastje van Huawei). 1x CAT8 kabel naar zolder waar de pc direct op zit aangesloten. 1x CAT7 naar een netwerkswitch voor Hue, Ikea Tradfri, Nintendo Switch, Tv Tuner, Tv zelf. 1x Cat 7 naar Asus AP voor aansturing printers en iMac op zolder.

Zoals in het topic van J33BEE wordt vermeldt, doet Guidion het patchen en het aansluiten zodat dit minder vaak voor komt maar dit is dan nog niet het geval voor migraties die vóór de aankondiging waren ingepland.

Dus misschien ongeveer een maand na aankondiging zou dit overal toegepast moeten worden.


 

Euhm wat heeft dit met mijn probleem te maken ? :-)

Niets, maar ik nam de vrijheid deze vraag hier te stellen.


Zoals in het topic van J33BEE wordt vermeldt, doet Guidion het patchen en het aansluiten zodat dit minder vaak voor komt maar dit is dan nog niet het geval voor migraties die vóór de aankondiging waren ingepland.

Dus misschien ongeveer een maand na aankondiging zou dit overal toegepast moeten worden.

ok dus 18 dagen geleden is de aankondiging geweest. Dus nog een kleine 14 dagen te gaan en dan mag ik er dus niet meer uit liggen doordat iemand ergens een stekkertje omzet.. Ok. Ik kijk het nog even aan dan. Ben heeeeel benieuwd of dit ook echt het geval zal zijn… Simpelweg, bij de eerstvolgende keer dat dit weer gebeurt (na die 14 dagen) dan wordt de bittere pil maar weer geslikt en gaan we zogezegd bij de buren shoppen. Blij in ieder geval dat het euvel wel erkent wordt en dat de oplossing ook voor handen is. Blijft natuurlijk altijd wel de vraag of dit goed nageleefd gaat worden en hoe T-Mobile hier zicht op houd dat dit ook gedaan wordt, want zeg nou zelf.. Om een dag offline te moeten gaan omdat er iemand anders ergens een oplevering/verhuizing van internet krijgt is toch niet normaal..


Als buitenstaander in dit issue volg ik het met belangstelling daar ik heel misschien in de toekomst overga naar 1gb/s internet bij T-Mobile, nu heb ik nog 100mb/s van T-M. geleverd door KPN super stabiel.

Lees je alle ellende welke een groot deel van de klanten ervaren bij overgang naar 1gb/s internet en de (zeer) trage afwikkeling door T-Mobile en Guidion ben ik van mening dat door beide bedrijven eens flink met de bezem door heen moet, en een grote herstructurering nodig is.

Zoals ik er naar kijk heeft T-Mobile te veel hooi op de vork genomen en heeft niet de deskundigheid op dit gebied zoals KPN in mijn ogen wel heeft, het door blijven modderen op deze wijze gaat T-Mobile veel klanten kosten.


Als buitenstaander in dit issue volg ik het met belangstelling daar ik heel misschien in de toekomst overga naar 1gb/s internet bij T-Mobile, nu heb ik nog 100mb/s van T-M. geleverd door KPN super stabiel.

Lees je alle ellende welke een groot deel van de klanten ervaren bij overgang naar 1gb/s internet en de (zeer) trage afwikkeling door T-Mobile en Guidion ben ik van mening dat door beide bedrijven eens flink met de bezem door heen moet, en een grote herstructurering nodig is.

Zoals ik er naar kijk heeft T-Mobile te veel hooi op de vork genomen en heeft niet de deskundigheid op dit gebied zoals KPN in mijn ogen wel heeft, het door blijven modderen op deze wijze gaat T-Mobile veel klanten kosten.

Heb nu de 1gb/s van T-Mobile en mijn latency is lager dan toen ik bij KPN zat (500/500). ALS de verbinding up is, is deze ook snel en stabiel.. Alleen als er gekloot wordt in de centrale.. ja dan lig je er uit :-)


En nog even een kleine update:

 

Internet is weer hersteld vanaf 14:36. Niet de hele dag eruit gelegen dus maar wel uren… Nog steeds onacceptabel. We gaan het meemaken. Nog 14 dagen mogelijk signaal verlies maar dan moet het over zijn.


En nog even een kleine update:

 

Internet is weer hersteld vanaf 14:36. Niet de hele dag eruit gelegen dus maar wel uren… Nog steeds onacceptabel. We gaan het meemaken. Nog 14 dagen mogelijk signaal verlies maar dan moet het over zijn.

JvStraaten, heb je hier nog een update over? Is het eindelijk stabiel gaan werken?

 

Tmobile is dinsdag geinstalleerd, en vandaag pas aangesloten.. Dit heeft T-mobile verkeerd overlegd met de monteur,.. Dus heb sowieso al 2 dagen zonder internet gezeten…

Nu is het internet bij mij eindelijk aan gezet! Maar wanneer ik een paar speedtests doe zie ik dat het zeker niet stabiel is. 700mbit down en 70mbit up? en dan weer 400 down en 100 up? soms 400 up is niet een stabiele glasvezel verbinding die ik gewent ben, ik had eerst 500/500 bij een andere provider en dat bleef super stabiel op 450 up en down de heledag door!.

 

 

 


Sinds de toezegging dat ze nu het proces hebben aangepast hebben wij er niet meer uitgelegen. Het lijkt dus dat het heeft geholpen.

Kwa snelheid, ik test altijd via fast.com en ik haal op mijn 1gbit verbinding 1.2 gbit down en 1.1gbit up. Lekker snel dus.

Wel aangesloten via een CAT 8 kabel van modem direct in pc. Het testen van de verbinding zou ik zoiezo altijd via de kabel doen. Dat gezegd hebbende, ik haal ook altijd wel de maximale snelheid uit de wifi als ik deze test (540 up en down op het modem zelf).


Oh ja, ik heb zelf overal CAT6 kabels liggen. en test inderdaad altijd via de kabel.

Ik zal het nog even in de gaten houden, misschien omdat die nu net geactiveerd is dat het nog even instabiel is. Maar gelukkig werkt het nu voor jou helemaal top!