Hallo,
Na jaren lang klant te zijn geweest bij KPN (Glasvezel internet, TV en mobiel) toch maar eens de gok genomen om over te stappen naar T-Mobile. Eerste gesprekken waren goed, T-Mobile dacht echt mee met de klant. Levering was vlekkenloos, snelheden van internet waren perfect, modem doet wat het moet doen, tv kijken werkt ook nog eens fantastisch (na speciale update voor nieuwe samsung smart tv's) Kortom, zeer tevreden de eerste maand…
Maar dan, nu al 2 keer gehad dat er een hele dag het internet eruit ligt (anno 2021 waarbij thuiswerken een beetje de norm is geworden is dit onacceptabel) Bellen naar de Helpdesk levert alleen een excuus op, kunnen niks voor je doen, Gideon Monteur kan je inplannen… over een week… misschien… Beide gevallen, na 50 keer of wat het modem te hebben gereset kwam steeds de verbinding terug…. Nu vanavond weer, om precies te zijn 20:46… Youtube stopt, tv stopt, geen internet meer… Lan verbindingen met de pc worden verbroken… Ineens weer terug, probeer het modem in te komen, dit is SUPER TRAAG… wil vervolgens de logs bekijken… wordt je begroet met de melding: It is impossible to retrieve the information now. Please try again. En na 50 try agains kan het nog steeds niet…
Nu kan de klantenservice van KPN nog zo slecht zijn maar we hebben er NOOIT, maar dan ook echt NOOIT een minuut eruit gelegen en dat is bij T-Mobile nu wel anders. Als ik zo wat topics doorlees op dit forum ( waar overigens kudo's voor de moderators en de medegebruikers) begin ik aan twee dingen te denken: Foutief/defect modem die het aantal verbindingen niet aan kan, defect netwerkpoort in de (wijk)centrale waarop ik ben aangesloten. De vorige 2 incidenten met de hele dag geen internet waren ongeveer 6 weken na elkaar, iets wat vaker voor schijnt te komen bij een defecte glaspoort in de (wijk)centrale volgens dit forum.
Zou er iemand van de technische dienst, of iemand die direct kan schakelen met wie dan ook eens mijn verbinding kunnen controleren? Als alles het doet, doet dit het ook goed… Maar wat ik al eerder aangaf. Afgelopen tijd 2 heel dagen eruit liggen en dan nu random 'svonds er ook eens uitvliegen kan gewoon niet.
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Jasper van Straaten
PS: Modem zit direct aangesloten op de media converter (NT1 kastje van Huawei). 1x CAT8 kabel naar zolder waar de pc direct op zit aangesloten. 1x CAT7 naar een netwerkswitch voor Hue, Ikea Tradfri, Nintendo Switch, Tv Tuner, Tv zelf. 1x Cat 7 naar Asus AP voor aansturing printers en iMac op zolder.