Internet thuis van traag naar helemaal weg

  • 10 May 2023
  • 7 reacties
  • 45 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Goede avond,

 

vanavond kreeg ik opeens last van hele trage internet verbinding. Wij hebben glasvezel via kpn en een huawei modem.

heb geprobeerd het trage internet op te lossen door zowel de media converter als de modem even van de stroom te halen.

dit lijkt echter een van de regen in de drup verhaal te zijn want nu branden internet lampjes op het modem niet meer en als je contact met maakt de router krijg je een kabel 8081 error.

 

zou wat hulp zeer waarderen.

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @geep, welkom op onze Community!

Ik zie dat je al iemand van de klantenservice hebt gesproken. Er wordt een monteur aangestuurd! Wil je ons laten weten of het daarna is verholpen? Talk soon! 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @geep 

Welke mediaconverter heb je thuis en welke lampje branden of knipperen daar nu op?

Heb er een van kpn, de lampjes power en connection branden groen. Alarm is uit

Reputatie 7
Badge +15

@geep 

Als beide lampjes constant branden dan zou het goed moeten zijn,  misschien kan je de internetkabel tussen mediaconverter en WAN poort van de router eens vervangen of de Huawei voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Huawei voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Hi bedankt voor je suggesties. Inmiddels 3 verschillende kabels geprobeerd, power cycle probeert, reset geprobeerd maar het probleem blijft zich voordoen.

Reputatie 7
Badge +15

@geep 

Ik heb hier thuis dezelfde mediaçonverter als jou en ik had hetzelfde probleem terwijl de lampjes op de mediaconverter juist waren, wat blijkt is dat bij de eerste batch van deze mediaconverters de internetpoort snel defect kan raken. Bij mij moest hij toen vervangen worden en alles deed het weer.

Ik weet niet of dit bij jou ook het probleem is, hopelijk kan een moderator dit voor je verder onderzoeken.

Ah irritant! Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Het irritante is dat ik over een week overga naar T-Mobile glasvezel ipv kpn.. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @geep, welkom op onze Community!

Ik zie dat je al iemand van de klantenservice hebt gesproken. Er wordt een monteur aangestuurd! Wil je ons laten weten of het daarna is verholpen? Talk soon! 

Reageer