Goedemiddag community,
Sinds 3 weken ben ik aangesloten bij T-mobile met glasvezel internet 100mb, tv en bellen.
Na de installatie toonde de speedcheck van de monteur, een fantastische snelheid. Mijn zoontje helemaal blij, kon hij eindelijk een nieuw spel op zijn p.c zetten.
Helaas duurde het 10 uur om 15G te downloaden en kon je in de downloadgrafiek ook zien dat de snelheid steeds terugliep naar 0 en dan een paar seconden tot een paar minuten niets deed, soms zelfs zo lang dat er een melding kwam dat de netwerkverbinding was verbroken.
Omdat de Fritz 1750e op dezelfde verdieping steeds knipperde en resetten van zowel modem als modem+media converter niet hielp, heb ik contact gehad met de klantenservice, die netjes een monteur stuurde, toevallig dezelfde die geinstalleerd had.
Deze heeft de Fritz gereset en het modem een factory reset gegeven en wederom toonde zijn speedcheck fantastische resultaten.
Het probleem blijkt echter niet verholpen. De Fritz knippert niet meer, dat niet, maar het netwerk verdwijnt nog steeds een paar keer per dag of stottert. Als ik toevallig op de Ipad zit, zie je dan ook dat “laad-wieltje” knipperen. Of het hele netwerk wordt niet meer gevonden.
Downloaden van grotere bestanden is vrijwel niet te doen, online gamen af en toe een grote scheldpartij en inmiddels is het ook al gebeurt dat Netflix er door een ontbrekende netwerkverbinding wordt uitgegooid. Een speedcheck toont resultaten van 86mbps up, maar nog vaker van rond de 47mbps op verschillende momenten van de dag.
Kan dit probleem alsjeblieft opgelost worden? Of kan ik anders van dit abonnement af? Anders zit ik nog een jaar met deze ellende...